• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

Wonderfluff skrev 2018-09-16 18:54:08 följande:

Grattis!! :D

Tack så mycket!! :)
  • Mjbo
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 19:06:22 följande:

Dags att dra ner på kaffet mm nu då ;)

Ja, det gör jag så gärna så, bara lillräkan väljer att stanna 9 månader :)
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-09-16 19:18:43 följande:

Stort grattis! :D härligt med lite roliga besked i tråden! Jag har också mensvärk men hört många som plussat som har det.

Grattis till dig med!! :) Vilken dag är du på efter äl? Ja är på äl+12. Så de är ju tidigt än.. och läskigt med tanke på mensvärken... känns precis som dagarna innan mens annars, det gör mig extra rädd. Men men, jag hoppas och ber till alla gudar som finns att lillen vill stanna, hos oss båda <3
  • Mjbo
    jaktenpaflow skrev 2018-09-16 20:26:48 följande:

Men Åhh stort grattis!! Så kul!!! Håller tummarna för att det fortsätter att utvecklas fint!!!

Tack snälla!!! <3 så glad men livrädd samtidigt. Hoppas hoppas <3
  • Mjbo
    Wonderfluff skrev 2018-09-17 08:46:27 följande:

RD 7 idag med ett 3-dagars och graviditeststestet vitt som snö :(. Ont i bröstvårtorna kommer och går men den mensvärk jag upphört tidigare är borta sedan igår. Var tvungen att lyfta lite grejer i förrgår och tycker inte jag tog i särskilt mycket, tycker inte det borde ha betydelse. Hur fasen gjorde de på stenåldern kan man undra, i så fall. Eller i fattiga byar där kvinnorna måste gå och hämta vatten varje dag och bära lång väg. De får ju hur många ungar som helst. Det kan ju inte va meningen att man ska ha soffläge i två månader för att få behålla barnet. Hur som helst. Jag misströstar just nu, tror inte det blir nåt :(.

Jag förstår aabsolut din känsla, och jag lider med dig.. MEN! Det är absolut inte för sent än. det var ju "bara" en 3 dagars du satte in, så vänta ett par dagar till och prova igen. Vet att det är det sämsta svaret man kan få, men det är nog tyvärr bara det som gäller :( Önskar dig stort lycka till iallafall <3
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-17 08:30:00 följande:
    ja men första steget är ju avklarat i alla fall  - det viktigaste! =) min testdag är idag - haha den som har ett sånt tålamod ;)

jag tänkte gå och ta ett blodprov idag för att se HCG-värdet - förra gången hade jag ju redan börjat blöda när jag tog mitt blodprov så det var väldigt lågt - under 30. hoppas på bättre lycka denna gången =)
    firade ni igår kväll ;)?
    Ja precis :D Vet du ungefär vad man ska ligga i HCG värde i respektive vecka för att de ska anses som normalt?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-17 10:17:07 följande:
    nej det vet jag inte Tungan ute men det ska tydligen fördubblas var tredje dag eller nåt sånt så får väl ta ett nytt senare i veckan kanske. det är min klinik som vill att jag gör det - bra att ha en referens om jag blir orolig för MF så får jag gå och ta ett nytt prov o se att det stigit som det ska tänkte jag =) ska du ringa din klinik nu eller väntar du till officiell testdag?
    Så smart! Jätte bra ide ju. 

Nej jag väntar till testdag med att ringa. Dom kommer ändå bara be mig återkomma :P
    Sen får vi väl se då när vi får tid för UL. Sist va ju i vecka 7 nångång tror ja. Går in i vecka 5 imorgon, så ja hoppas de blir snart så man får se lite hjärtljud eller nått :)
  • Mjbo
    Wonderfluff skrev 2018-09-17 11:25:52 följande:
    Jo jag e nog lite väl tidigt ute. Det var inget testa tidigt heller och en hel vecka kvar till BIM resp. TD. Men tycker ju det borde synts nåt pyttepyttesvagt. Känner mig alltmer som vanligt, men har samtidigt läst att kroppen vänjer sig vid lutinus efter nån vecka, så kanske ok. Vet ni förresten varför man måste ta lutinus? Mina egna progesteronnivåer är bra och brukar få tjock bra slemhinna utan. Jag förstår inte varför man måste manipulera hormoner som redan fungerar som de ska. Nån kanske vet?
    Vet bara att de är till för slemhinnan, mer vet jag inte. Ja tar det oxå trotts att ja har en jätte tjock och fin slemhinna. Men de kanske någon annan kan svara bättre på än mig :) ?
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:57:06 följande:
    Tack <3 tar nog ett tag innan det går in! Är glad och rädd typ. Men mest glad! :)

Fy, så känner jag med. Glad ja sjäääälvklart. Men ändå rädd och orolig, man går som i ett läge mitt imellan. Orolig och tänker att nä de blir nog inget ändå, varför skulle de funka denna gången.... Och att WOHOOO vi har lyckats! Sjuk känsla, men jag hoppas och hoppas att den lilla vill vara kvar hos oss båda <3 

vecka 3+6 idag, så imorgon går jag in i vecka 5. Någon som minns när man får göra tidiga ul på kliniken?

• Mjbo
    Cnia skrev 2018-09-18 06:58:33 följande:

Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.

Vilken dag är du på? Jag är tyvärr ingen expert över huvud taget på endometrios så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, men önskar dig all lycka, och att pluset blir starkare snart! <3 
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-18 09:22:56 följande:

jo jag vet, man önskar det vore att bara ta en kölapp inte att man ska behöva dra en vinstlott...

det går bra här - är på RD 14 så officiell testdag idag, har ett plus och ingen mens i sikte ännu så jag är glad! och hoppfull!

