IVF sommar/höst 2018
Det tror jag med! Mycket snack om embryokvalite! Men inget om livmodern
Det tror jag med! Mycket snack om embryokvalite! Men inget om livmodern
Idag var jag på ultra o de kunde se 7 ägg 2 st som var 9 o de andra var 6. Frågade om odlingen vad som avgör att vissa får tillbaka 5 dagars och om det är så att det är större chans att det blir en graviditet och jag fick till mig att den odlingen görs om man får ut många ägg o chansen är större bli gravid om de sätter in 5 dagars men samtidigt så kanske inte äggen klarar sig. För mig blir det äggplock nästa vecka. Jag rekommenderar er som är oroliga rädda att ta lugnande innan.
Okej! Men om det saknas kan det finnas plötdligt på nästa försök? Eller saknas det så finns det ingen chans alls att det funkar? Kanske svårt för dig o veta..
Wow!!! Vad roligt att ni fick så många ägg :) vad glad jag blir för din skull. Hoppas på många mogna och sen befruktade nu också. Du måste skriva i morgon och berätta hur många som blev befruktade.
Jag är själv överlycklig idag då jag precis fått veta att vi fick 2 blastisar till frysen. Vi har haft vårt bästa resultat hittills, 14 ägg ut/ 12 mogna/7 befruktade/4 blastisar. 2 till mig och 2 till frysen. Känns som om de måste vara bättre kvalité den här gången än tidigare.
En riktig lyckodag för oss båda, känns som om man förtjänar det när man jobbat i motvind i flera år.
Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.
Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.
Någon mer som känner som mig varför ska jag gå igenom det här och blir ledsen varje kväll när jag ska den andra sprutan tycker den är hemsk. Blev besviken att jag ska till läkaren på Måndag då jag från början skulle komma på Fredag. Men blodprovet visade att jag inte påverkas av sprutorna så att äggen ska växa så därför använder jag samma mängd o de tror äggplock blir på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag som hoppats på att det skulle bli i början av nästa vecka. Hur stora ska äggen bli innan de tar ut dem? Hur mycket växer de varje dag?
Jag tror vi är många dom kan känna igen oss i det du skriver. Det ÄR orättvist och ibland orkar man inte hålla modet upp, då får man bryta ihop och komma igen när man orkar.
Vad tråkigt att de inte växer som tänkt. När man tar ägglossningssprutan brukar de vilja att äggblåsorna är kring 20 mm.
Då är vi i samma fas. Var på UL idag på sprutdag 8 och de såg 3 äff som var 10-11mm och 7 st som var mindre, slemhinnan 9. Så det såg väl ok ut. Väntar nu på ordination från kliniken, ul tar jag på min hemort. Ny kontroll troligen på mån.
Jag försöker sysselsätta mig
Nu har vi fått tid för äggplock! Idag så var det nio ägg som var redo, de största på 15mm. :) nån mer som få äggplock här i dagarna? Om allt går vägen så är det testdag runt 21 december. :)
Tack för tummar och lycka till! Det blir 2 tillbaka. :)