• Fröken Rabarber

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-12-10 19:44:34 följande:

Haha vet du, jag gjorde det förra ggn. Bara för att få se ett plus någonsin! Okej lycka till!! Första insättningen?

Ja, detta är vår första IVF, långt protokoll, är oförklarligt barnlösa.
  • Fröken Rabarber

Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)

• Fröken Rabarber
    nypan78 skrev 2018-12-11 18:33:50 följande:

Grymt resultat. Är det din första behandling? Toppen med minst 3 i frysen också....får jag fråga hur gammal du är?

Jo, det är första behandlingen, så allt är nytt. :) jag är 32 och sambon 38, oförklarligt barnlösa.
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-14 22:17:30 följande:

Rd 5 imorn med femdagars o jag känner absolut precis som vanligt. Inte ens ömma bröst som ja brukar ha efter äl. Magkänslan säger otroligt starkt att det gått åt hell

:(.... urs varför händer detta oss?? Deppar ihop här hemma.

Inte deppa än! Du får ha testdagen som målbild! Jag känner inget speciellt ännu heller, bara något enstaka stick nån gång ibland, men så kan det ju kännas efter ägglossning också så det är ju inget konstigt. :)
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-15 08:58:27 följande:

Tack söta du. Känner du något i brösten? När va din testdag nu igen?

Jag känner av brösten när jag ligger på sidan, de är lite ömtåliga. Men enligt vad jag läst kan det vara biverkning av lutinus. Brukar aldrig känna brösten i min normala cykel. Testdag 23/12. Vet dock inte om jag vågar testa då, kanske svårt att fira jul dagen efter med familjen och hålla masken? Oavsett resultat så kommer vi ju inte vilja säga något så tidigt.... Och samtidigt kommer jag vara pepp på att få ett resultat! :)
  • Fröken Rabarber
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:00:51 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Vad härligt! Stort grattis! :)
  • Fröken Rabarber

Nu börjar det dra ihop sig till testdag, är helt hispig av tankar. På söndag får jag testa, lovat sambon att inte tjuvtesta, han är rädd för att bli besviken. Men undrar om nån kan förklara när bim är i förhållande till testdagen? För kliniken drar väl till lite extra för att säkra upp mot lutinusen och ovitrellen som kan fördröja och spöka? Känner av en del värk i magen och ömma bröst i alla fall....

• Fröken Rabarber
    Akira Öken skrev 2018-12-20 09:07:37 följande:

Tror man kan räkna BIM som 14 dagar efter äggplock (ägglossning). Enligt min klinik lägger de alltid testdagen vecka 4+2. Själv fick jag testa 16 dagar efter återföring. Stort lycka till!

Tack för svar. Om jag räknar rätt så är min testdag 17 dagar efter äggplock och 13 efter återföring av blastocyst.
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-20 17:18:12 följande:

Andra insättningen. Förra ggn färskförsök med tvådagars. Denna fryst med blasto. Ruvardag 10. Ingen stöd bara tre ovitrellesprutor. Forsar nu. :(

Beklagar att det inte gick vägen denna gång. :/ hoppas att de testar något nytt grepp kommande gång. Kram
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-20 17:08:40 följande:

Är på rv 10 illamådende i vågor, extremt trött mellan åt o mycket flytningar. Hoppas mensen håller sig borta. Någon med liknande symtom? Vilken ruv är ni alla på?

Är på rd10, om rd1 är återföringsdagen. Lite ömhet i brösten och lite värk i livmodern ibland, men inget anmärkningsvärt ännu...hoppas på plus för båda! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018