Percafluviatilis skrev 2018-10-25 20:37:42 följande:
Ah, jag förstår :( Det tär ju så mycket. Skönt ändå att läkarna inger er hopp. Tänker att så länge de låter en fortsätta kan man ju med gott mod köra på! Åtminstone så gott man förmår i en situation som denna... Hur mycket har era försök varierat?
Jo, visst kan det vara så men man undrar ändå eftersom det ju är två olika kliniker... Det är också Menopur inblandat i de behandlingar som gått sämre så kanske kan det vara det. Vi får se vad som sker under nästa försök.
Har ni satt någon gräns för hur många försök?
Försöken har varierat en hel del:
1: Korta prot, Puregon, Orgalutran, Ovitrelle=1 ägg. Befruktades och återfördes.
2: Korta prot, Puregon, Orgalutran, Ovitrelle, nerkortad tid mellan Ovitrelle och äggplock=7 ägg. Inget befruktat.
3: Långa prot, Synarela, Menopur, Pregnyl, ytterligare kortad tid mellan äggmognadssprutan och äggplock=15 ägg. Cirka 7 befruktades och blev slutligen 3 blastocyster där 1 återfördes och 2 frystes ner.
4: Långa prot, Synarela, Menopur, Ovitrelle, ingen minskning av dos Synarela under hormonstimulering=14 ägg. Samtliga ägg hanterades felaktigt på labbet och "dog".
5: Långa prot, Suprefact, Menopur, Ovitrelle, ingen minskning av dos Suprefact under hormonstimulering= 12 ägg. 5 befruktades och 1 utvecklades till blastocyst och återfördes.
Vid vårt 6:e försök kommer jag att behandlas med Synarela, Menopur och Ovitrelle samt de särskilda anpassningar som gjorts av behandlingen under de senaste 3 försöken.
Vi har inte satt någon gräns, men diskuterar mellan varje omgång. Jag kan tänka mig en till efter denna om den inte får önskvärt resultat, såvida läkaren tycker det är motiverat. Har ni någon gräns? När började ni med IVF?