• Fröken Rabarber

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-12-03 17:34:38 följande:

Måste nog säga att det är det starkaste jag fått så här tidigt någon gång. Kan kroppen producera mer hög om båda embryona fäst tro?

Nu håller vi tummarna för att det är vår tur nu!! :) <3 det här MÅSTE hålla i sig.

Jag berättade för min man faktiskt, kan inte ljuga för honom, vi är ju två om detta. Sen bad jag om ursäkt eftersom vi hade sagt att vi skulle testa på fredag först. Men illamåendet tar kål på mig och jag kan inte dricka kaffe längre.

Stort grattis! Sällan man känner sig glad över illamående. ;)
  • Fröken Rabarber

Nu har vi gjort äggplock och lämnat spermaprov. Hoppas de kommer gosa till sig gott tillsammans. :) vi fick ut 11 ägg totalt, var verkligen fascinerande att följa processen på skärmarna. Det är vår första IVF så jag var riktigt nervös när jag låg där omklädd, men hade sån tur att tjejen bredvid mig uttryckte att det för hennes del hade känts bättre än förväntat så det lugnade mig. Det hela kändes bra även om det känns som en rejäl mensvärk såhär i efterhand. Ska bli spännande att höra hur många som befruktats och när den definitiva återföringen blir. :) heja oss alla!

• Fröken Rabarber
    authentic skrev 2018-12-06 18:28:54 följande:

Vilket fint resultat :) 11 stycken.

Vad skönt att plocket gick bra. Jag minns vid min första att hon i receptionen frågade mig om jag läst på familjeliv om hur det gick till. Jag svarade ja och då sa hon att jag absolut inte skulle tro på att det var riktigt så smärtsamt som det framställdes som. Det lugnade mig och sen kändes det knappt faktiskt.

Ringer de i morgon från kliniken för att återkoppla om antal befruktade och datum för återförande?

Min förhoppning är att de ringer idag och meddelar att allt delat sig hejvilt, annars har vi fått preliminär återföringstid på lördag. :)

Generell fråga: jag har inte varit öppen med särskilt många om IVF, tror det är max 3-4 vänner som känner till det hela. Vet era anhöriga eller planerar ni att berätta om processen när ni väl är gravida? Jag har haft en tanke om att berätta först efter att barnet är fött. Hur tänker ni?
  • Fröken Rabarber
    authentic skrev 2018-12-07 09:51:13 följande:

Det är endast jag och min man som vet om vad vi går igenom, trots att jag kört långa protokollet 5 gånger. Fascinerande hur man lyckas hemlighålla alla dessa sprutor och humörsvängningar ändå.

Än så länge så har vi inte tänkt berätta det för någon. Kanske i så fall när vi fått ett barn och vill försöka få ett till. Om man nu någonsin kommer dit och ens får ett.

Vem vet, jag ruvar ju på 2 embryon, dag 11 idag. Båda två kanske satte sig så det blir tvillingar, då är vi nog klara Hahaha.

Hoppas de små rackarna håller sig kvar! Håller med om att det är udda hur man lyckats dölja alla sprutor och sprayningar. Jag har tagit sprutor på hotellrum, tågtoalett(inte att rekommendera) och på bions toalett med svärföräldrarna utanför. :D
  • Fröken Rabarber
    nypan78 skrev 2018-12-08 10:15:42 följande:

Nu har dem ringt. 7 av de 14 uttagna äggen var mogna, 5 befruktade och de odlar vidare tills på onsdag. Hoppas hoppas att de klarar sig och ser någorlunda bra ut då...

Utfallet verkar rätt bra än så länge med tanke på min ålder.

För övrigt mår jag bra, bara lite öm idag så det blir nog en tur till gymmet och en promenad ????

Lycka till alla ruvare som ska testa.

Grymt resultat! Hoppas det håller i sig. Jag hade mitt plock i torsdags och fick 11 ägg varav 8 befruktade. Så preliminärt insättning på tisdag, hoppas de inte ringer och ändrar före. :) jag är fortfarande lite öm, kan lätt promenera men hade inte grejat powerwalk eller gymmet. :/
  • Fröken Rabarber
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Stort grattis! Vad härligt att ni nått ett första delmål! :)
  • Fröken Rabarber

Nu börjar det bli nervöst, imorgon är det återföring. Ska bli spännande att höra hur många som överlevt fram till dag 5 av de 8 som befruktades. Samt nervöst hur hela återföringen går till, gör det ont eller bara allmänt obehagligt? Är däremot pepp på att bli ruvare - även om det också känns nervigt! :)

• Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-10 16:05:49 följande:

Satte in en blasto precis nyss. Den första dom tinade såg inte bra ut så de tinade den andra (o därmed sista). Redan där fick jag en kass magkänsla .... testdag 26/12. Orimligt långt fram!!

Härligt att ha blivit ruvare! Varför testdag så långt fram? Jag sätter in imorgon och har fått för mig att jag kommer ha testdag 21/12. Barnmorskan sa att det är test 17 dagar ett äggplock, är det inte samma för alla? Kändes det bra med återföringen?
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-10 17:43:23 följande:

Vet inte! Tar en ovitrelle spruta idag så då e det ju 10 dagar framåt som kan ge faktiskt plus. Lär ju få mens innan testdagen om det misslyckas.. men lär testa innan testdagen oavsett. Det kändes bra :) sätter de tillbaka ett tvådagars eller femdagars?

Ett femdagars om allt går enligt plan. :) haha, jag hade nog testat bara för att få se ett plus, även om det är falskt. :)
  • Fröken Rabarber
    Inalina skrev 2018-12-10 16:51:07 följande:

Hej! Ett litet tips till återföringen är att ha fylld urinblåsa när du ska in. du behöver absolut inte vara sprängfylld och superkissnödig men det underlättar jättemycket med katetern om blåsan inte är tom (om de inte har berättat det på kliniken). 

Lycka till! och det känns i princip ingenting vid återföringen så inget att oroa sig för! =)

Tack för tipset! Jag skulle inte ha kissat på två timmar före. Värsta är att jag alltid blir mer kissnödig när jag är nervös....
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018