• Ellencassandra

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-09-26 19:47:54 följande:

ruvardag 10 och kissade 25 minuter innan testet togs

Det är ju fortfarande tidigt så kan vara svagare pga det och att du precis kissade innan. Testa imorgon bitti! Du fick två st va?
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-26 20:03:50 följande:

Ja precis, jag fick 2 stycken embryon tillbaka.

Får helt enkelt springa och köpa fler test.

Hoppas du får ett starkare test imorgon! <3
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-26 16:45:32 följande:

Jag var helt tokig första försöket. Resterande två har jag inte vågat. Ligger nu och funderar på om jag ändå ska skjuta på det till imorgon :| hehe...

Har du tagit ett grav test?? <3
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-27 07:50:21 följande:

Glömde bilden. Den nedersta är den från imorse. Nu gäller det bara att den blir starkare och starkare då. Testdag på lördag.

Åh va härligt :) grattis! Skönt å se att det var starkare :)
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 09:00:44 följande:

Nä :| men ikväll måste jag.

Men du har iaf inte fått nån blödning än? :)

Hoppas du får ett fint plus ikväll!!!
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 19:57:45 följande:

Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.

Åh jag beklagar verkligen :( va tråkigt å höra. Styrkekramar <3
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-30 18:55:51 följande:

Vet du jag blöder ännu i mellan åt men känner av nertill som att jag kommer ha ägglossning. Jätte skumt. Trodde blödningen var över men ihop r dansa jag zumba 1,5 h o idag kom en blödning. Hur länge blödde du? Någon annan som vet om det är att normal blöda fler dagar efter ivf?

Jag blödde 7 dagar vid misslyckat ivf!
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-10-01 09:58:18 följande:

Stort grattis och jag hoppas det håller i sig och är på riktigt denna gång!!!

Tack :) hoppas jag med!! Lycka till till dig!!
  • Ellencassandra
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-04 07:40:32 följande:

Hej!

Jag hoppas jag får hoppa in i er tråd.

Efter en lång paus efter senaste ivf ska vi idag till läkaren och se vad de säger. Efter 4 ivf varav en då det inte blev ett enda ägg (långa protokollet då jag mådde skit hela tiden och läkaren trodde det var influensa, jag tror det var biverkningar) så känns inte hoppet stort. 3st ET inga till frysen någon av gångerna. Vi har tagit beslutet att testa en ivf till, sen ger jag nog upp om det inte blir något.

Hoppas denna ivf går bättre! Har du kört samma medicinering eller testat lite olika? Jag svarade dåligt på bara gonal f så körde en kombination av gonal å menopur å det blev mycket bättre. Tog även Q10 å D vitamin (höga doser) å mitt sista äggplock fick jag två till frysen å är gravid på en 2dagars. Vet inte om det var det som gjorde susen men man vet ju aldrig. Lycka till!!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018