Inalina skrev 2018-08-24 10:55:10 följande:
Det finns ett system när de kikar i sina mikroskop hur cellerna i blastocysten beter sig och när man tar bilder på dem så kan man se vilka som är topp-kvalitet och inte. Men som sagt, de klarade ju sig till dag 5 så helt tokiga är de inte ;)
ja nu börjar ännu lite mer väntan alltså
min mens kom tidigare än väntat denna gången men det ser ut att funka med en Prag-resa när det är dags för återföring i alla fall! Åker nog 3-4 sep - men kan inte boka förrän efter VUL på måndag. Får åka själv denna gången, mannen har väldigt mkt på jobb och det är egentligen inte mkt som ska göras där egentligen, in på 15 min så är det klart
! Åh vad jag hoppas det är bådas vår tur nu!!
Okej, va spännande! Så himla kul.. :D Jag håller med, hoppas innerligt att det är våran tur nu.
Vi kommer göra 2st fet, denna månaden och nästa. Sedan kommer vi ha uppehåll igen då vi åker utomlands på bröllopsresa i februari, så tar det sig kommer jag va runt v 20 - 25 beroende på vilken av gångerna det "går bra".. men tar de sig inte så har vi någonting att se fram emot i vinter iallafall, och så gör vi nytt försök efter vår bröllopsresa sen :)
Sen beror ju allt på oxå hur man mår och hur jag kommer ta allting denna gång. förra året va somsagt kaos på alla sätt och vis, och jag klarade inte alls av det psykiskt, men jag hoppas att det går bättre denna gång så jag orkar med ett par till försök.
Stort lycka till på ultraljudet på måndag!! :)