Akira Öken skrev 2018-09-19 21:39:14 följande:
Det är lång tid. Det blir så mycket fokus på en sak, som tar energi från andra delar. Tur att man inte riktigt visste i början hur tufft det kan vara.
Hittade de spermier?
Jag har länge lidit av svår pms och pratade med min gynekolog om min oro inför att sluta med p-piller då de har hjälp väldigt bra mot pms:en. Blev då lovad att vi kunde få hjälp med utredningen redan efter 6 månader och vi inte lyckades inom den tiden.
Jag försöker vara positiv, men det är ju inte varje dag de känslorna dominerar, om man säger så. :) Vissa dagar är jag otroligt bitter.
Ja men visst blir det så att hela livet påverkas.. Verkligen! Tyvärr hittade man inga spermier. Så bara att bearbeta det har ju varit tungt också.. Det var min värsta mardröm men så blev det och nu får man gilla läget helt enkelt. Det går ju inte att göra något åt liksom..
Vad skönt att ni kunde få hjälp snabbare med tanke på dina besvär. Schysst av läkarna att se till dig som individ!
Men du verkar ändå ha en bra grund att stå på, skönt! Jag har varit så trasig sen spermiebeskedet så det är egentligen först nu som jag försöker jobba på att tänka så som du.