• Saner

IVF sommar/höst 2018

jaktenpaflow skrev 2018-08-02 12:00:33 följande:

Ni som hat erfarenhet efter äggplock, hur mådde ni efter? Vad är normalt att känna? Min ena äggstock är så svullen att jag kan se konturerna av den när jag ligger på rygg (var sen innan lite förstorad) Är ganska svullen och känner mig vätskefylld i nedre delen av buken. Inte mkt men känner att det är annorlunda... Orolig just över att äggstocken är så stor.. Sen var jag ute och red också igår vilket kanske inte var så bra haha

Till mig sa de att man skulle vara försiktig med aktivitet några dagar så en äggledare mm vrider sig. Har du jätte ont så ska du söka. Va lite öm å så efteråt kanske lite svullen. Va sa läkare till dig under pocket. Såg de ut finnas chans du va överstimulerad?
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-02 18:19:04 följande:

Ja blev så otroligt glad och tacksam, hoppas att de överlever så jag får bli ruvare from lördag:) Hur är allt med dig?

Åååå va roligt. Håller alla tummarna.
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-03 15:28:16 följande:

Men hade ni inte gjort utredning?:) Tror inte de är knepiga att nå:) Ja så skönt, det är andra året nu de ha öppet under sommaren. Rätt ny klinik GynHälsans Fertilitetsklinik heter dem:)

Blev det nån ruvardag idag jaktenpaflow? Nyfiken hihi
  • Saner
    Kumminsilver skrev 2018-08-04 21:36:13 följande:

Då ligger vi precis lika. Jag är också på sprutdag 3 idag och ska på ultraljud på torsdag! Jag tog gonal-f förra IVF-försöket och det funkade bra men nu har de satt mig på menopur av någon anledning så vi får se hur det går.

Jag ska testa det där med att ta lite sats och trycka in snabbare!

Ett tipps är nyp tag i magen och injecera lite från sidan. Ja tyckte Gonal f som va som en insulinspruta va lättare ta än den 2a man senare tog samtidigt (minns ej namnet). Tråkig mage man får av dem.....massa blåmärken
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-05 12:23:59 följande:

Hej alla, så spännande att många verkligen är på G nu med sona behandlingar! Något positivt med att sommaren snart är över haha:)

Själv blev jag ruvare igår till en toppenfin blastocyst fick ytterligare två till frysen! Dock inte riktigt toppklass men fortfarande fina och värda att frysas:) Vi fick göra insättningen två gånger då den inte ville åka ut ur katetern och dem upptäckte det när de dubbelkollade! Sån tur att de kollade haha! Hoppas det tyder på att det är en envis liten rackare som vill stanna kvar!

Gick på en Akupunkturbehandling precis efter insättning(gjorde en efter ägguttag också) En kines som utfört Akupunktur i 30 år. Han sa ?Jag känne den komme stanna, sitta mycke bla? ?ni komma få en tjej men ni vill ha pojke, men ni få tjej? Han kan inte säga R... Hur mycket sanning det ligger går ju att diskutera men kul med lite positiv energi!!

Ååå va spännande.....hoppas så att den vill stanna. Kul du fick till frysen med. Hur känner du idag? Tar du progesteron nu då?
  • Saner
    Percafluviatilis skrev 2018-08-06 12:06:33 följande:

Så himla arg nu. Ringde Sahlgrenska i morse kl 7, väljer tidsbokning då vi ska boka in nytt startmöte med läkare (skulle ringa idag och göra det då de inte kunde boka in det innan semestrarna). De ringer upp nästan en timme för sent och säger att jag valt fel, jag skulle till rådgivning. De lägger mig i deras lista och de ska ringa upp kl 11. De ringer också upp sent och säger då att nej, jag ska ringa tidsbokningen. Skuldbelägger mig sen och säger att jag kanske inte var tydlig med att det var en ny tid jag ville boka? Jag blev redan där irriterad. Ringer sen växeln på nytt och då har de inga mer tider för dagen. Nu är jag så orolig att många tider har gått åt och att vi ska få vänta ännu längre. Hade tom hopp om att få tid i september istället för oktober som vi först tänkt.

Neeeeej usch va tråkigt å dåligt. Har alltid tyckt de varit bra där . Men sånt här är aldrig kul höra. Hoppas på bättre tur imorgon och att du kan starta i sep.
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-05 20:47:51 följande:

Ja otroligt!! För första gången på väldigt länge så känner man att man har en chans att verkligen bli gravid! Hoppas så att det tar sig nu och att det resulterar i en frisk liten bebis... Japp mindre kul är det med dem där vagitorierna... TRE gånger om dagen?! Inte riktigt så hemskt som jag föreställt mig men är ju bara på andra dagen. Hur mår du i allt?:)

Jag fick ömma bröst och hade symtom tidigt så va nog vagitorerna. Sen visade ju positivt i 2 dagar innan missfall så ibland vet man ej Va som är vad. Man kände ju sig inte så fräsch nertill av dem med. Fick ofta ha trosskydd. Hade även en lista i badrummet där ja skrev morgon, em och kväll så ja kunde kryssa i å ha riktig koll att jag tog dem.

Jag känner mig konstigt nog lugn denna gången. Är kontrollmänniska, men har intalat mig att man måste släppa det, får lita på dem. Sen vet man lite nu va som komma skall. Och att sitta i gynstolen som var en ren skräck är ju inga problem längre. Började mäta ÄL idag och hoppas de ska ge utslag. I så fall gör vi första upptinade försöket 5-6 dagar efter ÄL.
  • Saner
    Jooosen skrev 2018-08-07 20:10:14 följande:

Ja så segt men alla vill väl ringa nu efter sommarstängning! Ja imorn ska ja ringa kl 7:30 direkt när de öppnar. Hoppas ja kommer fram

Hoppas ni kommer fram imorgon. Tråkigt behöva vänta....Vi har väntat tillräckligt under hela denna resa vi alla går igenom. Håller tummarna . Lycka till
  • Saner
    Percafluviatilis skrev 2018-08-08 13:30:59 följande:

Igår fick vi läkartid 31/8 och idag ringde jag och dubbelkollade gällande behandlingsstart och äggplock. Visade sig att det fanns tid för plock redan vecka 38 vilket innebär att vi nog kan börja med sprutor nästa mens i början av september! Så lättad. Nu känns det som jag kan släppa allt detta fram till dess och njuta av bröllop och bröllopsresa :)

Jippi va roligt att höra. Njut av er stora dag..försök slappna av så gott ni kan.
  • Saner
    Kumminsilver skrev 2018-08-09 14:04:04 följande:

Idag har jag varit på ultraljud. Har 9 äggblåsor på 14-17 mm (samt några små som hon inte räknade med). Känner mig lite besviken, fick 14 förra gången. Även läkaren tyckte att det kunde varit fler och hoppades på att de små växer till sig till äggplocket... Hur som helst, det blir ägglossningsspruta på lördag och äggplock på måndag.

Va spännande. Du ska se de växer till sig. Det brukar kunna växa en del mot slutet. Minns att jag inte hade så stora och vid äggplock hade de kommit mer. Lycka till?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018