• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Idag har jag börjat spraya med Synarel och ett första ultraljud är bokat om cirka två veckor. Det är vår sjätte behandling och jag känner mig glad och hoppfull!

Hur går det för er andra och var i processen befinner ni er just nu?

• Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-10-30 21:23:29 följande:

Hej!

Jag börjar behandlingen med spray den 10 november, det är typ 8,5 år sedan sist. Chanserna är väl sådär men jag fyller 40 iår så det är nu eller aldrig. Någon mer som är "lite äldre" eller har dåligt AMH? Jag har typ 0.8 nu. Men det betyder ju inget bara man hittar guldägget....

Hej! Vad roligt, då börjar du några dagar efter mig. Jag har första spray-dagen idag. :)

Gjorde ni en lyckad ivf för 8,5 år sedan?

Jag är 36 men har bra amh.
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-10-30 22:34:20 följande:

Skönt att du känner dig hoppfull, håller tummar och tår för att det är er tur att lyckas nu! Vi hoppas på att hinna med vår fjärde behandling innan jul!

Tack för tummar och tår! Har ni fått något ungefärligt datum för start?
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-10-31 14:43:29 följande:

Spännande att ni är igång igen! håller tummarna.

Ja! Samtidigt är det ju precis som du skriver ovan att det blir lite väl mycket spänning under behandlingen olika skeden.
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-10-31 16:19:40 följande:

Äntligen, vad roligt!! :) Nu hoppas vi innerligt på att det är denna gång som är den rätta.

Eller hur! Hur var det nu, har du börjat än?
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-10-31 21:02:56 följande:

Ja nu blir det nog start redan denna vecka! Skulle först köra långt protokoll men nu blir det kort istället så nu blev det tight med tid!

Åh, då är det ju verkligen nära och ni kommer då att ligga cirka två veckor före oss, eftersom vi kör långt protokoll. Hur känns det?
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-11-01 07:43:44 följande:

Det känns lite konstigt eftersom det blev så plötsligt... men egentligen är vi väldigt redo, känns som en evighet sedan förra behandlingen avslutades i början av augusti. Har inte kört kort protokoll sedan första behandlingen så det känns också lite konstigt. Hur känns det för er?

Förstår att det känns ovant, men tänker att det verkligen är en fördel att slippa nedregleringen om korta protokollet passar din kropp!

Lite omvälvande känns det, även om det är 6:e gången. Som att jag inye riktigt har fattat att vi är på gång igen. Jag känner mig glad och hoppas verkligen att detta kan vara gången då vi ges möjlighet att bli föräldrar. Sen tänker jag också lite "Vad gör vi om det inte funkar"? Men det får bli en senare fråga.
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-01 14:53:47 följande:

Jajamen jag har sprayat med synarela nu i över 2 veckor och har ca en vecka kvar med den. Mitt äggplock är planerat till v.47 då jag ska åka bort på en resa under v.46.

Det är därför jag sprayar i 3 veckor, annars brukar de vara 2 för mig. 

Vi lär väl ligga ganska lika sen med sprutstart och plock då :)

Skönt att det går att anpassa lite, så att inte allt i hela livet blir lidande! Har du känt av några biverkningar? Och hur mår du annars?
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-11-01 15:28:28 följande:

Okej så ni kör långa? Hur länge ska du spraya?Tack!

Har någon av er blött efter embryotransfer? Jag var ju och satte in en blastocyst igår men hon hade lite svårt att få in katetern riktigt och hitta "kanalen" sa hon men det blev till slut rätt efter lite lirkande. Imorse hade jag lite bruna flytningar som åkt med progesteronet ut och känner mig orolig att det ska påverka chanserna. Tänker att jag kanske började blöda vid insättningen när det krånglade så...

Japp, spray i cirka två veckor. Därefter ska jag till kliniken för ultraljud och blodprov. Sedan hormonstimulering och fortsatt spray med oförändrad dos.

Minns inte att jag blött något efter återföring. Låter rimligt att slemhinnorna retades om det var svårt att hitta rätt.
  • Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-01 16:53:24 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett ägg, 3 dagar sen äggplock. Tre ägg blev befruktade och alla delade sig fortfarande som de ska. Bästa resultatet hittills.

Då håller vi tummarna nu!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018