• Jooosen

IVF sommar/höst 2018

Tack!! Ja. Har lite huvudvärk och brukar ha det innan mens dock! Fan dessa dagar är verkligen hemska :(

Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    Mect skrev 2018-10-21 21:47:32 följande:

Satt och velade i 15 minuter innan jag högg till. Nu svider det lite men jag tror att det kommer att gå bättre imorgon :) Tänker kanske kyla ner området innan då...

Håller tummarna för ett lyckat äggplock för dig :)

Velade oxå mycket innan den sprutan. Hade läst skräckhistorier på fl typ... sista ggn jag tog den gjorde det faktiskt ont men då stack jag nog i ett blodkärl pga blod efteråt. Annars var det faktist ingen fara :) hoppas det kommer gå bra!
  • Jooosen
    Wonderfluff skrev 2018-10-22 20:41:28 följande:

Hej allihop! Hoppas det går bra för er. Jag har nu efter en cykels mellanrum tänkt köra min andra ivf-omgång. Vore intressant att höra om ni andra äter några kosttillskott under ivf. Finns så mycket som rekommenderas: folsyra, järn, zink, rosenrot, Q10, munkpeppar, omega 3 osv osv. Jag funderar på gravidvitaminer (innehåller bla mkt vitamin D och folsyra), omega3+6, Q10 och rosenrot. Men funderar på om det kanske inte är så bra ihop med hormonerna? Kul att höra hur ni gör, och om nåt ni gjort varit framgångsrikt :).

Blev endast rekommenderad folsyra på vår klinik! Gör du fet nu då? Måste man vänta en mens mellan et o fet? Är nämligen säker på att mitt första et gått åt skogen
  • Jooosen
    Wonderfluff skrev 2018-10-22 21:23:01 följande:

Jag fick bara ut ett litet ägg senast, så blir en till ET för mig. Enligt min läkare kunde man kört stimulering direkt cykeln efter, men jag kände mig inte redo för det. Egentligen skulle jag vilja vänta lite till, gå ner lite i vikt och återhämta mig ännu mer, men tiden är knapp tyvärr, och tänkte köra ett eller två försök till innan jag ger upp ivf, åtminstone med egna ägg.

Åh jag förstår :( önskar dig lycka till denna gång!! Denna resa är verkligen en berg o daglbana...
  • Jooosen
    Wonderfluff skrev 2018-10-22 22:52:44 följande:

Tack! Hur var det, vet du att ditt senaste ET inte tagit sig? Eller när är testdatum? Men du hade ägg i frysen va?

Alltså känner i hela kroppen att det misslyckats. Känns som mensen inte kommit enbart pga lutinus.. testdag 29/10. Rosa på pappret nyss... två ägg i frysen så jag hoppas på dom!
  • Jooosen

Hur är det? Får man köra igång med FET direkt när man misslyckats med ET? Eller måste man vänta en mens emellan?

• Jooosen
    Wonderfluff skrev 2018-10-24 05:57:13 följande:

enligt min läkare måste man inte vänta - men kolla m din läkare

Ska ringa o höra idag! Tack
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-24 10:48:33 följande:

Hur är det med dig idag? Slutade det komma rosa lutinus?

Nej mensen kom igår. Var helt förstörd hela dagen. Väntar samtal från kliniken om när vi kan börja nästa. De kommer säkert vilja att jag ska testa med gravtest igen på testdag som är 29/10. När kör du igång?
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-24 17:28:46 följande:

Usch vad tråkigt att höra! Fattar att du var helt förstörd. Jag tycker det har tagit lite tid varje gång att återhämta sig. De kommer vilja att du tar testet och meddelar dem.

Vi börjar en ny behandling nästa vecka!

Ja jag förstår inte hur man orkar egentligen o då har vi bara fått ett misslyckande hittills. Vilken jävla kämpe du är!! Jag ringde o berättade. Räckte med testet jag tog idag. Ska ringa NÄsTA mens o få göra fet då. Så blir att vila kroppen nu ca 6 veckor.. kommer du göra äggplock o hela alltet denna gång?
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-24 23:47:54 följande:

Det är jag. Och du med!

Vi gör om hela proceduren: nedreglering med Synarela och hormonstimulering med Menopur (samtidigt som jag fortsätter med Synarela). Från start till äggplock brukar ett ta cirka en månad.

Okej! Då kanske vi ligger lika så småningom! Nu jäklar <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018