• mammsen79

IVF sommar/höst 2018

Annanathalia skrev 2018-12-02 21:38:21 följande:

Tror inte jag skrivit i denna tråd innan, hoppar gärna in :) Har insättning imorgon på dag 5 och är såklart super nervös. Omgång två detta för vår del, blev gravid på första försöket men fick missfall i v.6.

Känna lite svårt att tro att vi skall lyckas två gånger i rad men försöker såklart peppa upp mig själv att ändå tro. Så många smällar redan som det är de senaste åren så hoppet är lite naggat i kanterna. Hur mår ni andra, ser att många av er väntar på att kunna testa :)

Stort lycka till och försök inte se bakåt vet att det är svårt, jag undrar bara vilken dag satt dem in ägget förra gången då du fick positivt? Hur många ägg har du fått ut o blivit befruktade?
  • mammsen79

Hej alla fått tid för äggplock på Fredag blir troligen 5 ägg så håll tummarna att alla blir befruktade.

• mammsen79
    authentic skrev 2018-12-03 17:35:34 följande:

Håller alla tummar och tår för att det kommer att gå bra på fredag!! :)

Tack gulliga
  • mammsen79
    authentic skrev 2018-12-03 17:35:34 följande:

Håller alla tummar och tår för att det kommer att gå bra på fredag!! :)

Tack gulliga
  • mammsen79

Nu är jag öm nertill någon mer som varit det några dagar innan äggplock? Var på kontroll igår har ju en stor äggblåsa på 21 mm de andra låg på 18 17 15 12 o höjde min dos till 300 istället för 225 sista sprutan ikväll o fyrmandel sprutan som jag avskyr. Ovitrelle i morgon o ställer in mig på sjuk trötthet i 1 veckas tid nu framöver så som jag blev sist då det är hcg hormon i. Någon annan som reagerar på den sprutan?

• mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-04 20:18:35 följande:

Trött och spänd i magen, ömma bröst. Jag tog sista sprutan menopur ikväll, ovitrelle imorgon kväll. Plock på fredag! Hoppas inte blir alltför seg, får se...

Spännande vi ligger i fas ska med ta den i morgon o plock på fredag kl 07:30 ska vi vara där. Hur många äggblåsor har du o hur stora var dem?
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-04 22:35:53 följande:

Det var kontroll i måndags då var det 7 stycken mellan 11 och 15mm och ett gäng under 10mm men man vet inte riktigt hur många som blir något antar jag....

Kl9.30 är det dags för plock. Lite galet, nästan 9 år sedan sist. Hoppas vi slipper göra om det

Ja verkligen, jag ska be o få lugnande innan det hjälpte sist. Ska man snurra upp ovitrelle tills den tar stopp? Kl 20 måste jag ta den
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-12-06 17:56:56 följande:

Hej allihop! Tänkte bara uppdatera. Drog ju igång ivf denna cykeln men inget hade hänt efter 7 dagars sprutande (CD 9). Så jag slutade m sprutorna. Imorse kom äggvita och jag bokade VUL. Då syntes en 9 mm slemhinna samt en äggblåsa på 12 mm. Så beräknad naturlig ÄL om ca 4-7 dagar, vilket då blir CD 25 ca. Gyn trodde det berodde på en magsjuka jag hade innan mensen, alt missfall förra cykeln. Tänkte det kunde va intressant att veta om ni är med om liknande.

Ok skönt för dig att få veta det.
  • mammsen79
    authentic skrev 2018-12-07 09:51:13 följande:

Det är endast jag och min man som vet om vad vi går igenom, trots att jag kört långa protokollet 5 gånger. Fascinerande hur man lyckas hemlighålla alla dessa sprutor och humörsvängningar ändå.

Än så länge så har vi inte tänkt berätta det för någon. Kanske i så fall när vi fått ett barn och vill försöka få ett till. Om man nu någonsin kommer dit och ens får ett.

Vem vet, jag ruvar ju på 2 embryon, dag 11 idag. Båda två kanske satte sig så det blir tvillingar, då är vi nog klara Hahaha.

På vilken dag fick ni tillbaka 2? Dag 3 eller 5?
  • mammsen79
    authentic skrev 2018-12-07 09:51:13 följande:

Det är endast jag och min man som vet om vad vi går igenom, trots att jag kört långa protokollet 5 gånger. Fascinerande hur man lyckas hemlighålla alla dessa sprutor och humörsvängningar ändå.

Än så länge så har vi inte tänkt berätta det för någon. Kanske i så fall när vi fått ett barn och vill försöka få ett till. Om man nu någonsin kommer dit och ens får ett.

Vem vet, jag ruvar ju på 2 embryon, dag 11 idag. Båda två kanske satte sig så det blir tvillingar, då är vi nog klara Hahaha.

På vilken dag fick ni tillbaka 2? Dag 3 eller 5?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018