• Jooosen

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-12-01 09:57:12 följande:

Tänker även att det kan variera från gång till gång utan att det är något direkt "fel". Min läkare brukar prata om att det är nya spermier och nya ägg varje gång och att resultatet därför kan bli väldigt olika. Vet du hur ni går vidare nu?

Tack för grattis! De återfördes under gårdagen! Så nu är jag för första gången ruvare av två (!) tvådagars. :)

Å härligt. När fick du testdag? Va bra att du fick tillbaka 2!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen

Slemhinnan va ju bara 3 mm i torsdags och vi förmodade att det inte blir någon återföring av fryst blasto. Var där i eftermiddags igen 4 dagar senare - den var 7,3 mm!!! Så jävla glad. Nu tar jag första ovitrellesprutan ikväll, andra på fredag och sedan återföring på måndag 10 december. Hoppas de klarar upptining. Tänk vilken 30 årspresent det skulle kunna blir med plus. Vågar inte hoppas.

• Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-12-03 21:55:47 följande:

Heja slemhinnan!!

Ja kom igen nu kropparna! Jobba!! :)
  • Jooosen

Kommer ta dukoralvaccin två omgångar snart. Nu nojar jag sönder att det sker samtidigt som min insättning typ. Ber att det inte ska påverka. Ska försöka få tag på en läkare att fråga. Vet ni något om sånt?

• Jooosen
    My102 skrev 2018-12-06 10:27:43 följande:

Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.

Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.

Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!

Urs tråkigt! Hur många dagar är du på nu? Man ser ju något på testen tycker jag men man är så van att många får spök dock. Testat något mer imorse? Ja ta ett glas vin du. Spelar ingen roll! Styrkekram <3
  • Jooosen
    mammsen79 skrev 2018-12-09 18:55:53 följande:

Jag är så sjukt trött efter sprutan ovitrelle någon mer som blivit det av den eller som är?

Har tagit två ovitrelle denna veckan o kommer ta den tredje imorn. Känner mig sjukligt trött. Är det annats oxå men inte på denna nivå!
  • Jooosen
    mammsen79 skrev 2018-12-09 20:19:32 följande:

Varför tar du så många? Jag ska på insättning i morgon.

Första för att få ägglossning, andra o tredje för att stärka livmoderslemhinnan ytterligare. Kommer inte ta några vaggisar. Spännande! Jag med! Sätter du in femdagars eller tvådagars? Lycka till :)
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Jag säger ändå grattis!! Vilken dag är du på nu?? Vet att mina ord säkert inte lugnar men många blöder i början... fördtår att det inte lugnar dig..
  • Jooosen

Satte in en blasto precis nyss. Den första dom tinade såg inte bra ut så de tinade den andra (o därmed sista). Redan där fick jag en kass magkänsla .... testdag 26/12. Orimligt långt fram!!

• Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-10 17:29:47 följande:

Härligt att ha blivit ruvare! Varför testdag så långt fram? Jag sätter in imorgon och har fått för mig att jag kommer ha testdag 21/12. Barnmorskan sa att det är test 17 dagar ett äggplock, är det inte samma för alla? Kändes det bra med återföringen?

Vet inte! Tar en ovitrelle spruta idag så då e det ju 10 dagar framåt som kan ge faktiskt plus. Lär ju få mens innan testdagen om det misslyckas.. men lär testa innan testdagen oavsett. Det kändes bra :) sätter de tillbaka ett tvådagars eller femdagars?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018