• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

Inalina skrev 2018-09-04 08:18:42 följande:

men va bra att gubben kom !! ;) bra att ni kan göra insätning på söndagar också! Min återföring blev flyttad till kl 10 så förhoppningsvis är jag ruvare strax efter det =) jag jobbar lite nu här på hotellet på morgonen och försöker inte tänka för mkt på återföringen - blir så nervig då tack för pepp!!!

Bra att kunna få lite gjort innan de är dags. Håller tummarna för dig.

Jag ringde kliniken precis, återföring blir på måndag kl 14. Så de blev 6 dagar, blev lite paff, men men, dom vet nog vad dom gör. Idag räknades somdag 0 tydligen, och att de är 5 dagar efter det :) så på måndag om allt går som de ska så blir de insättning :)
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-04 10:31:33 följande:

Ok då förstår jag men behöver man inte då göra den här processen med att ta sprutor utan de kan frysa ner?

Jo jag har gjort de, men de va ca 1,5 år sedan. Har haft ett långt uppehåll efter att ha kraschat psykiskt efter förra försöken, men nu är vi igång igen. Har 3st kvar i frysen och eftersom jag har egen ägglossning så gör man det ostimulerat. Ska sätta in en, om allt går som de ska och de klarar upptingen, på måndag :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 11:42:20 följande:

Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!

Åh fick du sätta in två?? De vill jag oxå göra men får inte :(

Kul att allt gick bra, så spännande. Bara väntan kvar nudå. Försöööök att tänka på annat (jag vet, helt omöjligt) men ändå.. vilken dag beräknas mensen komma?

När jag plussade sist när ja fick MA så plussade ja redan 5 dagar efter insättning. Tidigt, men ändå. Brukar du tjuvtesta eller håller du dig? :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 12:17:52 följande:

ja men som sagt när den ena är lite halvdan så tror jag väl inte att den blir s mkt av ändå - och att spara den i frysen skulle kännas rätt hopplöst till nästa gång så lika bra att föra över två direkt. (mina sista 2...)för den här gången. Så läkaren sa att de inte gick med på det? sa han något om blodförtunnande?

Oj 5 dagar efter insättning var tidigt!!

jag tror jag testar nästa fredag den 15:e, tror BIM är den 16:e enligt min app (men den kan man nog inte lita på helt ;))!!

Okej, ja men vem vet, den kanske växer sig starkare än nånsin i dig, så man ska inte rappa hoppet för snabbt :)

Ja de va tidigt, fast egentligen inte med tanke på att som nu kommer jag ha beräknad mensdag 8 dagar efter insättning, och någon dag innan mens kan man ju testa om man gör det naturligt, så de låter bara så lite när man säger från insättningen, Om du förstår hur ja menar haha :)

Hur är planen nudå? Stannar du ett par dagar eller flyger du hem direkt?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 13:15:41 följande:

nä precis, den kanske piggnar till inne i värmen ;) 

ändå märkligt att du och jag är på samma mensdag idag- och jag hade min återföring idag och du din på måndag  har det med att din cykel är väldigt lång att göra tror du? jag hade ingen ägglossning denna månaden då östrogenet gjorde att jag inte utvecklade egna ägg om jag fattat rätt, utan bara gjorde så slemhinnan tjockar till sig.. så min kropp blir kanske hur knäpp som helst nu med mens o grejer tänker jag? ja herregud, om man bara kunde veta allt...

jag flyger tillbaka idag! känner ju inget särskilt efter återföringen så det är nog inga konstigheter - ska börja ta blodförtunnande sprutan ikväll.. vilket jag INTE ser fram emot- hade blåmärken flera veckor efteråt förra gången

Ja min cykel är ca 30-31 dagar så ett par dagar längre än "medel" är den :)

Vet inte hur de kan komma sig annars att ja får vänta så länge. Hur många dagar är dina små som du fått sätta in idag? Tänker att vi har ju mensstart typ samma datum med, min mens ska komma typ den 17e, så ett par dagar efter dig. Mina små är 5 dagar dom ja har i frysen iallafall, så därför dom vill vänta i 5 dagar så embryot och min kropp är i samma fas:)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 15:08:35 följande:

mina var också 5 dagar :) jaja kanske funkar annorlunda när man kör med stimulerat !! hoppas vi båda kommer ut på andra sidan med en varsin liten :)

Va konstigt, ja precis, i slutändan är resultatet viktigast, och vi båda kommer lyckas <3

Hur känner du dig? Känner du dig annorlunda? Jag minns att ja kände mig lite små larvig båda gångerna sist efter återföring som att man redan var gravid, klappade mig på magen oså. Låter lite larvigt kanske, men det känns annorlunda enligt mig iaf när man vet att man varit och satt in den, inte samma sak som på naturlig väg :D
  • Mjbo
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-04 15:54:50 följande:

Dagens äggplock resulterade i tio ägg. Hade hoppats på lite fler men jag antar att man får vara nöjd.

10 ägg är ju jätte bra!! Du ska vara nöjd! Ringer dom imorgon med resultatet om befruktning?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 16:42:12 följande:

det är förmodligen därför de ej bett mig ta några ÄL-tester - för de skulle ändå inte visat på något. huvudsaken var att slemhinnan var bra i 3 lager och x antal cm eller vad det nu är ;)

jo klart - jag tror ju inte mina ägg blir befruktade överhuvudtaget de andra månaderna så det är såklart annorlunda nu! är ju hoppfull ändå eftersom jag fick ett plus senast så det KAN gå :)

pratade även med mannen om hur vi gör ifall det inte går denna gången (jobbigt jobbigt) - men vi kommer nog köra på i Prag då vi har förtroende för kliniken och jag gillar hur de sköter saker o ting vid äggplock, stimulering etc. Möjligtvis gör jag en lite grundligare utredning ang immunförsvaret eller kollar att jag inte har någon infektion nånstans i livmodern så gör att ägget har svårare att fästa. men men - först 2 veckors väääääntan ;)

Ja fy, det är ingen rolig diskussion. Men att prata med varandra är ju så viktigt. Speciellt när man går igen om ivf, det är så otroligt mycket tuffare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Hela karusellen... Men, jag är så tacksam för vården, hur mycket man kan åstadkomma och för gratis försöken man har, vi hade aldrig klarat detta annars.. :)

Hoppas såklart att ni inte inte behöver tänka på något mer försök, men det är alltid bra att ha en back up plan ;)

Vi kommer som sagt köra denna insättningen och en till om denna inte skulle gå bra, och förutsatt att upptining går som de ska. Går inget av dom två bra, så avvaktar vi till i vår sen..

Trevlig flygresa!
  • Mjbo
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-04 17:52:13 följande:

En fråga...... Hur mycket har ni berättat för de i er omgivning om att ni genomgår detta? 

Inte mycket. Min syster och mamma. De är alla.

Du då?
  • Mjbo
    Kokarororo skrev 2018-09-04 19:47:29 följande:

Våra närmsta vänner samt föräldrar vet! Det här är ju egentligen ett ämne som bör uppmärksammas mer, att man inte ska ta alla graviditeter eller sin fertilitet för givet.

Precis vad jag och min man diskuterade idag. Undra hur många som gör detta i tystnad.. Undra varför man egentligen håller tyst om det. Alla borde prata om det med alla, så det lyfts upp mer.. Man visste ju inte ens va ivf var för nånting innan man kom in i den här karusellen. Men ändå är de så privat så man anser att man ska hålla de för sig själv.. jag iallafall. Konstigt ändå hur man tänker :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018