• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Percafluviatilis skrev 2018-11-29 10:02:56 följande:

Jag grät av oro kan jag säga. Det skumma är att den slutade funkade efter 2 ägg. De fick ut 5 totalt men bara 2 befruktades. Samband? Jag vet inte men jag har definitivt funderat över det.. Ja, jag känner mig lugn inför plock. Jag vet ungefär vad som ska och kan ske. Håller tummarna för dig nu. Att du inte behöver erfara fler plock!

Fy! Men tror ändå inte att det borde ha något samband eftersom de bytte ut/fick den att funka igen. Skönt med lugnet. Själv ligger jag kvar i sängen, lite på helspänn inför samtalet från kliniken.
  • Akira Öken

Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.

Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.

• Akira Öken
    Ontopic skrev 2018-11-29 13:02:30 följande:

Läste att kliniken hade hört av sig till dig om resultatet. Tråkigt att läsa att ?bara? 3 blivit normalt befruktade. Vad har varit er faktor i er barnlöshet? Här har kliniken inte ringt.. Jag mår väldigt bra ändå får jag säga. Hur mår du efter omständigheterna? Hoppas de två kommer vara er tur att lyckas! Kram

Jag mår rätt ok, inte farligt ont i magen idag, men värre med besvikelsen. Och det är klart man kan tänka att jag ändå borde vara glad över 3. Vi har ju varit med om att få 1 befruktat, 0 befruktade och en gång när alla ägg dog på labbet. Så i jämförelse med de gångerna är det ju bra. Men samtidigt 3 av 14, det känns så lite. Vårt problem är manlig faktor och läkaren tror att resultatet beror på spermierna (som både är få och av dålig kvalitet).

Skönt att du mår bra! Och hoppas att du får positiva nyheter snart!
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-11-29 13:55:17 följande:

Åh nej vilka tråkiga nyheter :( Förstår att du är besviken. Håller tummarna för att alla tre utvecklar sig fint och att ni får två tillbaka och en till frysen. Kram

Ja det är trist. Tack för att du håller tummarna! Knappt så jag ens vågar göra det själv.
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-11-29 14:23:54 följande:

Ledsen att höra att du är besviken, jag förstår dig - men 3 befruktade ska nog kunna gå, speciellt om du får 2 tillbaka!

Minns inte men de ICSI?

Hoppas på det! Det stämmer att vi kör ICSI.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-29 14:23:58 följande:

Akira öken hoppas att guldägget finns bland dessa!! Förstår att du är besviken över utfallet...

Hoppas också på det!
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-11-29 18:03:09 följande:

Tror msn fokuserar för mycket på hur många ägg man får, det är kvalitén som avgör. Jag fick ut 4 sist 3 befruktade 2 in o det tredje fortsatte inte att dela sig. Stort lycka till!

Visst är det så, att det räcker med ett bra embryo. Men det inte antalet ägg jag är besviken över utan en befruktningsgrad på 20 %. Vid ditt försök blev det 75 %, det hade jag varit väldigt nöjd med. Vi kör långa protokollet vilket innebär minst en månads behandling innan ägguttag och detta är vårt sjätte försök. Det hade varit skönt att få något till frysen för att slippa gå igenom en helt ny behandling om det inte blir något den här gången heller.

Tack så mycket för lycka till! (Det behövs. Idag är jag ledsen och lite bitter).
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-29 18:41:54 följande:

Förstår din besvikelse Akira Öken men vi får hoppas att guldägget finns där :)

Tack! Hoppas också på det.
  • Akira Öken
    Ontopic skrev 2018-11-29 18:53:30 följande:

Linköping har inte ringt och ändrat tiden för insättning i morgon så då blir det i morgon som gäller.. Känns sådär, trodde det kanske skulle odla i 5 dagar. De har inte heller ringt om hur många av de 14 som blev befruktade, hoppas få svar i morgon.Jag tror de handlar om mängden ägg, vätska och så. Men hon frågade hur jag hade mått förövrigt och jag har inte varit dålig så då verkade hon ändå lugn. Vet inte vad som händer om man blir överstimulerad? Gör de något?

Det var ju lite taskigt, om det var bestämt att de skulle ringa och meddela. Hoppas att de vara missat det och att du har ett helt gäng befruktade!
  • Akira Öken
    Cilia 82 skrev 2018-11-29 19:34:35 följande:

Vad tråkigt att det bara blev 3, jag fick ut 16, men vet inte ännu hur många som blev befruktade. Håller tummarna för dig.

Hoppas att du fick många fler än oss! Tack för tummar!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018