• Saner

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-08-24 17:51:56 följande:

Tack så mycket! Var då orolig igår, men det fick bra idag. Cirka 16 blåsor på kring 10 mm.

Va härligt att höra :)
  • Saner
    Sommarhopp skrev 2018-08-26 16:49:04 följande:

Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.

Wow det låter ju som bra resultat. Kommer gå bättre denna gången...håller tummarna.
  • Saner

Imorn bitti ska man ta test innan jobbet....nervöst. har lite mensvärk då å då och ömma bröstvårtor. Även trött. Känns bra heheh

• Saner
    Wishful skrev 2018-08-27 13:16:25 följande:

Blev självklart positivt igårkväll. Nu är det bara att vänta på mens sen ringa kliniken och börja med ägglossningstest igen och hoppas att jag har bättre timing nästa månad. Inte mycket att göra men sjukt frustrerande när man bara vill komma igång.

Nej va tråkigt. Typiskt. Förstår du blir frustrerad.
  • Saner

Jag hade ett plus....Wie....vecka 2-3 stod det. Är så glad men samtidigt orolig å känner att man ej kan glädjas riktigt förrän v 13 när risk för missfall minskar heheh. Svårt förklara. Men känns så bra än så länge. Känner mig gravid.

• Saner
    Inalina skrev 2018-08-28 15:04:37 följande:

Fick besked från min klinik i Prag idag att återföring blir på tisdag den 4 sep!

Äntligen börjar det närma sig, hoppas nu bara mina små frysta blastisar klarar upptiningen!! 

Ååååå va härligt . De brukar vara hög procent de överlever. Ska hålla alla tummarna. De är vi i denna trädens tur nu. Känner positivt.
  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-08-28 15:43:15 följande:

Jag visste det! Var tvungen att kolla redan i morse ifall du skrivit något. :) Grattis!

Ja började jobba så tidigt så hann ej skriva i morse. Fullt ös. Tack så mkt för Grattis:) är glad men chockad heheh.
  • Saner
    mammsen79 skrev 2018-08-28 15:42:54 följande:

Grattis håller tummarna.

Tusen tack:)
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-28 18:24:25 följande:

Oj råkade skicka iväg svaret innan jag var klar haha! Håller verkligen tummarna för oss båda! Hoppas det går vägen och att vi kan följa varandra i en gravidtråd istället! Hade du testdag idag? Hur mår du?

Japp idag var testdag.....dag 15 efter FET. Har kännt mig gravid men ej vågat hoppats. Hoppas så de går hela vägen. Kommer verkligen lyssna på kroppen. Å känner man sig svag så kommer ja va hemma den dagen från jobb. Nu känner man sig trött å lite illamående/hungerskänsla. Annars bra. Hur går de för dig?
  • Saner
    Sommarhopp skrev 2018-08-28 17:11:04 följande:

Ååh vad roligt! Stort stort grattis!!

Tack så mycket:)
  • Saner
    Mjbo skrev 2018-08-28 14:05:44 följande:

GRATTIS!!! Gud va roligt! Förstår din känsla, man blir såå glad, men ändå så rädd så man vågar inte va glad fullt ut. Men oavsett, jag är jätteglad för din skull! Stooort grattis igen!! <3

Tusen tack:) ja svårt förklara men de finns en ständig oro....men min syster sa att de blir lugnare för varje vecka som går. Så man hoppas man kan bli lugnare å så. Ska ringa kliniken torsd då jag jobbar natt. Så då hinner man snacka i lugn och ro.
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-28 19:01:06 följande:

Nej man gör ju inte det, även fast man blir minst lika besviken! Ja du gör helt rätt i att bara lyssna på kroppen.. Jo det rullar på här. Fortfarande lite svullen av överstimuleringen och igår ringde de från sjukhuset där jag var inlagd och sa att jag hade UVI. Så nu äter jag penicillin också. Tar fortfarande blodförtunnande sprutor och Lutinus. Gick in i V 7 idag och har ultraljud om två veckor:) Fått se en växande hinnsäck eller vad de kallar det men hoppas få se ett tickande hjärta nästa gång! Men man är ju rädd för MF och MA:/ Tar du Lutinus?

Nej konstigt nog inget progesteron. De ville ha så naturligt som möjligt då kroppen producerar eget nu. Men går de ej hela vägen så kommer ja önska de nästa gång....men där ska ja inte hamna hehehe. Skönt du går åt rätt håll. Uvi på allt. Tråkigt men bra de upptäckte det.
  • Saner
    Inalina skrev 2018-09-04 11:42:20 följande:

Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!

Iiii så spännande. Ska hålla alla tummarna för dig/er. De är så jobbigt vänta på testdagen.....de dagarna går ju inte snabbt som man vill. Hoppas båda klarar sig....mysigt med twins.
  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-09-05 21:16:39 följande:

Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.

Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!

Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.

Hur mår du? När ska du på ultraljud?

Grattis va roligt. Hoppas du snart känner dig bättre och piggare och att även de andra går frysa.
  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-09-06 20:36:03 följande:

Tack! Känner mig nästan som mig själv idag. :) Hur går det för dig?

Känner mig dålig i magen. Å för tillfället förkyld. Annars känns det bra. Här VUL 26 sep....så nervöst. Hoppas allt ser bra ut Å att de kan se ett hjärta slå.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018