Hopplöshet kring sömn och amning
Nu krånglade inte magen på min första, men hon var väldigt närhetstörstande och är väldigt mycket för att sitta i knät även som 7-åring. Hon hade kort tungband, så jag använde amningsnapp för att skona brösten i säkert 4 månader. Hon sov också bara på/bredvid oss eller så länge vagnen var i rullning. Det som fick mig att överleva med sömnbristen var att ha henne i knuten sjal. Hon fick amma i sjalen ibland, men även sitta i den. Somnade hon i den valde jag att puffa upp en hög kuddar i soffan och luta mig bakåt och blunda. Vi har också haft perioder på pilatesboll när hon hade extra svårt att somna.
Som många andra skrivit är det en period och att känna sig bunden är extremt tufft. Det brukar vända mer ordentligt framåt halvåret då de kan äta lite vanlig mat och man kan turas om mer. Likaså har de fått ett mer regelbundet mönster och sover middag några timmar i stöten. I början av bebislivet är det väldigt hattigt.
Sedan antar jag att du undviker lök, kålgrönsaker, choklad och kolsyra som bidrar till gaser.
Så försök håll ut, sedan får sambon avlasta dig den tid han är hemma.