• Ontopic

IVF sommar/höst 2018

Pillores skrev 2018-11-18 11:29:58 följande:

Ja man får hoppas att de är lyhörda. De var de för mig. Fick nog rätt mycket morfin :) sambon sa att jag betedde mig fint, jag kommer bara ihåg att jag var i en dimma och stirrade på skärmen!

Det är lite struligt när apoteken inte har allt hemma, var samma sak för nig men allt har kommit i tid som de lovat iallafall. Har du varit på något ultraljud ännu eller är det dags för första snart?

Jag hoppas de är snälla och trycker till mig ordentligt :D låter som om ditt plock gick bra ändå!

Ja det är ju lite struligt.. Hoppas hoppas de hinner hem. Vet inte vad som kan hända annars. Jag ska på ultraljud på onsdag nu till veckan och det är det första.
  • Ontopic

Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!

• Ontopic
    Akira Öken skrev 2018-11-29 10:38:08 följande:

Går också och väntar på samtal om antal befruktade! Hur mår du annars idag?

Läste att kliniken hade hört av sig till dig om resultatet. Tråkigt att läsa att ?bara? 3 blivit normalt befruktade. Vad har varit er faktor i er barnlöshet? Här har kliniken inte ringt.. Jag mår väldigt bra ändå får jag säga. Hur mår du efter omständigheterna? Hoppas de två kommer vara er tur att lyckas! Kram
  • Ontopic
    Akira Öken skrev 2018-11-29 13:10:17 följande:

Jag mår rätt ok, inte farligt ont i magen idag, men värre med besvikelsen. Och det är klart man kan tänka att jag ändå borde vara glad över 3. Vi har ju varit med om att få 1 befruktat, 0 befruktade och en gång när alla ägg dog på labbet. Så i jämförelse med de gångerna är det ju bra. Men samtidigt 3 av 14, det känns så lite. Vårt problem är manlig faktor och läkaren tror att resultatet beror på spermierna (som både är få och av dålig kvalitet).

Skönt att du mår bra! Och hoppas att du får positiva nyheter snart!

Linköping har inte ringt och ändrat tiden för insättning i morgon så då blir det i morgon som gäller.. Känns sådär, trodde det kanske skulle odla i 5 dagar. De har inte heller ringt om hur många av de 14 som blev befruktade, hoppas få svar i morgon.
    nypan78 skrev 2018-11-29 13:48:41 följande:

Det är det enda jag verkligen är orolig över, att bli överstimulerad. Hur fastställer dem detta? Hur länge håller det i sig isf? Min kusin råkade ut för överstimulering en gång, lyckligt slut i slutändan men hon var riktigt illa ....

Jag tror de handlar om mängden ägg, vätska och så. Men hon frågade hur jag hade mått förövrigt och jag har inte varit dålig så då verkade hon ändå lugn. Vet inte vad som händer om man blir överstimulerad? Gör de något?
  • Ontopic
    Akira Öken skrev 2018-11-29 19:48:50 följande:

Det var ju lite taskigt, om det var bestämt att de skulle ringa och meddela. Hoppas att de vara missat det och att du har ett helt gäng befruktade!

De skulle bara ringa om det inte blev insättning på fredagen. Men samtidigt trodde nog jag att de skulle bli insättning på måndagen med tanke på antal ägg, så nu tror jag att det inte blev så många befruktade. Men antar att vi får veta i morgon..
  • Ontopic
    Wishful skrev 2018-11-30 10:59:12 följande:

Lycka till idag!

Tack! Hoppas det ska gå bra nu:)
  • Ontopic
    Akira Öken skrev 2018-11-29 21:53:48 följande:

Hur det än blir: lycka till imorgon!

Tack! Och lycka till till dig :)
  • Ontopic

Av mina 14 ägg som de fick ut kunde 3 bli befruktade så fick sätta in 1 av dessa i dag. Hur överlever man den här väntan nu..?

• Ontopic

Vi fick ett 2 dagars insatt och de andra två befruktade klarade sig inte till frysen fick vi veta i går. Det känns typ redan som om att det är kört! Man är ju inte pepp på att behöva göra om allt igen alltså. Säger det ni som genomgått flertalet behandlingar ni är kämpar..

• Ontopic
    Annanathalia skrev 2018-12-07 07:34:13 följande:

Det var samma för mig min första gång men jag blev gravid på detta enda ägg. Tyvärr slutade det i missfall men ändå! Jag har precis ?gjort om? omgång 2 och jag upplevde det enklare denna gången eftersom man ändå vet vad som händer på ett annat sätt, men nej kul är det inte. Väntar fortfarande på om några klarade infrysning denna gång, hade varit så så tacksamt!

Du blev det? Synd att det ledde till ett missfall. Tänkte du någonsin då att det berodde på kvalitén på ägget? Vad skönt att andra omgången ändå kändes okej.. Men tänker som du att det måste kännas tråkigt iaf att behöva göra om allt.. Så kul är det ju verkligen inte. Sen all väntan!! Håller mina tummar för din skull att några klarar frysning!
  • Ontopic
    Annanathalia skrev 2018-12-07 17:11:44 följande:

Nä faktiskt inte, har två barn sedan ett tidigare förhållande så tänkte mer att det var otur och oändligt sorgligt givetvis.

Dock slog tanken mig idag efter ett brev att det inte blev något infryst. Men men säg, nu håller jag tummar och tår för det jag har i mig istället.

Ja det är det verkligen.. Det är många tankar som far runt och man tänker säkert alldeles för mycket. nu håller vi tummarna!
  • Ontopic
    Percafluviatilis skrev 2019-05-14 07:35:43 följande:

Vi har till slut plussat! På sjunde embryot, sjätte återföringen. Är dock livrädd för MA och missfall nu pga känner inga symtom alls. Är i vecka 6. Men ändå, det fungerade till slut!

Wow grattis!!! Man ska aldrig ge upp :) kom i håg känslan!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018