Mjbo skrev 2018-09-18 11:58:05 följande:
Okej, ja de där har jag oxå googlat på sååå mycket. Man vill ju ha ul så snart som möjligt samtidigt som man vill inte va för tidigt utifall man inte ser nått, skapar bara ännu mer oro. Men hur känner du då?
Det kan ju faktiskt vara så att det är för tidigt då för att se hjärtat slå. Känner du att du kan vara "ok" med det tankesättet när det väl är dags så är det ju bara att köra.. Du kanske kan be om ett till i värsta fall om ni inte ser nått?
Kul oavsett att ha små milstolpar att se fram emot.
jag tror väl att i 'vanliga graviditeter' så kanske folk är lite osäkra på när befruktningen skett eftersom det ibland tydligen blir oj hoppsan - ingen mens- jag tar ett test... det gäller ju dock inte för oss som med exakt precision vet när blastocysten placerades in
men förmodligen därför de kör en säker variant och bokar in folk i v 8 typ. (men detta är ju en egen teori - har rätt många såna som du kanske märker haha!)
jag tänker att jag väntar till nästa vecka och ser om jag börjar få några gravidtecken (har ju typ inga alls än så länge - inte särskilt ömma bröst eller nåt illamående, trötthet eller så) om det kommer kanske jag känner mig mer säker på att jag är gravid och kör på den 1 okt. jag betalar ju allt privat så ett ultraljud kostar ca 1500kr för mig - så är ju lite onödigt att göra för tidigt egentligen...
har precis skrivit ut en lång lista på saker man inte får äta som gravid, hua herregud vad man ska tänka på allt.. ska i väg på en middag på bekanta på lördag som alltid frossar i champagne och nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara mig utan att avslöja mig.. ja vet att det är ett väldigt angenämt problem men är liksom sjukt dålig på att ljuga men funderar på att hitta på nåt med penicillin...