Hängde med min snart 17 åring ..
Du kanske bara kan sjukskriva dig? Migrän t.ex. kommer ju ofta plötsligt och kan hålla i sig några timmar upp till några dagar.
Jag vill också flagga för att vara uppmärksam på din dotters psykiska mående efter aborten. Även om detta är hennes val och hon vill göra aborten kan hon uppleva känslor av sorg, skuld, skam, ångest osv.
Det behöver inte bli så - många känner ju bara eller till störst del lättnad och lägger inte så mycket vikt vid aborten efteråt.
Men, jag tror att en hel del ändå känner sig ledsna någon period, kan komma direkt eller långt senare. Det finns kuratorer på kvinnokliniken om hon skulle må dåligt, viktigt att söka hjälp i tid i så fall så hon slipper gå in i depression. Det finns ju också ungdomsmottagning och tjejjourer att vända sig till.
Hoppas allt går så smidigt som möjligt och att hon mår så bra som omständigheterna tillåter. Fint att du som mamma ställer upp, tror att det finns jättemånga som inte vågar berätta för sina föräldrar och genomlider hela skiten i hemlighet.