Wonderfluff skrev 2018-09-22 09:37:38 följande:
Då är mensen i full bloom, mitt på BIM och efter 15 dagars lutealfas från dagen innan äggutplocket då 4 ägg redan hade stuckit. Men all respekt till er som kämpar med detta, men jag tror inte jag orkar utsätta mig för det här nån mer gång. Det har helt stulit mitt liv. Jag är tjockare, fulare, deprimerad och med mindre hopp om att få bli mamma någonsin. Dessutom mycket fattigare. Är det verkligen värt det. Tveksamt.
Jag läser allt men skriver sällan som ni kanske märkt
Jag förstår dina känslor jag har upplevt dem, det tror jag de flesta av oss som gjort fler än ett försök gjort. Jag gör syskonförsök just nu och kan därför säga att det är värt det, det är verkligen det.
Hela resan fram till att jag blev gravid var jobbig sen hade jag ett litet tag då jag kunde njuta av graviditeten och bara hade noll matlust och lite trötthet. Sen slog alla andra symptom till, foglossning, havandeskapsförgiftning och bara kunna äta naturella isbitar och två piggelin glassar om dagen samt kräkas två-tre timmar per dag(då låg jag badrummet med huvudet i toan) Trots det gick jag upp enormt i vikt den perioden. Kalori in kalori ut funkar inte kan jag meddela
Förlossningen var jobbigt och det tog nog en månad innan jag fattade jag att jag blivit mamma och det sjönk in och jag kunde knyta an.
Det tog drygt ett år efter förlossningen som jag började känna igen mig fysiskt och psykiskt.
Det är värt det, det är allt jag kan säga. Jag är så glad att jag härdade ut och genomlev den perioden. Förhoppningsvis får jag vara mamma hela livet nu och det är värt mycket. Det är så fantastiskt. Så sluta inte kämpa.
Det är okej att må dåligt och tvivla det är det, men låt det inte ta överhanden.