IVF sommar/höst 2018
Hört att väntetiden på sahlgrenska är ca 8 månader just nu. Undrar vad som gäller när vårdgarantin går ut ? Dom 3 månaderna ? Kan man bli erbjuden annan plats då? Kort varsel kö ?
Hört att väntetiden på sahlgrenska är ca 8 månader just nu. Undrar vad som gäller när vårdgarantin går ut ? Dom 3 månaderna ? Kan man bli erbjuden annan plats då? Kort varsel kö ?
Hej! Gör ni ivf via landsting eller privat ? Hur länge fick ni stå i kö ?
Hej på er! Från första besöket på Sahlgrenska för ivf tills att behandlig drar igång hur lång tid är det ungefär ?
Hej. Väntar på första besöket som är i januari inför ivf via landstinget ( sahlgrenska )Hur mycket kommer man få betala för medicin av olika slag ? Långt protokoll , kort protokoll ? Förstår att det beror på hur många försök man gör och så vidare.
Hej. Väntar på första besöket som är i januari inför ivf via landstinget ( sahlgrenska )Hur mycket kommer man få betala för medicin av olika slag ? Långt protokoll , kort protokoll ? Förstår att det beror på hur många försök man gör och så vidare.
Hej! Välkommen! :)
Spännande och skrämmande att dra igång kan jag tänka mig. Det tyckte iaf jag! Jag går oxå på Sahlgrenska.
All medicin går på högkostnadsskyddet så det brukar vara att man själv får punga ut runt 2000-3000kr. Kommer inte ihåg riktigt!
Jag har bara kört kort protokoll, vilket innebar 3 sorters sprutor för min del. Sen Lutinus innan/efter äggplocket.
Alla har ju lite olika pga vilka infertilitetssvårigheter man har. Lycka till!
Du kommer få gå på iallafall 2 ultraljud för att kolla så att äggblåsorna utvecklas som dom ska. Ev ett möte innan för att gå igenom sprutor om ni inte redan gjort det. Sedan äggplocket och en ev återföring.
Jag bad att få bli sövd under plocket, och även om det inte är standard så gick det att göra. Sån himla lättnad.
Okej känns skönt att veta lite. Då vet jag att jag kan gå bli sövd då om jag nu skulle vilja det.