• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Liten elak och intelligent skrev 2018-11-02 09:01:52 följande:

I förrgår fick jag se hjärtslag på VUL i v 7+2. efter en frysåterföring  Allt såg fint ut. Normal storlek, lång, stängd livmordertapp. Igår fick jag en svagt brunfärgad flytning och även lite, lite (pyttelite) brunfärgat på toalettpappret idag med. Nu blir jag skitnojig för missfall. Kan det vara VUL:et som gjorde att det blev så? Jag är så himla rädd att något gått snett nu. 

Häftigt att få se hjärtslagen! Verkar det vara väldigt vanligt med mindre blödningar under graviditeter.
  • Akira Öken
    Mect skrev 2018-11-02 14:19:09 följande:

Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!

Tummar hållna! Lycka till idag!
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-02 17:06:33 följande:

Hej, jag och min sambo går in i vår första IVF-resa nu (om jag mot förmodan inte skulle vara gravid, men det är inte särskilt sannolikt). Inga direkta fel har hittats vid utredningen, men nu misstänkte läkaren lågt amh så får det långa prokollet. Nån som upplevt några fördelar med det gentemot det korta? Ska börja spraya nu i veckan när mensen sätter igång. Om allt går vägen så är det insättning ett par veckor innan jul.

Välkommen! Spännande med första omgången! Här i tråden finns nog kunskap om väldigt mycket kring ivf, så bara att fråga om det är något du undrar över.

Vet du vilket amh du har? Tycker långa protokollet är mer påfrestande då det är (!) längre. Men det är mycket bättre för mig då det funkar för min kropp.
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-03 15:57:58 följande:

Mensen kom tidigt denna gång så börjar spraya idag. :) tog ett blodprov i veckan så inväntar svar på vilket amh värde jag har. Hoppas jag slipper alltför mycket biverkningar, hoppas särskilt slippa viktuppgång och trötthet. :)

Vad spännande! Alla behöver ju inte få biverkningar, du kanske är en av dem. :) Själv vet jag att kommer att ha huvudvärk, få humörsvängningar och öka ett par kilo i vikt.
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-11-03 20:06:32 följande:

Är på ruvardag 3 med en 5-dagars blastocyst idag och fick just lite rostfärgad ägglossningsliknande flytning (stretchar) på toapappret när jag torkade mig... Ska det vara över och mensen komma redan eller tar jag kanske för mycket/lite hormoner - funderar på allt möjligt. Tror inte ens jag vågar hoppas på nidblödning, utan är orolig att hormonerna är i obalans. Har inte haft så här något annan omgång. Usch vad jobbigt allt detta är  Önskar man kunde trycka på en knapp så var man gravid 

Om det inte varit så vid tidigare omgångar kanske detta är något positivt. :) Hur är det nu?

Jaa, den där knappen är ju verkligen något man skulle vilja ha i julklapp!
  • Akira Öken
    Mect skrev 2018-11-03 21:00:17 följande:

De har nu planterat ett frö inuti mig :) ett av de tre äggen hade gett upp igår så har bara ett till som gör till frysen om det utvecklas som det ska... Känner mig svullen om magen men vet inte om det beror på allt vatten jag håvar i mig eller något annat...

Önskar lycka till!
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-11-04 11:52:07 följande:

Det kan man ju hoppas på! Har plussat redan! Är så glad och lättad men ändå så nojig (som vanligt). Hoppas på att antibiotikakuren löst problemen jag haft och att de små miniblödningarna tyder på att embryot satt sig riktigt ordentligt denna gången! Hur går det för er, sprejar ni fortfarande? Har aldrig gjort långa så har inte stenkoll på den metoden.

Tror den som skulle uppfinna en sån knapp skulle bli världens rikaste ;)

Åh, du har redan testat och fått plus? Grattis isåfall! :)

Vi är inne på första veckan med Synarela. Spray med oförändrad dos under hela behandlingen, cirka 1 månad. Om cirka en och en halv vecka börjar vi med hormonstimulering (om blodprovet visar att jag blivit nedreglerad).
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-11-04 15:30:12 följande:

Åh vad roligt grattis!! Vågar knappt erkänna det men jag plussade också för ett par dagar sedan. Är dock livrädd att det ska visa sig vara en kemisk graviditet. Plussade nämligen innan testdag vid ET också men det höll bara i sig i 5 dagar.

Ser att ytterligare gratulationer är på sin plats: Grattis!
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-11-04 19:50:46 följande:

Ja, tack! Jag kan ju aldrig hålla mig, utan börjar alltid testa långt innan man "ska" 

Okej! Då är det inte så jättelänge kvar till hormonerna (förhoppningsvis) i alla fall. Hoppas verkligen på att det går bra för er denna gången.

Tack! Hoppas också på att det går bra!
  • Akira Öken
    Loviisa89 skrev 2018-11-05 17:31:36 följande:

Nu har jag satt in en liten blastocyst, ruvare för första gången :D

Vad roligt! Hur kändes det? Håller alla tummar!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018