IVF sommar/höst 2018
Kan man bli nervös vid äggplocket ? Någon som vet ?
Kan man bli nervös vid äggplocket ? Någon som vet ?
Jag var jättenervös. Speciellt andra gången jag gjorde det, då jag hade en väldigt jobbigt första plock. Men jag bad om lugnande innan plocket och det gjorde det hela mycket bättre. Andra plocket var en helt annan upplevelse! :) Så är du nervös tycker jag absolut du ska be om lugnande! Ett tips är också att inte förutsätta att äggplocket ska göra ont, för det är såååå indivudellt. Utan bara ta det som det kommer och som sagt ta emot lugnande och smärtlindring som erbjuds! Kommer gå bra!
Har du något planerat plock?
Om man är förskyld och lite små dålig fast ingen feber är det någon som skjuter upp behandling osv ? Ska snart dra igång hela denna ivf process och vore ju så typiskt att få vänta ännu längre..
Jag skulle inte skjuta upp behandlingen pga lite sjukdom...det kan man ju bli mitt i också...krya på dig!
Första besöket inför ivf imorgon. Mens troligtvis i helgen. Tror ni att man ka få påbörja behandling redan då?
Det är absolut möjligt! Har ni bara gjort klart hela utredningen så är det säkert bara köra på. Håller tummarna för dig!
Hur gick det idag!?
Spännande! :) lycka till!
Jo, jag ruvar och har testat positivt redan tidigt. Så nu får vi se om det håller i sig! Är så jobbigt!
Jag har gjort 2 behandlingar och 5 insättningar. Detta är min femte insättning. Första insättningen testade jag tidigt på RD 7och fick bara flera svaga plus som försvann efter några dagar och sen började jag blöda.
Resten av insättningarna hann jag aldrig testa innan min mens kom på RD 10.
Så imorrn är RD 10 och jag är såååå nervös!
Ja!! Verkligen!
5:e insättningen, så alla ni som kämpar! Ge inte upp!!!
Hej! Börjar med nässpray på tisdag. Det långa protokollet..plus börjar nytt jobb samarbete vecka. hur tycker ni att det va ? Biverkningar mm ?