• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

LillaAw skrev 2018-09-08 20:18:09 följande:

Idag blev jag ruvare till ett 2-dagars. Nu väntar två veckor av spänning, oro och förhoppningar. Den såg bra ut iallafall så det kändes bra. Kanske får vi några till frysen med, 4 andra hade hög kvalitet. Men det är inget jag förväntar mig :)

Härligt! Då är det "bara" att vänta nu då. Hoppas!
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-09 15:16:32 följande:

VUL idag visade 6 okej blåsor! Varit så orolig för att få liknande resultat som sist (två blåsor). Äggplock planerat till torsdag. Puh, lättnaden. Nu kan jag ladda om innan jag börjar noja för antalet ägg och kvalitet istället :)

Vilken lättnad! Skönt att ha ett datum att förhålla sig till!
  • Akira Öken
    Mjbo skrev 2018-09-09 17:50:56 följande:

Hej allihopa!

Varit bortrest i helgen och ser att de va över 150 nya inlägg sen ja va in sist, så har inte hunnit att läsa ikapp riktigt.

Vad har hänt sedan jag va här sist? Någon som plussat? Eller någon mer ruvare? :)

Jag ska imorgon om de klarar upptining sätta in en 5dagars, så imorgon förhoppningsvis blir jag ruvare!! :)

Hej! Ja, härligt med mycket aktivitet i tråden! :)

Stort lycka till imorgon!
  • Akira Öken
    Mjbo skrev 2018-09-09 18:12:37 följande:

Verkligen! Vi är ett stort gäng nu. Härligt!

Hur går det för dig? Vart i karusellen befinner du dig nu? :)

Just nu är det bara väntan. Ruvardag 4.
  • Akira Öken
    dava01 skrev 2018-09-09 19:14:08 följande:

Hej, är det någon som fått hyfsat okej med äggblåsor på första vul fast man inte känt något speciellt i magen?

Jag känner ingenting typ, har sprutat sen i måndags.. ska på vul imorgon är så orolig att det inte finns något. Försöket innan detta vart avbrutet pga två st äggblåsor bara.

Tror det är väldigt olika. Hoppas det ser fint ut imorgon!
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-09 19:37:15 följande:

Verkligen!

Hur känns det för dig nu?

Jo, det känns helt ok. Ruvardag 4 och jag känner mig rätt lugn och hyfsat stabil. Dock väldigt trött och lite grinig.
  • Akira Öken
    170909 skrev 2018-09-09 20:06:33 följande:

Jag läser det mesta men loggar sällan in av olika orsaker där lathet nog är den största :)

Jag ruvar ju sen en vecka tillbaka och kan erkänna en hel del.

Jag skulle ta synarela tillsammans med ovitrellen men det gjorde jag inte.

Jag har tränat som jag brukar och stressar lika mycket/lite som vanligt, jag dricker kaffe som jag brukar utan att räkna på ev mängd. 

Jag har denna gång beslutat att strunta i Lutinus. Tidigare gånger har jag jobbat hemifrån men nu jobbar jag på kontor och vill inte hålla på med sånt på jobbet. Dessutom hatar jag lutinus, kladdigt och slibbigt och ofräscht. 

Jag försöker att inte inbilla mig saker och dra slutsatser. Det som är är att jag vaknar varje natt och är väldigt väldigt kissnödig oberoende av hur mycket jag druckit under dag/kväll. Jag är öm omkring livmodern och lite svullen, ibland är det svårt att inte dra slutsatser och vilja testa nu nu nu nu.

Men tänker vänta tills jag är säker på att ovitrellen försvunnit ur kroppen

Välkommen till tråden! Alla har nog saker att "erkänna" om de tänker efter. På något sätt behöver man göra det som känns mest rätt, för var och en. Har du ruvat tidigare?
  • Akira Öken
    170909 skrev 2018-09-09 20:06:33 följande:

Jag läser det mesta men loggar sällan in av olika orsaker där lathet nog är den största :)

Jag ruvar ju sen en vecka tillbaka och kan erkänna en hel del.

Jag skulle ta synarela tillsammans med ovitrellen men det gjorde jag inte.

Jag har tränat som jag brukar och stressar lika mycket/lite som vanligt, jag dricker kaffe som jag brukar utan att räkna på ev mängd. 

Jag har denna gång beslutat att strunta i Lutinus. Tidigare gånger har jag jobbat hemifrån men nu jobbar jag på kontor och vill inte hålla på med sånt på jobbet. Dessutom hatar jag lutinus, kladdigt och slibbigt och ofräscht. 

Jag försöker att inte inbilla mig saker och dra slutsatser. Det som är är att jag vaknar varje natt och är väldigt väldigt kissnödig oberoende av hur mycket jag druckit under dag/kväll. Jag är öm omkring livmodern och lite svullen, ibland är det svårt att inte dra slutsatser och vilja testa nu nu nu nu.

Men tänker vänta tills jag är säker på att ovitrellen försvunnit ur kroppen

Ser nu att du redan skrivit ovan att du gjort en mängd ivf-behandlingar.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018