• mammsen79

IVF sommar/höst 2018

LLW skrev 2018-09-28 21:39:52 följande:

Tog precis första sprutan gonal inför första ivf-behandlingen. Pirrigt och nervöst och jobbigt och allt det där. Ni vet. Funderar på hur ni andra har mått både fysiskt och psykiskt medan ni tagit sprutorna?

Med gonal f mådde jag prima kände mig lycklig avslappnad, den sista sprutan innan äggplock blev jag sååå trött av o den höll i sig ca 7 dagar.
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-30 12:45:41 följande:

Är det nån här som kan svara på hur ägglossningen brukar bete sig efter en ivf-runda? Borde ha ÄL inom 5 dar om allt vore normalt, men känns helt dött därnere.

Vet du jag blöder ännu i mellan åt men känner av nertill som att jag kommer ha ägglossning. Jätte skumt. Trodde blödningen var över men ihop r dansa jag zumba 1,5 h o idag kom en blödning. Hur länge blödde du? Någon annan som vet om det är att normal blöda fler dagar efter ivf?
  • mammsen79

Hej alla nu är man tillbaka igen i forumet, dax att börja med sprutorna snart. Ska få börja med en högre dos från start denna gång så det känns bra. 225 Gonal F. Någon mera som kommer få börja nu denna vecka som kommer?

• mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-10-15 22:09:59 följande:

Välkommen tillbaka! Vi kör igång i slutet av oktober och ligger lite efter er.

Hur känner du inför behandlingen?

. Kanske blir så för mig med, mensen vill inte komma igång kommer bara lite lite, jag ska börja med gonal f på andra mens dagen och denna gång känner jag mig inte alls orolig för nu vet man vad som väntar och växer inte äggen bra som sist då kommer jag be dem avbryta behandlingen för det är ju vårat andra försök. Jag har i ställning på att vi inte kommer lyckas denna gång heller (gett upp hoppet lite) känns bättre vara inställd på det än att bli jätte besviken. Hur känner du dig?
  • mammsen79

Hej tjejer jag undrar om någon fått problem med sin mens efter Ivf försöken? Jag blödde i 12 dagar sista mensen och nu när jag inväntar mensen så kommer den aldrig i gång, sedan söndags har det kommit lite brun mens o den kommer aldrig igång. Gjorde ett gravtest men visade negativt. Någon som har haft det så här? Vill bara få igång mensen så jag kan börja med sprutorna, hämtade ut allt idag.

• mammsen79
    Hoppomliv skrev 2018-10-20 00:24:48 följande:

Hej,

Jag har också fått problem med att den aldrig kommer igång. Får extremt lite mens, precis som om den inte kommer igång och så håller det i sig i stort sett rakt igenom 7-11 dagar. Började med första ivf:en i januari och har gjort tre försök nu. Kan inte säga när under processen det började, men senaste månaderna har jag reagerat på att det är så här. Har du frågat din läkare om det?

De säger att du är den på gång och att det är brunt är den gamla mensen. Men jag köper inte det. Tycker ändå de borde göra en undersökning, de nochalerar än.
  • mammsen79
    Hoppomliv skrev 2018-10-21 00:30:42 följande:

Men vadå den gamla mensen? Den kan väl inte hänga kvar månaden efter...

Ja de sa så. Den kommer igång snart. Fortfarande inte fått någon mens.
  • mammsen79

Jag ska börja äta Efamol igen tycker de hjälpte mot min pms och de ska göra så att hormonerna kommer i balans. Någon som ätit Efamol?

• mammsen79

Äntligen fick jag igång min mens, sådan mensvärk. Har ont i halsen o känner mig inget vidare, hoppas på att jag får börja ändå med sprutorna.

• mammsen79

Har förmodligen ett virus i kroppen så att det blir eventuellt att skjuta upp behandlingen 1 månad. Känns surt. Men ska gå till läkaren i morgon o se om jag har något virus i kroppen

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018