• Percafluviatilis

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-11-29 12:58:00 följande:

Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.

Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.

Åh nej vilka tråkiga nyheter :( Förstår att du är besviken. Håller tummarna för att alla tre utvecklar sig fint och att ni får två tillbaka och en till frysen. Kram
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-01 09:51:52 följande:

Vad tråkigt! Hoppas att ägget ändå blir befruktat. Vad säger läkaren om att blåsorna är tomma?

Sahlgrenska informerar aldrig om något så vi har inte fått veta något om varför de var tomma. Min teori är att de plockade för tidigt och att äggen inte släppt från blåsväggarna. Läkaren som giorde vul ville egentligen plocka idag eller imorgon men de gör inte äggplock på helger längre... Jag har tappat all tillit till Sahlgrenska nu.
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-01 12:31:10 följande:

Hoppas att de gör en ordentlig utvärdering av behandlingen så de kan komma fram till vad som inte funkat. När får ni veta om ägget blev befruktat?

Förstår att förtroendet är förbrukat, om de inte ens har en dialog med er kring resultatet.

Ägget blev befruktat så nu är vi på nålar fram till imorgon.

Ja, de har gjort mycket tabbar och konstigheter...
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-02 20:40:49 följande:

Hoppas hoppas hoppas att det har gått bra! <3

Vi fick tillbaka ett litet tvådagars igår :)
  • Percafluviatilis
    My102 skrev 2018-12-06 10:27:43 följande:

Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.

Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.

Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!

Tråkigt :( Jag har fått spökstreck likt dina på early. Tycker de är riktigt lömska. Tycker du ska testa igen om ett par dagar! Vilken dag är du på?
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Grattis!!! Äntligen! Håller tummarna att blodet bara är orsakat av sköra slemhinnor.
  • Percafluviatilis

Här blev det negativt igen. Fjärde återföringen :( Enda lilla ägget från denna omgång var tydligen ingen krigare som vi hade hoppats på.

• Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:02:10 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Grattis! Äntligen var det er tur! Du ger mig hopp. Var det femte återföringen?
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:52:39 följande:

Tack! Det var sjätte återföringen och vår sjätte "hela" ivf-behandling.

Det ger verkligen hopp att du berättar din historia. Man förlorar ju tron på att man kan plussa när tiden går och återföring efter återföring misslyckas utan tillstymmelse på test. Hoppas nu det går hela vägen för er och att ni kanske tom får en liten bonus genom att båda stannar. Kram!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018