• LillaAw

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-09-06 12:01:45 följande:

Har mätt tunn slemhinna. Ska på första mötet om två veckor. Hjälper ivf alltid att göra slemhinnan tjockare eller borde jag ligga på för att få rätt läkemedel osv? Är lite borta i allt detta

det finns olika hormoner för att göra slemhinnan tjockare. De mäter alltid slemhinnan innan de sätter tillbaka ett embryo samt under stimuleringen vid ivf :)
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • LillaAw

Idag fick vi reda på att 9 av 12 ägg är befruktade. Imorgon ska vi tillbaka och få en 2-dagar insatt. Förra gången dog alla embryon så har inte så höga förhoppningar men är glad för de 9 vi ändå har just nu :)

• LillaAw
    Akira Öken skrev 2018-09-07 19:00:57 följande:

Låter ju jättebra! Och skönt att du får tillbaka ett av dem redan imorgon! Vem vet, kanske det blir flera till frysen den här gången!

Det känns skönt att slippa vänta till dag 5. Finns det några kvar efter insättning så kommer de odlas och frysas :) men tror inte med våra tidigare resultat. Önskar det fanns mer svar men det finns inte.
  • LillaAw

Idag blev jag ruvare till ett 2-dagars. Nu väntar två veckor av spänning, oro och förhoppningar. Den såg bra ut iallafall så det kändes bra. Kanske får vi några till frysen med, 4 andra hade hög kvalitet. Men det är inget jag förväntar mig :)

• LillaAw

Idag ringde kliniken och sa att vi fått två fina blastocyster till frysen. Är så oroligt glad. Med vår historia där alla embryon dött dag 2 så hade jag gett upp hoppet nästan på att ens lyckas med ivf. Nu tror jag igen <3 ruvardag 3 för mig idag :)

• LillaAw
    Wonderfluff skrev 2018-09-13 10:21:16 följande:

Lycka till själv! Ruvardag 4 idag. Känner mig inte alla gravid. Hur känner du dig? Satte de in tre eller femdagars? Hur många? Kul att följas åt :).

Ruvardag 5 för mig. Känner inte så mycket heller.. vi satte dock in en tvådagars.
  • LillaAw
    Wonderfluff skrev 2018-09-13 11:32:43 följande:

ok 2-dagars? Aldrig hört det förut :). Ja då borde ju vi va på ungefär samma stadie då?

Ja :) många klinker sätter tillbaka dag två om de kan avgöra kvalitén då :) vi valde det själva eftersom alla våra embryon (7st slutade dela sig dag 2 förra försöket) så vågade inte långtidsodla vårt tredje försök. Men nu fick vi två fina blastocyster i frysen så det gick ju bättre denna omgång tack och lov :)
  • LillaAw

Ruvardag 6 och har haft ont som mensvärk i magen och ländryggen. Konstigt. Känns tidigt med menskänningar redan men det har aldrig varit positivt med sådana känningar förut då det betytt misslyckat ivf. Känner mig lite nere nu :/

• LillaAw
    Inalina skrev 2018-09-15 14:35:49 följande:

försöker peppa härifrån - har haft mensvärk till och från i 5 dagar nu men fortfarande ingen mens. har varit helt säker på att få se blod varje dag när jag gått på toa men ännu inte..

känslorna går så otroligt mkt upp och ner för man vet hur otroligt glad man blir av ett plus och oftast går det ju faktiskt vägen - men man är ju också så otroligt medveten om hur svårt allt varit fram tills nu så man vågar knappt hoppas. Stor kram och vi är många som känner som du - hoppas du får ditt plus inom några dagar (det betyder inte att oron försvinner dock - men första milstolpen är ju avklarad då ialla fall!)

Stor tack för peppen <3 :) försöker tänka att det är Lutinus som gör det. Hur långt i ruvandet är du? Kram
  • LillaAw
    Inalina skrev 2018-09-15 16:26:34 följande:

RD 11 och fick plus redan RD6 med fryst blastocyst (2st). Vet att jag bara borde vara glad och lycklig nu men svårt att koppla bort tankarna på mf, jag hoppas jag vaknar upp en dag och bara kan glömma de tankarna. Du har ju 2 i frysen som var fina också (om jag inte blandar ihop detta- sorry iså fall!!) skönt med back up men visst ska det funka denna gången !! :)

Jag förstår att det är svårt att koppla bort oron. Har man kämpat så länge som vi har så blir man ju ärrad. Man vill så gärna! Att vi har två i frysen lugnar mig lite i min oro. Jag tror det är din tur nu <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018