• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-10-03 15:41:36 följande:

Dag 5 med sprutor. Redan äl flytningar tror jag. Första stop sprutan idag... hoppas den inte kommer ändå?! Lite småpanik här .....

Det är väldigt vanligt med sådana flytningar under hormonstimulering, så det är nog precis som det ska! Hur mår du annars?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-03 20:29:59 följande:

Ja okej! Vad skönt, då kanske det inte är något knas då. Jo jag mår bra. Känner inget speciellt ännu förutom lite äl molvärk ibland. Börjar med fyremadel (stoppa äl) sprutan ikväll. Men är så nervös över den. Har inte hört så bra om den... har du kört kort protokoll eller bara långa?

Förstår att du är nervös, men det kommer säkert att gå bra!

Jag har gjort två korta och tre långa.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-05 09:51:14 följande:

Nu e jag klar. Hade 10-12

Blåsor som redan såg fina ut! Slemhinnan var på 9mm vilket va bra (den jag varit orolig över). Ska in imorn igen för att titta igen och bestämma äp. Troligtvis äp mån eller tis!!! Tar samma dos ikväll som sista dagarna, alltså 125 gonal. Spännande o läskigt nu!

Nu är du verkligen nära! :) Hur känns det inför plocket?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-05 18:02:37 följande:

Ja!! Nervöst. Är rädd att det ska göra väldigt ont. Hur har det känts för dig med äp?

Förstår att du är nervös! Det är ju så svårt att veta vad man kan förvänta sig och hur det kommer att kännas!

Jag har gjort 5 äggplock och har upplevt dem lite olika. Vid första fick vi bara ut ett ägg och besvikelsen och alla känslor var värre än smärtan. De andra har gjort ont, men smärtan är överkomlig och det rör sig ju om en rätt begränsad tid. Efteråt har jag varit väldigt trött och haft mer eller mindre ont i några dagar. Det verkar vara olika för olika personer, men jag tänker att du kan känna dig trygg med att du kommer att få bra med smärtlindring. Tveka inte att säga till under äggplocket om det gör mycket ont, då få du mer smärtlindring.
  • Akira Öken
    LLW skrev 2018-10-05 12:47:43 följande:

Igår tänkte jag verkligen att jag ska försöka vara positiv hela denna omgång, kändes helt okej med allt.

Idag fick jag veta att en nära vän är gravid efter några månaders försök. Tappade allt. Jävla orättvisa värld. Vill vara glad för hennes skull för jag vet att hon verkligen vill detta, och jag vill inte vara missunnsam men fy fan vad ont det gör.

Dom vet typ allt, pappa vet att vi är igång men inte mamma, vi har inte en lika nära relation. De enda jag berättat för att vi gör behandlingen just nu är min pappa, en kollega som också gjort ivf och vännen som precis blev gravid. Nu vill jag typ inte att hon ska veta längre. Känner mig så utlämnad och skör helt plötsligt. Fan.

Känns bra att vi går igenom det här samtidigt, så skönt att ha någon som VERKLIGEN förstår!

Fy vad tufft! Det är verkligen orättvist. Tänker att det egentligen inte handlar om missunnsamhet, utan att du själv verkligen hade velat vara gravid. Och sen att en del inte ens verkar behöva anstränga sig för att bli gravida medan andra kämpat år efter år. Det är roligt för dem och jag unnar verkligen alla mina nära allt gott, men det gör inte avundsjukan mindre för varje graviditetsbesked.

Kanske är det bra att vara öppen och ärlig med din vän, om det är en viktig person i ditt liv. Det är ok att säga att man är glad för den andres skull, men att man inte orkar umgås på ett tag och inte vill prata mer om ivf med vännen. Skickar en stor kram till dig.
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-10-06 13:33:13 följande:

Nu har jag testat tidigt på dag 7 med fryst blastocyst. Det känns helt overkligt. Men det är POSITIVT! Jag är gravid!

Wow! Stort grattis!
  • Akira Öken
    LimeLime skrev 2018-10-07 16:55:18 följande:

Återförande idag- blastocyst av toppkvalite så nu är det bara att ruva och hålla tummarna. Känns helt galet att det flyter runt ett litet frö där inne :)

Härligt! Håller tummarna!
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-10-07 19:37:20 följande:

Jag ÄR gravid! Rubardag 7 idag och testet är mycket starkare än i fredags, så det kan inte vara ovitrellen som spökar. Vågar inte glädjas än eftersom det blivit missfall av mina två tidigare graviditeter, men jag hoppas det är tredje gången gillt!

Varmt grattis!
  • Akira Öken
    LimeLime skrev 2018-10-07 22:26:22 följande:

Tack! Hur går det för dig?

Åh, för mig går det inte alls just nu. Men vi planerar för en ny behandlingsomgång! :)
  • Akira Öken
    Liten elak och intelligent skrev 2018-10-09 16:14:53 följande:

Blev orolig när jag testade i morse och strecket inte blivit starkare sedan i lördags. Men köpte ett digitalt test. Gravid 2-3 visade det! Jag ÄR gravid. Det är helt ofattbart. Jag kan och vågar liksom inte tro och hoppas.

Vilka underbara nyheter! Hur känner du dig?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018