IVF sommar/höst 2018
Tack autentic och mech! Äggplocket gick bra, fick ut 17 ägg! Aldrig fått ut så många tidigare, i april i år fick jag ut 11.
Tack autentic och mech! Äggplocket gick bra, fick ut 17 ägg! Aldrig fått ut så många tidigare, i april i år fick jag ut 11.
I morgon är det dags för ultraljud. Förra äggplocket blev jag så besviken då vi hade många blåsor men endast två mogna ägg. De andra var tomma. Det gäller att ha detta i åtanke i morgon så man inte har för stora förväntningar sen vid äggplock. Jag har testat ta q10 nu under denna ivf, få se om det ger resultat. Med endast 10% chans så känns det som kan jag förbättra oddsen så bör jag göra det. Vi får se hur det går.
Igår var jag på VUL och nu är slemhinnan tillräckligt tjock och treskiktad så på måndag blir det FET för mig. Börjar med Lutinus imorgon så då blir det 2 Lutinus tre gånger om dagen + 2 Progynon två gånger om dagen.
Idag har vi varit på ett andra VUL och det blir äggplock på onsdag, såå spännande! :)
Försvann härifrån ett tag efter mitt senaste missfall. Blev så less och började fundera över om det ens är någon idé att fortsätta försöka när det ändå bara blir misslyckanden och besvikelser hela tiden. Men nu kör jag på igen. Har tre embryon i frysen och återföring av ett är planerat till nu på onsdag. Var och kollade hinnan förra veckan och då var den 10mm med tre skikt så allt såg bra ut. Hon kollade länge med ultraljud om hon kunde se något konstigt med livmodern som hon missat innan och som möjligtvis skulle kunna förklara missfallen och fertilitetsproblemen, men det kunde hon inte. Vi pratade även om hysteroskopi. Kommer nog göra det om det inte funkar denna gången.
En grej som är annorlunda inför denna gången är att jag gått på en lång antibiotikakur mot två infektioner som båda tydligen kan orsaka missfall och svårigheter att bli gravid. Gjorde "mensblodstestet" och då hittades dessa infektioner. Går på ännu högre dos progesteron denna gången också, 4x400mg cyclogest dagligen, och har tagit prednisolon sen början av cykeln. Min läkare verkade nära på lika frustrerad som jag över missfallen och menade bestämt att "denna gången måste vara gången!". Och ja, det hoppas jag givetvis på men känner mig tyvärr ändå rätt negativt inställd. Känns inte som det är möjligt att det kan bli en fjärde graviditet på raken liksom. Men det är ändå skönt att ha en läkare som faktiskt verkar bry sig och engagera sig.
Igår fick jag veta att en till kusin ska ha barn... Tycker det känns så jobbigt med sådana besked.
Sen igår är jag ruvare. Fick tillbaka vår lilla blasto från frysen, den hade klarat upptiningen fint och allt såg bra ut. Nu denna jobbiga väntan...
Wow vad spännande! Lycka till!
Jättespännande! Lycka till och jag håller alla tummar och tår :)
Idag har jag börjat spraya med Synarel och ett första ultraljud är bokat om cirka två veckor. Det är vår sjätte behandling och jag känner mig glad och hoppfull!
Hur går det för er andra och var i processen befinner ni er just nu?
Tack! Det gick över förväntan idag, äggplocket kändes inte så mycket alls och de punkterade 13 äggblåsor och hittade 10 ägg :)