• Bli3ifamiljen

IVF sommar/höst 2018

Mect skrev 2018-11-03 21:00:17 följande:
    De har nu planterat ett frö inuti mig :) ett av de tre äggen hade gett upp igår så har bara ett till som gör till frysen om det utvecklas som det ska... Känner mig svullen om magen men vet inte om det beror på allt vatten jag håvar i mig eller något annat...
    Härligt! Det kan nog vara sen äggplocket som du är svullen än.
  • Bli3ifamiljen
    Kumminsilver skrev 2018-11-04 11:52:07 följande:
    Det kan man ju hoppas på! Har plussat redan! Är så glad och lättad men ändå så nojig (som vanligt). Hoppas på att antibiotikakuren löst problemen jag haft och att de små miniblödningarna tyder på att embryot satt sig riktigt ordentligt denna gången! Hur går det för er, sprejar ni fortfarande? Har aldrig gjort långa så har inte stenkoll på den metoden.

Tror den som skulle uppfinna en sån knapp skulle bli världens rikaste ;)
    Grattis!
  • Bli3ifamiljen
    Wishful skrev 2018-11-04 15:30:12 följande:
    Åh vad roligt grattis!! Vågar knappt erkänna det men jag plussade också för ett par dagar sedan. Är dock livrädd att det ska visa sig vara en kemisk graviditet. Plussade nämligen innan testdag vid ET också men det höll bara i sig i 5 dagar.
    Grattis!
  • Bli3ifamiljen
    Misstankar skrev 2018-11-04 23:35:40 följande:

Okej då förstår jag. Jag tog ett test idag och plussade för första gången någonsin. Så himla glad, fast vågar inte ta ut något än. Hoppas att det går bra för dig med :)

Grattis!
  • Bli3ifamiljen
    Etta skrev 2018-11-06 21:45:25 följande:

En fråga- när du räknar BIM efter färskförsök, hur räknar du då? Jag har tänkt 14 dagar efter ägguttag, men kanske inte alls går att räkna så efter alla hormoner?

Jag brukar få mens 14dagar efter äggplock om det är negativt resultat, men kan nog variera från person till person. Därför brukar jag testa dagen innan så den inte kommer som någon överraskning.
  • Bli3ifamiljen
    Etta skrev 2018-11-07 09:22:24 följande:

Jag brukar ha 14 dagar mellan positivt ältest och mens, men då borde det ju kanske vara 12-13 dagar mellan egentlig ägglossning och mens? Ah, svårt räkna! Nu gått 16 dagar sedan mitt äggplock och ingen mens än, men heller inte ett enda gravidsymtom... vet inte om jag fixar att vänta till testdagen på fredag som jag tänkt!

Då skulle jag ha testat ????
  • Bli3ifamiljen
    Wishful skrev 2018-11-09 15:08:10 följande:

Tack! Hur går det för dig?

Hoppet om att lyckas går lite upp och ner. Beräknad mens är på måndag, samma dag som jag börjar nytt jobb. Inte den bästa tajmingen. Tagit test dag 9 och 11 men inte visat något. Ska ta ett på söndag så jag vet. Sist visade det svagt positivt dag 13.
  • Bli3ifamiljen
    Wishful skrev 2018-11-09 15:10:48 följande:

Ja visst är det? Jag har tagit två blodprov för att se om hCG ökar som det ska och det gör det så nu hoppas jag att jag ska kunna känna mig lite lugnare och glädjas åt att jag i alla fall just nu är gravid och i nuläget verkar allt bra.

Det måste varit skönt att få det bekräftat. Jag kan gissa man är lite nojig annars.
  • Bli3ifamiljen
    Wishful skrev 2018-11-09 15:10:48 följande:

Ja visst är det? Jag har tagit två blodprov för att se om hCG ökar som det ska och det gör det så nu hoppas jag att jag ska kunna känna mig lite lugnare och glädjas åt att jag i alla fall just nu är gravid och i nuläget verkar allt bra.

Det måste varit skönt att få det bekräftat. Jag kan gissa man är lite nojig annars.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018