• Hontmail

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-08-15 15:36:14 följande:

Hur mår du av behandlingen och hur gick det för dig idag?

Det gick bra! Jag är nedreglerad och börjar med Menopur idag.

Hur gick det för dig? Har du startat med sprutorna?
  • Hontmail
    Carpan14 skrev 2018-08-16 16:37:56 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.

Du är inte ensam om att känna så! <3
  • Hontmail
    Akira Öken skrev 2018-08-16 17:45:35 följande:

Även jag är nedreglerad och börjar med Menopur idag! Mår rätt eländigt och hoppas att det ska bli bättre nu.

Ja jag hoppas vårt humör blir bättre nu när vi börjar med sprutorna! Vilken dos Menopur tar du?
  • Hontmail
    Akira Öken skrev 2018-08-17 01:38:59 följande:

Ja, det vore minst sagt önskvärt! :) 412,5 ie tar jag. Tycker det är ett så runt och fint tal. Vilken dos har du? Hur mår du nu?

Oj! Är det inte svårt att mäta upp? Jag tar 375ie.

Har du också lågt AMH?

Alltså jag känner mig rätt labil och konstig. Mår du nått bättre än? Kanske det vänder imorgon?
  • Hontmail

Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?

Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.

• Hontmail

Skrev för ett tag sen i tråden och var rätt nedbruten över att min man inte skulle vara delaktig i processen annat än vid äggplock och återförening pga hans chef blir sur på frånvaro.

Jag blev förbannad och satte ner foten. Ska vi ha ett barn tillsammans så måste han vara delaktig. Min man fick gå in och prata med chefen. Det visade sig att chefen blivit pappa efter fyra ivf behandlingar med frugan och han hade mer än förståelse till att min man behövde ta ledigt. Tänk hur det kan bli!!

Nu har han varit med på alla delmoment och på måndag blir det äggplock.

• Hontmail
    mammsen79 skrev 2018-08-31 13:25:31 följande:

Har nu varit på första ultraljudet och knappt några äggblåsorna så det känns surt, inväntar svar på blodprovet nu då de ska ringa mig för att eventuellt öka dosen. Är väldigt trött i dag o var illamående i morse. Någon som med varit med om för lite äggblåsor så här i början? Började ta första sprutan för 1 vecka sedan.

Jag blir sjukt trött av Menopur, även illamående, huvudvärk, vallningar osv

Det är vanligt att de med nedsatt äggstocksreserv och lite äldre svarar sämre på medicinen. Men höjs den kan det helt plötsligt pluppa upp blåsor åt alla håll och kanter. Så det kan komma igen. Hände mig nu.
  • Hontmail
    mammsen79 skrev 2018-08-31 14:28:42 följande:

Vad är menopur? Kör du korta eller långa behandlingen

Menopur är en valing medicin vid ivf för att få äggen att växa. Man kan få andra sorter också så gonal, bemfola, fostimon, Puregon osv

Jag kör långa nu.
  • Hontmail
    LillaAw skrev 2018-08-31 15:13:14 följande:

Idag var jag på första ultraljudet och hade 15 blåsor. Ska dit igen om 3 dagar och ta nytt blodprov och ultraljud. Ganska tätt inpå ändå. De var inte så jättestora nu på Sprutdag 6 men runt 10-12 mm. Hoppas de växer till sig. Ska iaf fortsätta med samma doser då östrogenvärdet va på bra nivå :)

Har tänkt på dig! Skönt du är igång! Blåsorna växer ikapp fort.
  • Hontmail
    mammsen79 skrev 2018-08-31 17:17:56 följande:

Ok jag har Gonal, ska höja dosen till 200 och tillbaka på ultra på Måndag

Du ska se det blir fart när du får högre dos. Jag får alltid gå på tre ultraljud och ta 3 till 4 blodprov. Har blivit hotad med avbruten behandling så många gånger att jag tar det inte på allvar. Jag har tagit mig till äggplock ändå båda gångerna. Kroppen är fantastisk och arbetar ikapp. En del kvinnor behöver ta sprutor längre tid. Jag sprutar 13-14dagar.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018