• Jooosen

IVF sommar/höst 2018

Hoppomliv skrev 2018-11-09 16:49:13 följande:

Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?

Dag 10 redan gjorde jag äp!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen

Någon som tror på det här med immunförsvar som kan påverka graviditet/ej graviditet. Vi är ju oförklarligt barnlösa. Börjar gripa efter halmstrån o fundera på om det kanske är det som är problemet :/. Men verkar inte vara något Sverige kollar upp... har ni någon koll?

• Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-11 23:01:49 följande:

Tror att det kan vara massor med olika saker som påverkar. En del blir ju exempelvis hjälpta av intralipid-dropp. Tror att vissa kliniker erbjuder det, även i Sverige.

Visst har du gjort en återföring? En del lyckas första gången. Men för många krävs det flera återföringar innan det blir en graviditet.

Okej har läst det oxå. Ja jag har bara gjort en hittills så vet att jag får ha tålamod. Blir bara så frustrerad av denna oförklarliga diagnos... något fel måste det ju vara!
  • Jooosen
    My102 skrev 2018-11-11 23:24:51 följande:

Jag går i Falun och där behandlar dom för ev för ?bra? immunförsvar. Bland annat med kortison och intralipid. Tog båda denna omgång men ingen lycka trots det. Man kan kolla om man har för starkt immunförsvar genom ett blodprov men eftersom det kostar 1200 kr och intralipiddroppet kostar ca 1000 kr (och det är ingen nackdel att ta det) så får man det trots att det inte är bekräftat att man har ett överaktivt immunförsvar.

Okej! Vet ni vad erat problem är? Vi har inte fått någon direkt diagnos o det gör mig sjukt frustrerad. Har dock bara gjort en återföring så vet att ja måste ha tålamod..
  • Jooosen
    My102 skrev 2018-11-12 09:38:21 följande:

Vi har inget känt fel. Jag kan väl tänka mig att jag inte ägglossning hela tiden pga oregelbunden mens men det är inget som är bekräftat. Allt ser bra ut och får fina embryon.

Det är frustrerade detta. Jag har pratat med kliniken nu och vi får göra nytt fet denna månad. Känns otroligt bra! Ruva är både hemskt och underbart men hellre att jag är igång med någonting än att vänta.. det är tortyr. Jag hade ?tur? att mensen kom redan igår så vi kunde planera frysåteringföring innan jul.

Jag bad kliniken se över möjligheten att sätta in två embryon. Är det någon som har gjort det och vet ni om det blev dubbel kostnad då?

Okej! Det är frustrerande när de inte hittar något fel. Det är då man börjar spekulera om det är fel på ens livmoder som de inte kan se... hur många insättningar har du gjort? När

Tror du att instängning blir? Tror min blir i början av december! Kram. Juste vet inte alls hur det är med kostnader om man sätter tillbaka 2. Hur många i frysen har ni?
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-12 20:26:41 följande:

Det är ju verkligen inte "bara". Menar mer att det inte behöver vara något fel, utan att det helt enkelt bara inte fäste. Men, tycker absolut att det kan vara en idé att prata med läkaren om alternativ eller om det finns prover som man kan ta, men har missat att kolla upp.

Aa man vet ju så lite om sånt! När är ditt äggplock? Spännande, hoppas verkligen för din skull nu!! :)
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-13 09:11:47 följande:

Det är inte bokat än, men gissar att det blir om två och en halv vecka.

Spännande! Vi kommer nog ligga rätt lika!
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-13 23:23:04 följande:

Åh, vad roligt! Har ni fått datum för återföring?

Nej väntade en mens emellan. När mensen kommer nästa gång ska ja ringa kliniken. Vi kommer sätta in i naturlig cykel. Har ägglossking runt 3 december så någonstans där :)
  • Jooosen
    Micec skrev 2018-11-16 21:36:01 följande:

Hej, lider med er som fått mens :( så fruktansvärt ledsamt. men på något lustigt sätt så tar man sig upp igen.. Jag håller alla mina tummar för er till nästa gång <3

ruvardag 5 för mig och starkare plus ikväll !!! då kan det väl ändå inte bero på ovitrellen?? men vågar inte hoppas än......3,5 år ofrivilligt barnlösa.. Kan det vara vår tur nu...

Du är gravid!! Grattis :D
  • Jooosen
    Micec skrev 2018-11-16 23:49:36 följande:

Vågar knappt säga tack! men tack!!! tror inte helt och fullt på det ännu , ska vänta till testdagen med o säga något till min sambo.. herrejisses vad spännande detta är. trodde typ inte det gick att någonsin få två steck , helt sjuk känsla???

Förstår dig. Har heller aldrig fått det! Är det första ivf? Håller tummarna
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018