• Wishful

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-08-27 21:01:52 följande:

Men vad trist! Vilken klinik är det?

Ja känns väldigt tråkigt men tyvärr inget att göra så bara att hoppas på bättre timing i september. Vi gör vår behandling på Huddinge.
  • Wishful
    Saner skrev 2018-08-28 14:04:21 följande:

Jag hade ett plus....Wie....vecka 2-3 stod det. Är så glad men samtidigt orolig å känner att man ej kan glädjas riktigt förrän v 13 när risk för missfall minskar heheh. Svårt förklara. Men känns så bra än så länge. Känner mig gravid.

Mem wow vad härligt! Grattis! Nu håller vi tummarna för att allt går bra.
  • Wishful
    Inalina skrev 2018-08-28 15:04:37 följande:

Fick besked från min klinik i Prag idag att återföring blir på tisdag den 4 sep!

Äntligen börjar det närma sig, hoppas nu bara mina små frysta blastisar klarar upptiningen!! 

Vad spännande, inte så lång tid kvar till återföring då. Håller tummarna för att det blir ett plus för dig sen.
  • Wishful

Nu har jag inte varit in här på länge. Inte sedan vi missade vårt återföring pga helgkrock närmare bestämt. Idag var det dags igen. Ännu en helgkrock! Blir så frustrerad. Misslyckat ET i april och sedan helgkrock varje gång vi varit inplanerade för FET. Vill bara komma vidare med behandlingen.

Var på UL i torsdags för att se om det skulle vara möjligt att sätta igång ägglossning men då var det för tidigt. Sen blev det sjävklart glad gubbe idag och ingen återföring den här gången heller.

Förlåt men var bara tvungen att gnälla av mig lite.

• Wishful
    Inalina skrev 2018-09-24 15:32:05 följande:

hej! men sjuk otur du har =( kom ihåg att vi diskuterade detta i augusti också! Min klinik ville köra stimulerat FET med mig för att vi just skulle kunna tajma lite bättre och det gick bra - har plussat för över en vecka sen! Kan du inte be om att få stimulerat istället så du slipper gå o våndas varje månad...? kram 

Grattis till pluset!! Vad roligt. När får du göra UL?

Jo jag hoppas kunna köra stimulerat nästa gång. Barnmorskan jag pratade med idag skulle lägga in ett önskemål om det till läkarna. Hon sa att eventuellt kanske läkarna skulle vilja att vi kör naturlig cykel men monotirera mer ofta men hon konstaterade också att det inte hade spelat någon roll varken denna månad eller förra eftersom det var för tidigt att ta ägglossningsspruta innan helgen och sedan slog stickan om på måndag, så det hade blivit helgkrock även om de hade gjort fler ultraljud. Så jag hoppas verkligen att det blir stimulerat nästa gång. Är så frustrerande att bara gå och vänta och sen bli besviken när den glada gubben dyker upp på fel dag.
  • Wishful
    Hoppomliv skrev 2018-09-24 16:57:18 följande:

Fy vad frustrerande, sätter man aldrig in FET på helgen? Eller har ni aldrig ET på helgen på er klinik?

Nej aldrig ET på helgen. Ja det är sjukt frustrerande när man lyckas tajma fel hela tiden.
  • Wishful
    Hoppomliv skrev 2018-09-24 18:10:53 följande:

Oj ok, vilken klinik är du på? Är det kanske vanligt att det är så? Tar de äggplock på helgen?

Går i Huddinge. Nej de har inte äggplock på helgerna heller. Varierar lite mellan klinik ifall de har öppet på helgerna också eller inte men verkar inte var helt ovanligt att de har stängt.
  • Wishful
    Inalina skrev 2018-09-24 18:23:53 följande:

tack =) känns fortfarande overkligt - har fått tidigt VUL 1 okt så om en vecka - får se om jag tror på det efter det  

min klinik frågade mig vad jag ville då det finns de som förmodligen inte vill stoppa i sig hormoner etc om man inte behöver. kanske är det inte lika noga med en dag hit eller dit när man kör stimulerat - och sen växer ju livmoderslemhinnan till sig lite mer garanterat tror jag. hoppas de lyssnar på dig! kram

Ja jag hoppas det blir stimulerat nästa gång.

1 oktober är ju jättesnart! Vad spännande. Håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-09-24 23:31:49 följande:

Men fy vad trist! Hur mycket otur kan man ha?

Ja du min kropp och klinikens öppettider verkar verkligen inte komma överens. Känns extra frustrerande i och med att det varit sommarstängt också för det har gjort att det dragit ut ännu mer på tiden. Nu hoppas jag att jag får köra stimulerat nästa gång.
  • Wishful
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 21:11:10 följande:

Jag tog ett test nu på kvällen. Inte kissat på 2 timmar å det kom upp ett svagt streck. Är chockad <3

Grattis! Vilket fint plus.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018