• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Wonderfluff skrev 2018-09-21 14:50:04 följande:
    Tack för info. Eftersom jag passerat 42 har jag inga möjligheter i Sverige. Jag har ju redan gjort blodprov inför denna ivf?en, men de vill ta ett nytt då kanske. Undrar varför de söver en för ÄP?
    Ok jag förstår. De har lite andra regler där så åldern ska nog inte vara ett problem - däremot måste man vara i ett stadigt förhållande alternativt vara gift.
    Du skickar in svaret på dina senaste blodprover så berättar de helt enkelt om du behöver ta några nya. Beroende på ditt AMH exempelvis så sätter de ju en Gonal F dos som de tror passar dig.

Sövningen tror jag beror på att det kan vara väldigt påfrestande för många med ÄP och de har ju anestesi-sköterskor där som är med under hela processen och har koll på en. jag har inte haft något emot att bli sövd - tyckte det var toppen!
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-09-21 21:19:48 följande:

Jag tar Lutinus, jag blöder ganska mycket så då är det nog inte pga av de eller? Tror det är kört för min del, har gråtit så mycket idag, tack för all stöttning. Hoppas på att de blir ett plus om en vecka.

Tänker på dig och hoppas och håller tummarna att en eller två små är kvar där inne!!
  • Inalina
    Wonderfluff skrev 2018-09-24 11:01:12 följande:

Då är det bekräftat att jag inte blev gravid denna gång. Ska tala med läkare i em ang hur fortsätta. Fortsatt lycka till alla! Jag kanske återkommer längre fram igen. Kram <3

Ledsen att höra Rynkar på näsan som du tidigare skrev känns det som att det nästan vore ett under om du blev gravid med lilla ägget som var kvar för dig vid äp. Jag tror och hoppas det kommer gå bra för digHjärtakram
  • Inalina
    Wishful skrev 2018-09-24 14:40:12 följande:

Nu har jag inte varit in här på länge. Inte sedan vi missade vårt återföring pga helgkrock närmare bestämt. Idag var det dags igen. Ännu en helgkrock! Blir så frustrerad. Misslyckat ET i april och sedan helgkrock varje gång vi varit inplanerade för FET. Vill bara komma vidare med behandlingen.

Var på UL i torsdags för att se om det skulle vara möjligt att sätta igång ägglossning men då var det för tidigt. Sen blev det sjävklart glad gubbe idag och ingen återföring den här gången heller.

Förlåt men var bara tvungen att gnälla av mig lite.

hej! men sjuk otur du har =( kom ihåg att vi diskuterade detta i augusti också! Min klinik ville köra stimulerat FET med mig för att vi just skulle kunna tajma lite bättre och det gick bra - har plussat för över en vecka sen! Kan du inte be om att få stimulerat istället så du slipper gå o våndas varje månad...? kram Hjärta
  • Inalina
    Wishful skrev 2018-09-24 16:21:43 följande:
    Grattis till pluset!! Vad roligt. När får du göra UL?

Jo jag hoppas kunna köra stimulerat nästa gång. Barnmorskan jag pratade med idag skulle lägga in ett önskemål om det till läkarna. Hon sa att eventuellt kanske läkarna skulle vilja att vi kör naturlig cykel men monotirera mer ofta men hon konstaterade också att det inte hade spelat någon roll varken denna månad eller förra eftersom det var för tidigt att ta ägglossningsspruta innan helgen och sedan slog stickan om på måndag, så det hade blivit helgkrock även om de hade gjort fler ultraljud. Så jag hoppas verkligen att det blir stimulerat nästa gång. Är så frustrerande att bara gå och vänta och sen bli besviken när den glada gubben dyker upp på fel dag.
    tack =) känns fortfarande overkligt - har fått tidigt VUL 1 okt så om en vecka - får se om jag tror på det efter det  Flört

min klinik frågade mig vad jag ville då det finns de som förmodligen inte vill stoppa i sig hormoner etc om man inte behöver. kanske är det inte lika noga med en dag hit eller dit när man kör stimulerat - och sen växer ju livmoderslemhinnan till sig lite mer garanterat tror jag. hoppas de lyssnar på dig! kram
  • Inalina
    170909 skrev 2018-09-24 18:36:35 följande:
    Plussade också för en dryg vecka sen men TD var för en vecka sen. Fortfarande inga symptom och 8okt är en hel evighet bort. Tänker inte tro på det förens jag ser det. Men det beror ju platt jag inte har några tydliga symptom utan allt känns som vanligt. 
    Men du hade väl inte heller några symptom eller?
    precis, jag tror du o jag ligger i fas!
    jag har valt att tro på detta nu då jag tycker det känns roligare och jag mår bättre av det. blir det inget kommer jag bli lika ledsen ändå tror jag. har idag börjat få mer ont i brösten och har haft lite ont i magen och ryggen till och från sedan bim - men annars inga vidare symptom.Glad tror det är rätt tidigt ännu att känna illamående eller andra jobbigare symptom..
  • Inalina

Håller tummarna för fina plus till er Ellencassandra och Percafluviatilis!!
    Så spännande att följa allaSolig

• Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 21:11:10 följande:

Jag tog ett test nu på kvällen. Inte kissat på 2 timmar å det kom upp ett svagt streck. Är chockad <3

Grattis!!! Det där ju ett väldigt tydligt streck- ingen tvekan alls !! Vad härligt!!! :D
  • Inalina

[quote=79087618][quote-nick]authentic skrev 2018-09-25

Själv vågar jag inte testa alls, iofs inte testdag förrän lördag men jag har ju 2 stycken 5-dagars i mig så det ska väl ge utslag nu. Men jag skjuter på det ett tag till. Orkar inte med sorgen som kommer med ett misslyckat försök riktigt än. Har ju gjort 5 insättningar innan denna med 2 kemiska graviditeter och ett MA i vecka 14.[/quote]

Åh du ruvar också på 2! Så spännande! Jag fick 2 sista från frysen i början på Sep och är i v 6 nu- hur kom det sig att du fick 2 tillbaka? Tror det är väldigt ovanligt i Sverige!! (Jag gjorde min ivf i Tjeckien)

Stort lycka till med testandet!! Håller alla tummar :)!

• Inalina
    Hontmail skrev 2018-09-26 01:33:06 följande:
    Åh du ruvar också på 2! Så spännande! Jag fick 2 sista från frysen i början på Sep och är i v 6 nu- hur kom det sig att du fick 2 tillbaka? Tror det är väldigt ovanligt i Sverige!! (Jag gjorde min ivf i Tjeckien)

Stort lycka till med testandet!! Håller alla tummar :)![/quote]

Hur mycket kostar det att göra ivf i Tjeckien och hur funkar det rent praktiskt? Kollade du hur äggen växte här i Sverige?
    det kostar ca 2500 euro + lite blodprover. 
    man gör sin stimulering hemma och går på VUL och äter äggen som sedan skickas till Prag så de kan avgöra om man ska höja eller sänka dosen samt när ev ÄP ska bli. man måste vara där ungefär 5 dagar mellan ÄP och återföring.

Hoppas du och din man också lyckas snart Glad
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018