• Micec

IVF sommar/höst 2018

My102 skrev 2018-11-15 23:35:00 följande:

Jag tog en hel ovitrelle spruta på ÄL dagen och fick ett rätt så starkt rött streck på dag ruvardag 4. Då insåg jag såg jag såklart inte att det berodde på ovitrelle, dum som jag var. Så avvakta ett par dagar för att vara säker. Blir det starkare kan du va säker på att det är ett plus :)

Vad var det för medicin du fick och varför? Varför tog du bara en del av ovitrelle sprutan?

Hej tack för svar! Jaaa vi får se!! tog ett nytt test idag och det är samma svaga streck varken mer eller mindre.

När jag gick på letrozol+ovitrelle testade jag falskt svagt på 11 dagar efter ovitrelle, men nu var de liksom sååå liten dos.... jaja hjälper inte att spekulera, tiden kommer att visa, haha :) men hur lätt är de att inte spekulera.

Jag sprutade med gonal-f, var påväg att bli överstimulerad och därför fick jag ta suprefact som äggmognadsspruta istället för ovitrelle.Men då får man tydligen 1/4 dels ovitrelle spruta efter äggplock, vet inte exakt varför men jag uppfattade att det var för att suprefact annars sätter igår mensen efter ett par dagar .
  • Micec

såhär såg mitt test ut idag... svårt att få med på bild dock, och sämre kvalité blir de väl här. 11 dagar eftee 1/4dels dos ovitrelle, ruvardag 5
  • Micec

Hej, lider med er som fått mens :( så fruktansvärt ledsamt. men på något lustigt sätt så tar man sig upp igen.. Jag håller alla mina tummar för er till nästa gång <3

ruvardag 5 för mig och starkare plus ikväll !!! då kan det väl ändå inte bero på ovitrellen?? men vågar inte hoppas än......3,5 år ofrivilligt barnlösa.. Kan det vara vår tur nu...

• Micec
    Jooosen skrev 2018-11-16 23:44:20 följande:

Du är gravid!! Grattis :D

Vågar knappt säga tack! men tack!!! tror inte helt och fullt på det ännu , ska vänta till testdagen med o säga något till min sambo.. herrejisses vad spännande detta är. trodde typ inte det gick att någonsin få två steck , helt sjuk känsla???
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 09:04:57 följande:

Förstår dig. Har heller aldrig fått det! Är det första ivf? Håller tummarna

ja första ivfen! trodde aldrig det skulle funka. strecket är ännu starkare idag, så nu börjar jag tro på det lite iallafall.. är så tacksam och överlycklig!!!
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 09:18:40 följande:

Guuud! Jag hoppas sååå att få uppleva det någon gång. Vad hade ni för problem med fertiliteten?

Det hoppas och tror jag också att du får <3 Vi har varit oförklarligt barnlösa. vid utredningen var allt bra hos mig och min sambo, DOCK fick min sambo göra två spermaprov, för vid de första provet var hans spermier slöa och få. Men vid prov två var dom normala sas det... Därför fick vi gå på letrozol i åtta månader o försöka på egen hand efter som det inte var ngt fel. Men nu vid Ivf'en så sa den klinkien att han hade väldigt få spermier, så få att vi till o med fick göra ICSI.. och läkarn sa att det faktiskt kunde vara en faktor till varför det inte gårt naturligt, vilket jag också tror...
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 09:33:08 följande:

Jaså där ser man! Känns som många faktiskt lyckas med ivf när det är spermierna som spökar! Vi har ingen diagnos allt vilket känns både bra men samtidigt så otroligt frustrerande ...

Ja precis jag förstår det!!! Men vad jag har hört o läst så är de lika stor chans att man lyckas med ivf vare sig man vet orsaken till barnlösheten eller inte. Håller mina tummar för er !!!! vart är du i ivfen just nu?
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 09:51:10 följande:

Tack söta du! Ja det har jag iofs oxå läst nu när du säger det :). Vi misslyckades med första färska försöket för ca 3-4 veckor sedan. Två klarade sig till frysen. Så har väntat en mens nu. Så nästa mens ska ja ringa kliniken (beräknad om typ 3 dagar). Så då kör vi fet förmodligen i en naturlig cykel. Är lite orolig för man verkar ha så få kontroller då. Vill ju verkligen säkerställa att slemhinna o allt ser bra ut....när är din riktiga testdag?

åå okej. Men gud vad skönt att ni fick två till frysen, dom som fryses ner ska ju verkligen vara topp kvalité. Så någon av dom små frysta embryorna kommer säkert fästa!!

Jo det är klart, men samtidigt skönt o slippa alla sprutor o sånt för dig nu ju!

Min riktiga testdag är den 22/11, så testade plus väääldigt tidigt!! såg ju streck redan på ruvardag 4.

Hur gamla är ni?:)
  • Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 10:06:20 följande:

Ja jag hoppas det!! Hoppas bara det inte är fel på typ min livmoder eller något. Att inget kan fästa o det är något som läkarns inte kan se :/... katastroftankar.. okej jäklar!! En blasto alltså? Kunde ni frysa ner något? Jag fyller 30 om tre veckor o min sambo är 28. Trodde verkligen ja skulle ha barn innan 30 :(.. hur gamla är ni?

Ja de där jäkla katastroftankarna är jobbiga!!:( Fick ut totalt 12 ägg, två var omogna, tio ägg gjordes det ICSI på och 8 av dom blev befruktade. Tre stycken klarade sig till dag fem och blev fina blastisar . Så dom satte in en , och fick två till frysen????????
  • Micec

skulle såklart inte vara massa frågetecken.. Glömde även svara på ålder. Jag är 25 och min sambo 28

• Micec
    Jooosen skrev 2018-11-17 14:00:41 följande:

Shit vad underbart!! Vi fick ut 10 varav 6 befruktades. Ett insatt två till frysen som sagt. Hoppas de frysta är bra. Det gäller att dom klarar upptining... har du några symptom?

ja helt fantastiskt!!! Ja jag känner mej lite lustig men kan lika väl vara lutinusen och inte hcg just nu. Är såååå varm, får typ vallningar. brösten blivit enorma, har typ inga vanligtvis haha. och trött är jag som satan!
  • Micec
    Wishful skrev 2018-11-17 14:02:07 följande:

Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.

åh grattis!! Har också plussat nu i dagarna och kan absolut inte tro de är sant.

Vilken dag är du på? :)
  • Micec

ruvardag 7 och nu har man fått det svart på vitt. Helt överlycklig!! Hoppas ni alla lyckas snart ni med! <3

• Micec
    Mect skrev 2018-11-18 09:34:24 följande:

Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?

Jaaaa det är det!! åh vad roligt! GRATTIS!!
  • Micec
    Hoppomliv skrev 2018-11-18 09:40:23 följande:

Stort grattis!!! Kände du redan av några symtom eller du vågade dig på att testa ändå?

Tack snälla!!

Började testa redan på ruvardag 4 ,för "skojs" skull,o kunde ana ett steck, men eftersom det var sjukt tidigt tänkte jag att de var ovitrelle som spökade. men sen har det bara ökat mer och mer, kan inte tro de är sant..

Har inga direkta symptom, känner mig lite lustig men kan likaväl vara pga lutinus!
  • Micec
    Mect skrev 2018-11-18 09:46:29 följande:

Tack... Tror jag... Måste nog åkte till apoteket och köpa några fler test för att vara säker :)

Ja haha det är ju så. en annan har gjort slut på ett åttapack på tre dagar. Man är ju inte klok.. haha! åh vad skoj!!!!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018