• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Mect skrev 2018-09-26 15:04:17 följande:

Hej!

Jag ska snart åka och hämta ut mina läkemedel (Gonal-f, fyremadel och ovitrelle). Är det någon som vet vad allt kostar? 

Högkostnadsskyddet ligger på 2250 kr och du lär komma upp i det direkt.
  • Akira Öken
    Hontmail skrev 2018-09-26 13:15:01 följande:

Va skönt jag inte är ensam! <3

Har ni funderat på när ni vill göra fler försök och hur nästa behandling kommer se ut?

De rekommenderade att fortsätta med egna en gång till. Det var min mans förslag och jag känner att jag också vill testa donerade eftersom hans inte är bra och jag blivit gravid lätt med andra partners men ibland börjar jag tvivla på att ivf är en metod för mig. Vi ska testa byta medicin en gång eftersom hemortsläkare vägrar skriva ut något annat än Menopur utan att någonsin testat mitt lh.

Det är ingen kö i Falun till donerade spermier men man måste vänta till januari för att få använda dem till ivf. Det är olagligt året ut för privata kliniker att använda donerade vid ivf och de får bara inseminera. Väldigt bakvänt så det är bra att lagen ändras.

Vi har samlat information och funderar på hur vi går vidare. Men inget helt bestämt än.

Ah, vi fick information igår om att man för närvarande använder danska spermier i landstinget. Vet inte om det på något sätt hänger ihop med den lagändring du skriver om. Har du mer info/länk? Vore intressant att läsa!
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-09-26 18:22:08 följande:

Rosa på lutinuspinnen och paniken sprider sig i kroppen. Att det aldrig ska vara våran tur då :(

Man vet inte, rosa är bara rosa. Förstår (verkligen) oron, men ta inte ut något i förskott!
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-09-27 07:50:21 följande:

Glömde bilden. Den nedersta är den från imorse. Nu gäller det bara att den blir starkare och starkare då. Testdag på lördag.

Ser fint ut! Grattis!
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 19:57:45 följande:

Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.

Vad tråkigt att läsa. :( Stor kram
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-28 11:03:35 följande:

Vet ni hur man "lämnar" trådar via mobilen? Känner att det är några jag inte orkar att de poppar upp längre.

Ledsen för din skull. Tänker också att man inte behöver bestämma sig på en gång om man vill gå vidare med IVF eller ej. Stor kram

För att sluta följa en tråd från mobilen trycker man på knappen "svara i tråden" och sedan scrollar du ner lite och klickar på "ta bort från mina favoriter".
  • Akira Öken
    ranten skrev 2018-09-28 15:16:27 följande:

Hej!

Står i startgroparna för ivf om inte denhär omgången med pergotime lyckas.

Pratade med läkaren idag som sa att om det blir ivf så görs äggplock och sen fryser de ner äggen då det leder till negativt ändå då jag har stor risk för överstimulering. Jag har pcos och barn sedan innan med pergo. Så blir det insättning nästa månad efter med frysta ägg. Är det något ni hört eller gör ni så?

Hej och välkommen till tråden! Har inte hört talas om någon där man i förväg bestämmer att frysa alla ägg, men kanske finns någon annan i tråden som hört talas om det.
  • Akira Öken
    Längtanefterplus skrev 2018-09-28 19:19:31 följande:

Hej! Jag och min sambo var på första mötet på sahlgrenska igår. Vi fick träffa en fantastisk doktor som var hur snäll som helst! Jag fick göra en undersökning och sen fick vi träffa en barnmorska. Så fick vi reda på att nästa mens skall jag börja med sprutor. Först skall jag ta provera och sen när mensen kommer börja spruta. Men så kommer hon plötsligt på att vi inte vet om jag är immun mot röda hund. Och är jag inte det så rekommenderar de att man vaccinerar sig men då får man skjuta på första försöket ca en månad. Hur hade ni gjort? Hade ni vaccinerar er? Röda hund är väldigt ovanligt men om man får det som gravid så kan fostret få allvarliga missbildningar och missfall har med förekommit. Vi vill ju verkligen bara komma igång nu! Och inte skjuta upp något... röda hund är jätte ovanligt men förekommer ju som sagt.. får veta i början på nästa vecka om jag är immun eller inte..

Hej! Vad spännande med första mötet! Jag hade vaccinerat mig om jag inte varit immun. Tänker att det är onödigt att riskera något när man ska gå igenom så mycket för att få ett barn.
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-09-29 08:28:51 följande:

Här börjar det äntligen närma sig. Fick ju totalfrys efter förra försöket pga överstimulering, och sen kunde vi inte göra en återföring som planerat eftersom det isf ev hade krockat med vårt bröllop eller bröllopsresa. Men nu är vi hemma igen, så återföring blir på måndag. (om ett ägg överlever upptiningen dvs, vi har 5 i frysen, men sist så dog de första 4 när de tinade, så vi är lite nervösa)

Härligt att det äntligen är dags! Förstår att du är orolig, med tanke på förra gången. Men vad är oddsen för att det skulle hända igen? Lycka till på måndag!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-29 13:05:52 följande:

Någon expert! Min mens kom en dag tidigare än tänkt. Så börjar med första sprutan ikväll. Första ultraljudet på fredag (efter 7 dagar alltså). På schemat jag fick så står bara dosen för 5 dagar. Iomed att jag börjar med allt en dag tidigare så finns det en dag (dag 6) innan ul som jag inte vet dosen på. Tre första står det 150 sedan ska ja sänka till 125. Visst borde ja kunna ta 125 en extra dag utan att de skrivit upp det. Förstår ni min fråga? Tacksam för svar <3

Om det är sagt att du ska börja på första blödningsdagen så gör du det. Sen på måndag ringer du kliniken och hör hur du ska göra under veckan. Kanske vill de ett du kommer på ultraljud på torsdagen istället.

Du har väntat länge! Härligt att höra att det äntligen är dags att höra igång! Hur känns det inför första sprutan?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018