• Ellencassandra

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-09-22 11:42:05 följande:

Men ägget blev ju brfruktad vi fick det insatt på dag 3

Spelar ingen roll att det blev befruktat. Den ska dela sig rätt också. Det kan bli stopp på vägen. Även om den dela sig rätt till dag 3 så är det tyvärr inte säkert att den delade vidare sig till en blastocyst (dag 5) jag blev gravid med en dag 5 och fick MA pga kromosomfel så det var inte rätt embryo heller. Kan bara hoppas att nästa är rätt :)
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-22 12:09:42 följande:

Jo jag vet, känns som man vinn ge upp hoppet och bara skita i denna process. Idag blöder jag massor o känner mig rastlös.

Jag förstår hur du känner. Känner också så ibland. Men ge inte upp på första försöket! För dom flesta tar det två tre insättningar innan det lyckas! <3 kram
  • Ellencassandra

Bubblar i magen nu precis som innan mens :( BIM på måndag. Känner mig inte så hoppfull. :( å min kille är bortrest över helgen så känner mig så ensam. Hur mår ni andra?

• Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-23 17:01:22 följande:

Hur lång efter får man börja en ny behandling? Jag blöder nu men ska ändå göra test på fredag som känns onödigt men men,sedsn meddela dem. Tänker att jag hoppar progestereonet nu när jag blöder så mycket för det är väldigt obegagligt stoppa upp när det bara rinner blod/mens

Det kan va så olika när mensen kmr efter ivf behandling. Om du fick mens exakt 2 veckor efter äggplock så är det ju som en vanlig menscykel eftersom du hade ägglossning på äggplocket. Å då kmr alltid mensen 14 dagar senare! Man bör vänta en mens emellan för nästa försök. Så nästa mens kan du nog börja igen :)
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-23 17:21:56 följande:

Så om jag förstår rätt kan jag få börja nästa månad?Så om jag förstår rätt kan jag få börja nästa månad?

Aa precis :)
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-23 17:21:56 följande:

Så om jag förstår rätt kan jag få börja nästa månad?Så om jag förstår rätt kan jag få börja nästa månad?

Aa precis :)
  • Ellencassandra
    Akira Öken skrev 2018-09-23 18:25:00 följande:

Hur känns det idag? Har han kommit hem?

Jag mår ok. "Ser fram emot" att påbörja nytt försök, om läkaren på kliniken inte kommer med andra rekommendationer.

Ja nu e han hemma :) har haft molvärk hela Dan å fortsatt ?bubblat? alltså låter som att jag e hungrig hela tiden. Brösten sluta ju ömma för några dagar sen men har börjat ömma igen lite smått. Hoppas det är ett gott tecken.

Hoppas det går bra och att du får starta nytt försök snart. Det är jobbigt med väntan!
  • Ellencassandra
    Akira Öken skrev 2018-09-23 22:04:58 följande:

Skönt att inte behöva vara själv! Hoppas med dig på att det är goda tecken!

Idag e jag så nervös att jag inte vet om magen gör ont pga kommande mens eller för att jag e så nervös :p hoppas den inte dyker upp :(
  • Ellencassandra
    Goingen skrev 2018-09-24 06:58:46 följande:

Hej! Jag klarade det inte, utan rycker i halmstrån känns det som genom att lägga in en bild. Mannen säger han ser konturerna och jag ser vålnader med, men kanske bara en skugga från där strecket förväntas vara och att det alltid syns en skugga där? Ser ni något?

Rd 8 idag...

Jag ser nåt svagt :D vågar mig på å säga grattis <3
  • Ellencassandra
    Wonderfluff skrev 2018-09-24 11:01:12 följande:

Då är det bekräftat att jag inte blev gravid denna gång. Ska tala med läkare i em ang hur fortsätta. Fortsatt lycka till alla! Jag kanske återkommer längre fram igen. Kram <3

Beklagar verkligen :( hoppas det går bättre för er nästa gång! Kram! <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018