• Jooosen

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-11-28 12:04:14 följande:

Frågade en heldel och de kan aldrig se om enzymer saknas i kroppen eller om det är för få pinopoder. Jag tror mest på att det inte fortsatte och dela sig då äggkvaliten är sämre på tanken med åldern.

Okej! Men om det saknas kan det finnas plötdligt på nästa försök? Eller saknas det så finns det ingen chans alls att det funkar? Kanske svårt för dig o veta..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-28 15:33:34 följande:

Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.

Jippi! So far so good! Underbart
  • Jooosen
    mammsen79 skrev 2018-11-28 14:15:08 följande:

Det kan man aldrig veta.

Urs vilken ovisshet :(
  • Jooosen

Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(

• Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-11-29 10:36:55 följande:

Men vad trist! Finns det något att göra? Kan slemhinnan behöva få lite hjälp på traven? Förstår att du blir ledsen. :(

Tror detta är vårat fertilitetsproblem. De uppmärksammade samma sak när ja spolade i somras. Jo man kan ta östrogen har ja läst. Men antagligen för sent denna cykel. Ska dit igen på måndag. Håller tummarna för ett bra samtal för dig idag! Nästa äl är runt nyår sen åker vi bort. Så isf blir det i slutet av januari :(
  • Jooosen
    My102 skrev 2018-11-29 11:08:02 följande:

Förstår känslan. Min slemhinna var jätte tunn inför första fet, tror den kom upp i 5 mm på dag 22. Jag fick ta letrozol och då gick det bättre. Har du tagit nån medicin nu? Annars kan jag rekommendera letrozol.

Okej! Nej inte tagit något! Hon sa inget om det. Fick väldigt lite info. Har tyckt mer om mina andra gyn haha (kanske för ja fick dålig information i övrigt idag). Ska tillbaka på måndag, då ska jag fråga lite mer. Vill så gärna sätta tillbaka nu när ja väntat två månader..
  • Jooosen
    jaktenpaflow skrev 2018-11-29 21:34:26 följande:

Heej, tittar in här regelbundet och hejar på er i det tysta! Vad kämpigt med slemhinnan! Tänkte tipsa om akupunktur har du testat det någon gång? Styrkekramar till dig!

Tack! Nej, vet inte hur jag ska ha tid med det :( men förhoppningsvis kan ja få hormoner nästa gång så kanske den vuxit på sig! Kram
  • Jooosen
    My102 skrev 2018-11-29 18:11:14 följande:

Ruvardag 3 här. Den olidliga tiden just nu. Skillnad sedan tidigare så har jag inte börjat fått nån riktig molvärk än. Bra är väl att det är super stressigt på jobbet så jag har inte tid att filosofiera heller.

Önskar ibland att man kunde se in i framtiden!

Åh! Spännande. Satte du in fem dagas eller tvådagars? Håller verkligen tummarna för dig!
  • Jooosen
    My102 skrev 2018-11-29 18:11:14 följande:

Ruvardag 3 här. Den olidliga tiden just nu. Skillnad sedan tidigare så har jag inte börjat fått nån riktig molvärk än. Bra är väl att det är super stressigt på jobbet så jag har inte tid att filosofiera heller.

Önskar ibland att man kunde se in i framtiden!

Åh! Spännande. Satte du in fem dagas eller tvådagars? Håller verkligen tummarna för dig!
  • Jooosen
    My102 skrev 2018-11-29 22:39:50 följande:

Tack! Det är fem dagars. Förhoppningarna är lite låg, på kliniken direkt efter insättning går jag på moln men ungefär 3 timmar senare så kommer hopplöshetskänslorna. Jobbigt! Skulle ju vara för bra för att var sant om det skulle fungera nu, precis innan jul.

Urs ja vet!! Precis efter insättning känner man sig äntligen lugn!! Sen kommer all jäkla oro igen. Var det din testdag som va 9 dec? När borde din (icke) mens komma om den skulle dyka upp?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018