IVF sommar/höst 2018
Tack för svar! Ja vi ska tillbaka på tisdag för ett andra ultraljud. Spännande tider nu!
Tack för svar! Ja vi ska tillbaka på tisdag för ett andra ultraljud. Spännande tider nu!
Ikväll börjar vi med sprutor! Fick mens i lördags men den var segstartad och kom inte igång rejält förrän på kvällen så sköterskan flyttade gårdagens sprutstart till idag istället. Nu hoppas jag att kroppen är redo och att det är vänster äggstock som är igång denna månaden då den ger flest ägg. Hoppas på att klämma fram tre fina blåsor med ägg! Då är jag mer än nöjd.
[quote=79018780][quote-nick]Percafluviatilis skrev 2018-09-03 08:14:57 följande:[/quote-nick]Precis! Har på våra två första behandlingar fått ut totalt 7 ägg bara. 5 av dessa blev embryon som antingen återförts eller frysts ned. Har tre kvar i frysen hos privat klinik :) Så jag vet ju att kroppen kan![/quorn
Att det blir 5st embryo av 7st ägg är ett riktigt bra resultat! Finns ju de som får ut 20-25 ägg och ändå bara får ett par skruttiga och fragmenterade embryon. Det kommer gå bra för dig! <3
Ska snart in på äggplock och skriver på en check lista till er som inte varit på första äggplocket än.
1. Be om Stesolid (lugnande och muskelavslappnande) direkt ni är framme på kliniken. Kan ta ett tag innan den verkar
2. Ta med egna bindor. Klinikens är samma tråkiga som de hos VC, BM, gyn osv och du kommer blöda efteråt. Trist med nått som liknar Coops blåvita sortiment.
3. Till männen ta kukpiller god tid i förväg.
Precis! Tack för din pepp! <3
Hur går det för dig? Var någonstans i behandlingen är du?
Aha! Lycka till! Vad är det för kukpiller du pratar om? :D
Aha, du menar så! Ja, jag kan inte fatta hur de kan leverera i den situationen alltså. Varit livrädd att min man inte ska lyckas men det verkar vara vårt allra minsta problem hittills :'D Gick det bra för er?
Woop! Snygg ökning. Hoppas det är minst ett kanonägg bland dem!
Oj! Ja, jag kan förstå dem. Jag är glad att jag inte lyckats se nålen på ultraljudsstaven som de sticker hål på äggblåsorna med, hehe! Min man såg den sist och såg lite blek ut.
Hej, har bara en liten fråga. Ska göra korta protokollet nu och har precis börjat med menopur. Sedan på fredag ska jag lägga till en spruta. Fick bara ett recept med 5 st sprutor. Kan det stämma? Man tar väl ändå hela sprutan? Då räcker det i fem dagar.
Hoppar in här! Är inne på min andra ivf behandling med äggplock på fredag. Förra ivf behandlingen ledde till 10 ägg från lika många äggblåsor och totalt 2 insättningar. Blev gravid på båda men båda slutade i MF och MA.
I tisdags såg man 20 äggblåsor och förhoppningsvis blir jag inte överstimulerad och kan sätta tillbaka ett befruktat ägg denna månad. Jag har nästan glömt allt sedan sist vilket var i början på året så tänlte att jag frågar er innan jag ringer Sahlgrenska imorgon. När börjar man med lutinus? Är det samma dag som äggplocket eller är det på insättningsdagen?