IVF sommar/höst 2018
Dag 5 med sprutor. Redan äl flytningar tror jag. Första stop sprutan idag... hoppas den inte kommer ändå?! Lite småpanik här .....
Dag 5 med sprutor. Redan äl flytningar tror jag. Första stop sprutan idag... hoppas den inte kommer ändå?! Lite småpanik här .....
Ja okej! Vad skönt, då kanske det inte är något knas då. Jo jag mår bra. Känner inget speciellt ännu förutom lite äl molvärk ibland. Börjar med fyremadel (stoppa äl) sprutan ikväll. Men är så nervös över den. Har inte hört så bra om den... har du kört kort protokoll eller bara långa?
Nu e jag klar. Hade 10-12
Blåsor som redan såg fina ut! Slemhinnan var på 9mm vilket va bra (den jag varit orolig över). Ska in imorn igen för att titta igen och bestämma äp. Troligtvis äp mån eller tis!!! Tar samma dos ikväll som sista dagarna, alltså 125 gonal. Spännande o läskigt nu!
Ja!! Nervöst. Är rädd att det ska göra väldigt ont. Hur har det känts för dig med äp?
Igår tänkte jag verkligen att jag ska försöka vara positiv hela denna omgång, kändes helt okej med allt.
Idag fick jag veta att en nära vän är gravid efter några månaders försök. Tappade allt. Jävla orättvisa värld. Vill vara glad för hennes skull för jag vet att hon verkligen vill detta, och jag vill inte vara missunnsam men fy fan vad ont det gör.
Dom vet typ allt, pappa vet att vi är igång men inte mamma, vi har inte en lika nära relation. De enda jag berättat för att vi gör behandlingen just nu är min pappa, en kollega som också gjort ivf och vännen som precis blev gravid. Nu vill jag typ inte att hon ska veta längre. Känner mig så utlämnad och skör helt plötsligt. Fan.
Känns bra att vi går igenom det här samtidigt, så skönt att ha någon som VERKLIGEN förstår!
Nu har jag testat tidigt på dag 7 med fryst blastocyst. Det känns helt overkligt. Men det är POSITIVT! Jag är gravid!
Återförande idag- blastocyst av toppkvalite så nu är det bara att ruva och hålla tummarna. Känns helt galet att det flyter runt ett litet frö där inne :)
Jag ÄR gravid! Rubardag 7 idag och testet är mycket starkare än i fredags, så det kan inte vara ovitrellen som spökar. Vågar inte glädjas än eftersom det blivit missfall av mina två tidigare graviditeter, men jag hoppas det är tredje gången gillt!
Tack! Hur går det för dig?
Blev orolig när jag testade i morse och strecket inte blivit starkare sedan i lördags. Men köpte ett digitalt test. Gravid 2-3 visade det! Jag ÄR gravid. Det är helt ofattbart. Jag kan och vågar liksom inte tro och hoppas.