• Bli3ifamiljen

IVF sommar/höst 2018

Etta skrev 2018-10-29 12:04:46 följande:

Konstigt ändå! Jag tog som sagt också 36 timmar innan, det är ju så man alltid gjort! Men skönt att det löste sig!

Jag tycker också det är lite konstigt. Det blev en lång väntan. Äggplock skedde dryga 37,5h efter ovitrelle. Övriga plock har varit 36h.
  • Bli3ifamiljen
    Bubbly8990 skrev 2018-10-28 06:36:25 följande:

Detta blev inte bara en nidblödning :(

Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.

Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.

Oj så tidigt. Jag visste inte ens det kunde ske så tidigt. Det är lika hemskt varje gång det händer, ens dröm slås sönder. Kram.
  • Bli3ifamiljen
    nypan78 skrev 2018-10-30 21:23:29 följande:

Hej!
    Jag börjar behandlingen med spray den 10 november, det är typ 8,5 år sedan sist. Chanserna är väl sådär men jag fyller 40 iår så det är nu eller aldrig. Någon mer som är "lite äldre" eller har dåligt AMH? Jag har typ 0.8 nu. Men det betyder ju inget bara man hittar guldägget....

Jag fyller 40 nästa år och håller just nu på med vår femte behandling. Jag hade bra värde för 1,5år sen, 22pmol/L (finns en omvandlingstabell vad det motsvarar i din enhet), men har inte svarat på medicinerna som de ville.
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-10-31 07:25:52 följande:

Hej! Hoppar in här. Är mitt i vårt 4:e IVF-försök. Har gjort våra 3 gratisförsök utan att lyckas. Nu har vi bytt till privat klinik, gjort äggplock, vilat kroppen en cykel och nästa vecka hoppas vi få återföra ett av våra små frysta embryon :) Slits ibland mellan hopp och förtvivlan, men vi känner oss trots allt starka nu och redo att kämpa på med de försök vi betalt för.

Vi gör också vårt första försök som vi betalar själva (4 landstingsförsök innan) och får förhoppningsvis tillbaka ett ägg (eller två) på lördag. Tycker du att den privata kliniken är bättre?
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-10-31 09:18:11 följande:
    Jag måste säga att jag tycker att de är lika bra :) Jättefint bemötande på båda klinikerna och lätt att komma i kontakt om man har några frågor. Hur känner du?
    Vi gör vårt försök på samma ställe som de landstingsbetalda. Det kändes enklast och det har fungerat bra där.
  • Bli3ifamiljen

Nu har jag fått tillbaka ett ägg, 3 dagar sen äggplock. Tre ägg blev befruktade och alla delade sig fortfarande som de ska. Bästa resultatet hittills.

• Bli3ifamiljen

Jag har en fundering på det här med frysning av embryo. På akademiska fryser de tydligen endast efter 5 dagars odling. Jag har sett flera inlägg här där de fryser dag 2 och 3. Någon som vet varför det varierar?

• Bli3ifamiljen
    Misstankar skrev 2018-11-01 23:41:15 följande:

Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.

Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).

Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(

Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11

Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?

Dag 8 är tidigt så ge inte upp än.

Jag blir alltid svullen i kroppen under behandling, men nu börjar det äntligen släppa. Däremot ömmar brösten men det brukar de också göra. Jag har för mig det orsakas av ovitrellen. Jag har inte märkt några skillnader vid mina tidigare rubbningar, då antar jag inte kommer höra det nu heller. Den 12 november är dagen för blödning, annars troligen gravid. Jag hoppas den inte kommer då.
  • Bli3ifamiljen
    Mect skrev 2018-11-02 14:19:09 följande:

Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!

Hur har det gått för dig idag?
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-11-03 19:49:46 följande:

Är det ngn mer som fått börja äta Levaxin under fertilitetsutredning/IVF-processen? Under vår utredning upptäcktes det att mitt tsh-värde var för högt för IVF, jag hade 3.2 och man skulle ligga under 2.5. Fick Levaxin utskrivet men känner att min läkare tog väldigt lätt på det och fick inte mycket förklarat. Vid senaste kollen i somras låg värdet på 1.8. Har en vän som ätit Levaxin ett par år och hon blev lite bestört över hur lätt mins läkare verkade ta på det. Enligt hennes läkare bör värdet snarare ligga runt 1 och det behöver kollas och dosen justeras oftare. Är det ngn som har mer erfarenhet av Levaxin, vad har era läkare sagt?

Jag hade ett värde på 3,66 då jag började med ivf, men mina läkare tyckte det värdet var normalt. Jag har funderat på om det inte skulle behöva justeras efter att ha läst en del på detta forum.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018