• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

Inalina skrev 2018-09-10 15:12:31 följande:

heeej!! är du också ruvare nu?? PUPO = pregnant until proven otherwise =)

Ja nu är jag äntligen ruvare!! :D

Haha PUPO bästa ja läst idag :D den kör vi på fram till testdag ;)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 16:16:27 följande:

Åh grattis va skönt att allt verkar bra!!! =) spännande tider framför oss!

Ja verkligen! Behövde bara tina detta oxå, så har 2 kvar i frysen, känns bra.

Hur mår du? Känner du av ditt test något eller känns det som vanligt allting? :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 16:35:20 följande:

men vad bra!! kanske blir 3 barn av de där  haha allt känns som vanligt här tror jag =)

vågar inte riktigt lita på det där testet i morse eftersom det var så himla svagt - så tar inte ut något i förskott utan väntar med nytt test i morgon bitti eller ons...

Jag förstår dig fullt ut, bara att fortsätta testa och hålla tummarna. Lever du som vanligt nu i väntans tider eller har du ändrat något? :)
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-10 18:22:22 följande:

Nu har jag varit på insättning och de satt in två ägg I am in chock men hoppas verkligen nu det blir bebis, detta är vårat första försök men vi har gått igenom missfall sedan tidigare då jag åkte på en livmoderinfektion så vi förlorade vårat barn i v16, sedan hade jag en ofostrig graviditet så nu hoppas jag för att det ska gå vägen för oss. Är det någon som fått två ägg insatt?

Två? Vilken lyx, önskar sååå att jag oxå fick göra det, men får inte :( Gör du din ivf i Sverige?
  • Mjbo
    AnHeAx skrev 2018-09-10 20:38:14 följande:

Hej,

Hade äggplock idag. Fick ut 19 ägg ur 23 blåsor. Förra gången fick jag 6 ägg ur 12 blåsor. Är försiktigt positiv då inget av mina 6 ägg var av bra kvalitet. Läkaren är orolig för överstimulering denna gång, har ni några tips på bra mat som innehåller mycket salt? Är inte förtjust i chips.

Oj så många! Hoppas du slipper överstimulering. Ha salt på all mat. Allt går i princip att salta, så ös på! :) stort lycka till, hoppas du får ett par befruktade oxå!
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-10 20:53:28 följande:

Ja jag gör den i Sverige

Kul! :) stort lycka till!!
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-10 22:01:27 följande:

Är sååå nojig tänk om det blir 2 hur ska det gå med allt?! Som tur har jag två stora tjejer som kommer få hjälpas åt.

Men gud, det skulle ju bara bli dubbel glädje! Vilken otrolig mängd kärlek du kommer ge och få. Helt underbart. Självklart blir det "jobbigare", men det är ju värt det, alla gånger.
  • Mjbo
    Milli85 skrev 2018-09-11 07:39:28 följande:

Hej! Första gången jag skriver i detta forum, denna tråden känns väldigt härlig så jag hoppar in.

Försökt få barn i 3 år, fick remiss till ivf i mars, blev gravid som slutade i missfall v12+6. Fått en ny kallelse till ivf men min oro är att vi får vänta nerviga av vi blev gravida. Det är otroligt tungt då min bästa vän blev gravid en månad innan mig ovh allt hår bra för henne. Hon blev gravid direkt när de började att försöka. Önskar henne inget illa men har svårt att umgås med henne just nu.

Hoppas vi kan komma igång med ivf ????

Har fått tid till den 11 oktober!

Fy va jobbigt med så sent missfall. Fick oxå det fast i v 9 på vårt första ivf försök. Hemskt.

Förstår att du har svårt att umgås med din vän, det har du all rätt till att känna så. Även om man är glad för deras skull dras man ännu mer ner i djupet för sin egen skull när någon nära lyckas, och speciellt så tätt inpå dig och "enkelt".. så det behöver du inte känna dig dum för.

Välkommen hit till gruppen förresten! Här peppar vi varandra, och försöker lyfta upp varandra när det känns tungt <3
  • Mjbo
    regina87 skrev 2018-09-11 13:14:49 följande:

Hej! Gör ni ivf via landsting eller privat ? Hur länge fick ni stå i kö ?

Vi gör via landstinget. Fick vänta ca 4 månader innan första mötet.
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-09-11 17:28:57 följande:

Idag ringde kliniken och sa att vi fått två fina blastocyster till frysen. Är så oroligt glad. Med vår historia där alla embryon dött dag 2 så hade jag gett upp hoppet nästan på att ens lyckas med ivf. Nu tror jag igen <3 ruvardag 3 för mig idag :)

Men gud vilket härligt samtal!! Stort grattis till ett jätte bra resultat! Förstår om du är lycklig! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018