• Ontopic

IVF sommar/höst 2018

Den 23:e oktober får vi komma på informationsmöte sen drar vi i gång vår resa! Huu är så nervös.. Äggplock har redan gett mig mardrömmar! :)

• Ontopic
    authentic skrev 2018-10-15 18:25:23 följande:

Förstår din känsla men sååå härligt att få ha en tid bokad äntligen:) jag vet att väntan kan vara väldigt lång.

Äggplock är väldigt olika för alla så oroa dig inte allt för mycket.

Verkligen så skönt att veta att vi ska dra i gång.. Jag upplevde spolningen som hemsk och tänker att det här kommer vara värre.. men man kan ju alltid hoppas att man inte tycker det är fruktansvärt..
  • Ontopic
    LillaAw skrev 2018-10-15 19:12:35 följande:

Min spolning va 100 gånger värre än äggplocket. Jag svimmade av smärta vid spolningen. Tror hon gjorde fel. Gjorde om den på ivfklinik och då kändes inte lika mycket. Vid äggplock får du både lugnande och morfin (om du vill). Jag kände mest lite stickande känsla när de tog äggen. Men det är olika för alla :) be om bra med bedövning så kommer det gå toppen. Mina två första äggplock va ganska lika men det tredje va lite värre.

Är det så? Det låter positivt i mina öron! Jag hoppas du har rätt :)
  • Ontopic
    Vildismamma skrev 2018-10-15 20:21:30 följande:

Det behöver inte alls vara någon fara... jag kände ingenting speciellt... så försök att inte vara orolig

Jag ska verkligen försöka ta till mig det du skriver.. Man måste ju ändå gå igenom ingreppet så
  • Ontopic
    Hönsmorsa skrev 2018-10-27 18:45:41 följande:

Hej alla kämpar! 

Jag vill gärna hänga med här

Jag och min man ska påbörja vår första IVF i början av november. Äter Provera nu för att framkalla mens och sedan ska jag börja. Vi ska göra korta protokollet. Jag är väldigt spänd och nervös och hoppas, hoppas, hoppas att det ska funka för oss. Doktorn säger att jag har bra förutsättningar enligt undersökning. Jag har PCOS, så jag har gott om ägg, men ägglossningen funkar inte. 

Jag har gjort ägglossningsstimuleringar i tre år nu med Letrozol. Har lyckats bli gravid två gånger, men fått missfall tidigt. En gång av sig själv och en gång MA som jag behövde skrapa. Innan dess försökte vi på egen hand i två år. Vi har en dotter på sex år sedan innan och då var det inga problem att bli gravid. Men nu vill det sig inte. Både vi och vår dotter längtar så efter att syskon. 

Här är en till som kommer få köra i gång i november! Har också troligtvis pcos.. Dock inga egna barn sedan innan :) Lycka till!
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-16 22:34:09 följande:

Hej på er. Förlåt för att jag hoppar in så abrupt. Ska starta min andra/tredje ivf nu (fick avbryta första) Lång historia kort, fick min mens ikväll och jag som inte fått någon instruktion om jag kan börja med sprutorna utan att haft koktast med kliniken. Finns inget akutnummer. Det enda som de sagt var att ?får du mens på lördagen kan du börja på söndagen?. Men hur fasen gör jag nu då?

Sen en till fråga. Första omgången fick jag menopur. Fick avbryta. Andra gången menopur och blev överstimulerad men kunde fullfölja omgången efter många om och men. Någon annan som gått från menopur till gonal-f?

Skulle vi våga börja ta sprutor imorgon?

Vi börjar samtidigt isf! Jag ska göra min första IVF nu och tog första dosen gonal-f i går. Har de sagt att du kan börja på söndagen om du får mensen på lördagen har de ju gett klartecken :)
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 09:49:45 följande:

Spännande! Ja jag tycker ju det. Hur känns det för dig? Är min 3:e sprutomgång denna gång och jag hoppas mina ägg är lite lugnare denna gång ????

Det känns nervöst. Är rädd för äggplocket och hur man kommer må. Men det är bara att göra nu känns det som..Hoppas dina ägg håller sig lugna. Har du PCOS? Eller vad beror det på?
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 15:21:02 följande:

Jag var också toknervös för äggplocket. Mådde illa av nervositet men det gick bra för mig. Jag bad om att få lugnande innan och det dämpade mycket!

Jag vet inte, de har inte hittat något fel på någon av oss. Så antagligen för stor dos medicin. Ska få annan medicin och lägre dos denna gång och hoppas på det bästa. Sist fick jag sluta med stimulerande och istället för ovitrelle fick jag ta nässpray 2 dagar innan plocket. Hade 44 blåsor och de fick ut 15 ägg men bara ett klarade sig till dag 3 tyvärr...

Ja jag har lätt för att bli så nervös jag också. Ska helt klart be om lugnande :)

Hur många enheter fick du? Låter som galet många ägg! Hoppas det går bättre denna gången för er.
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 16:20:17 följande:

Ja de erbjöd mig inte det men jag frågade då jag var så nervös och då kom sköterskan med en liten mugg med vätska som hjälpte mig mycket. Jag fick 225 av menopur. Är 34 år..

När vi var på information så berättade jag att jag var nervös och då sa läkaren att man bara kunde be om lugnande så fick man. Trodde typ det var standard haha! Ah okej. Vet du hur mycket du kommer fä nu?
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 18:54:24 följande:

Va bra att de informerar om det. Jag trodde också det var standard men så kom de bara in med två panodil innan, jag är glad att jag vågade fråga efter det då!

Jag ska få 150 gonal-f nu. Du då? Vet inte om det är motsvarande, eller lägre dos jag fick av menopur och om man kan jämföra dem båda. Men jag ska få lite tätare blodprov och ultraljud denna gång. Det var på slutet av perioden sist allt drog iväg med en jäkla fart!

Ja det tyckte jag också var bra! Hon kanske inte hade sagt något om jag inte hade sagt att jag var rädd men toppen ATG det finns. Jag hoppas att det kommer hjälpa! Är så rädd haha!

Jag får också Gonal-f men får 125. Vet inte heller likheter eller skillnader på dessa två men får vi hålla tummarna att det inte drar i väg för dig. Har beställt hem mina andra sprutor och de skulle komma på tisdag sa apoteket, får hoppas på det eftersom jag ska börja ta dem då..
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018