Så roligt. Äntligen har du nått din testdag. Jag har 5 dagar kvar. Tar test varje morgon dock men tycker inte att de blir nå starkare alls, lite smått orolig för det. Och mensvärk har jag oxå.. Men jag hoppas och hoppas att det inte betyder något dåligt.

Så du kan ringa kliniken idag nudå och få tid för ul? :) så nyfiken, hör av dig när du pratat med dem!! :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-18 09:52:10 följande:
    ja precis babysteps (hoppas jag!!) hela tiden Flört men du såg ut att ha ett rätt starkt streck redan - vet inte hur mkt starkare de blir...?
    så länge man inte får väldigt kraftiga blödningar så ska du nog kunna vara lugnHjärta

jag har lite svag mensvärk och lite små ont i svanken i princip konstant - men man känner ju verkligen efter också - kanske har jag sträckt mig eller försvagats i ryggen då jag inte tränat på några veckor heller.. (inte vågat)Förvånad

jag ska ringa min gyn idag och boka en tid =) min klinik ligger ju i Prag så dem behöver jag förhoppningsvis inte besöka förrän vi ska ha fler bebisar Glad! återkommer när jag fått boka en tid!

Nej precis, men ja tänkte att du lär väl få ett tidigt ul ändå fast på din hemort? :) De va så jag menade :D Hoppas de iallafall, man vill ju gärna se att allt står rätt till. 

Jo, strecket va starkt redan från början, men du vet ju hur nojig man blir. Blir tokig på sig själv. Men ja försöker verkligen allt jag kan att slappna av denna gång. försööööker njuta, går sådär, men ja försöker iallafall.. Det jag just nu reagerar mest på är att det tar såååå lång tid innan andra strecket kommer fram. ser det inte alls i början sen tar de säkert nån minut innan de andra strecket kommer fram och då blir rätt starkt. Men ändå.. Ja fortsätter testa varje morgon ett tag till tror ja ;) 

• Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-18 11:39:59 följande:

jag pratade med min gyn nu (eller assistenten... som verkade lite virrig..)

fick tid för VUL 1 okt.

då borde jag vara i v 7, dvs 6+1. Undrar om det är för tidigt att se något då...? har försökte läsa o googla på allt som går, och det verkar som att hjärtat 'ska börja slå på dag 22-23 efter befruktningen'.. den 1 okt borde jag ju vara på 34 om jag ska räkna befruktningen som 5 dagar innan FET efterso det var en blastocyst.. ja herregud vad komplicerat det ska vara....

Okej, ja de där har jag oxå googlat på sååå mycket. Man vill ju ha ul så snart som möjligt samtidigt som man vill inte va för tidigt utifall man inte ser nått, skapar bara ännu mer oro. Men hur känner du då?

Det kan ju faktiskt vara så att det är för tidigt då för att se hjärtat slå. Känner du att du kan vara "ok" med det tankesättet när det väl är dags så är det ju bara att köra.. Du kanske kan be om ett till i värsta fall om ni inte ser nått?

Kul oavsett att ha små milstolpar att se fram emot.
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-18 12:07:26 följande:
    jag tror väl att i 'vanliga graviditeter' så kanske folk är lite osäkra på när befruktningen skett eftersom det ibland tydligen blir oj hoppsan - ingen mens- jag tar ett test... det gäller ju dock inte för oss som med exakt precision vet när blastocysten placerades in Flört men förmodligen därför de kör en säker variant och bokar in folk i v 8 typ. (men detta är ju en egen teori - har rätt många såna som du kanske märker haha!)

jag tänker att jag väntar till nästa vecka och ser om jag börjar få några gravidtecken (har ju typ inga alls än så länge - inte särskilt ömma bröst eller nåt illamående, trötthet eller så) om det kommer kanske jag känner mig mer säker på att jag är gravid och kör på den 1 okt. jag betalar ju allt privat så ett ultraljud kostar ca 1500kr för mig - så är ju lite onödigt att göra för tidigt egentligen...  Tungan ute

har precis skrivit ut en lång lista på saker man inte får äta som gravid, hua herregud vad man ska tänka på allt.. ska i väg på en middag på bekanta på lördag som alltid frossar i champagne och nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara mig utan att avslöja mig.. ja vet att det är ett väldigt angenämt problem men är liksom sjukt dålig på att ljuga men funderar på att hitta på nåt med penicillin...

Haha ja, så är det säkert. Ja hoppas att ja får komma in till UL i v 7 - 8 nångång iallafall så kanske man kan lugna sig lite iallafall. Eller åtminstonde få se den, att den faktiskt FINNS <3 :) 

Ja förstår att eftersom du går privat och betalar för det att du hellre väntar nån vecka, så länge det känns bra för er så är de ju bara att köra på :D 

Åh, du vill inte dela med dig av listan?! funderat på dedär jag med vad man får äta och inte... Så himla svårt då ja tycker de står olika överallt oxå :P Lycka till på middagen! Det vanliga är ju att man kör med penicillin- så ljug ihop nånting om det du! helst så intimt som möjligt så får du inga följdfrågor, ett tips ;)

• Mjbo
    Wonderfluff skrev 2018-09-18 14:41:54 följande:

Såhär har två test sett ut idag. Är det bara jag som ser NÅT där? Är inget testa tidigt test, och är bara på RD 8, så eg för tidigt ute. Men de brukar va helt blanka om det inte e nåt.

Eller önskedrömmer jag?

Hur många dagar är den du satt in?
  • Mjbo
    Wonderfluff skrev 2018-09-18 15:05:35 följande:
    11
    okej. Jag håller alla tummarna jag kan åt dig <3 
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018