• Micec

IVF sommar/höst 2018

Hej tjejer! roligt med denna tråden så vi kan följas åt!

Jag gjorde min första ET igår, efter ICSI, fick tillbaka en blastocyst och det var ett såkallat guldägg ;)

Men alltså, allt känns så konstigt? HUR kan de ens gå? haha jaja det återstår att se. Min testdag är 22/11...

Jag nojjar somfan, tänk om ägget kanske fastnade i katerern? så jag inte ens fick tillbaka något (vet att dom kollar den efter, men ägget är ju så pyttelitet att de kanske fastnade på "väggarna" av katetern!?) ...

Och igår kväll blev jag allergisk mot en hund jag träffade och nös för kung o fosterland flera gånger, snacka om att jag blev nojjig att ägget åkte ut .. usch så typsikt mig. Jag tänker för mkt.

Hur gamla är ni tjejer och vart gör ni er IVF?

själv är jag 25 och min sambo 28, försökt aktivt att bli gravid i ungefär 3,5 år, men vart helt utan skydd i 6 år. Vi fick bekräftat nu vid första ivf behandlingen att min sambos sperma är väldigt få och långsamma. så kanske har vi fått svar på varför de inte gått på egen hand....

• Micec
    Akira Öken skrev 2018-11-12 20:24:11 följande:
    Hej och välkommen till tråden!

Håller tummarna för lilla ägget och hoppas på att det vill flytta in hos dig!

Ja, visst är det märkligt att det kan funka. Tänk vad det går att göra och vilken förmån det är att kunna få den här möjligheten när det inte funkar av sig självt!

Tror inte du behöver vara ett dugg orolig över nysningar eller likande. Men det är ju svårt att stanna tankarna och oron.

Jag är 36 och vi går på Huddinge. Försökt själv sedan 2015 och med ivf sedan 2016. Även vi har manlig faktor och detta blir vårt sjätte försök.

Tack så mycket! Nej antagligen behöver man inte oroa sig för sånt, som dom sa på kliniken så kan jag inte påverka på något sätt ifall ägget fäster eller inte utan ska leva på som vanligt. Men ja, lättare sagt än gjort.

Okej, 6 försök, så starka ni är!!! Det är verkligen en berg och dalbana det här med den ofrivilliga barnlösheten, men på något lustigt sätt så tappar man aldrig hoppet. Har ni fått göra återföring vid alla försök? blivit gravid något ut av försöken?

• Micec

Någon mer än jag som ruvar just nu? vilken ruvardag är ni på i så fall? :)

• Micec
    Mect skrev 2018-11-13 13:47:18 följande:

Vi är några stycken iallafall vet jag! Jag är på rd 10...

okej... spännande! Jag är bara på dag 2..

Känner du någonting? tjuvtestat?
  • Micec
    Mect skrev 2018-11-13 13:47:18 följande:

Vi är några stycken iallafall vet jag! Jag är på rd 10...

okej... spännande! Jag är bara på dag 2..

Känner du någonting? tjuvtestat?
  • Micec
    tossaliten skrev 2018-11-13 14:03:18 följande:

[quote=79210931][quote-nick]Micec skrev 2018-11-13 13:05:18 följande:[/quote-nick]Någon mer än jag som ruvar just nu? vilken ruvardag är ni på i så fall? :)[/

Japp RD 10 också!! Känner mig väldigt misspepp just nu ????????

Okej!!! snart testdag då? Känner du någontong tossaliten? har du testat
  • Micec

ruvarupdate:

ruvardag 3, känner knappt något förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft sedan jag tog suprefacten. Sen känner jag att det ilar och drar i livmoder området, men kan likväl vara känningar av lutinus... varför känner man efter såhär :((((( om jag känner mig själv rätt så kommer jag tjuvtesta redan i helgen......

• Micec

Hej tjejer! Jag är på ruvar dag 4, eller 5 beroende på hur man räknar, med en 5 dagars blacto.

Såklart så tjuvtestade jag precis????

Alltså kan se ett svagt svgg svagt streck med blotta ögat i alla vinklar, vet ej om ni ser det på bilden men jag laddar upp den här.

Saken är den att jag tog ingen ovitrelle innan äggplock utan tog istället suprefact.

men i samband med äggplocket fick jag 1/4 dels spruta ovitrelle, vet ej varför man gör så( men jag tror att suprefact annars stoppar alltihop).

det är alltså 10 dagar sedan jag fick 1/4 dels ovitrelle. kan de va den som spökar??? vad jag vet så kan en HEL o ovitrelle sitta högst ca 12 dagar så man tycker ju att 1/4 dels dos bör vare ute ur kroppen...

Tror ni att detta streck beror på ? den lilla dosen ovitrelle eller kan de va den lilla balctisen som fäst?????

minst sagt spännande detta

• Micec
    Wishful skrev 2018-11-16 07:17:01 följande:

Jag ser något svagt men svårt att avgöra om strecket har färg och om du inte testat ut ovitrellen skulle jag inte våga lita på att det inte var den. Om det är ett plus borde det snabbt bli starkare. Jag fick ett svagt plus 4 dagar efter att jag fått en blasto återförd. Dag 6 var det väldigt mycket starkare. Jag hade inte tagit något Ovitrelle så jag visste att det inte berodde på läkemedel.

Tack för svar! Tog nytt test idag och samma svaga streck, varken mer eller mindre. ååh man tycker ju ovitrellen borde vara ute nu... speciellt eftersom jag bara tog en halv dos... jaja time will tell! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018