• LLW

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-10-06 16:35:53 följande:

Haha ja vet!! Undrar när ditt blir! Jag uppdaterar dig :D

Du har tagit otriville nu va? Slutar man med de andra sprutorna dagen innan man börjar med den? Några biverkningar du känt av ännu?
  • LLW
    LLW skrev 2018-10-07 11:25:09 följande:

Du har tagit otriville nu va? Slutar man med de andra sprutorna dagen innan man börjar med den? Några biverkningar du känt av ännu?

Ovitrelle menar jag såklart haha
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-07 12:08:26 följande:

Aa den togs igår 22:30. Inga andra sprutor igår. Hoppas jag gjorde rätt som bara tog ovitrelle haha. Den sprutan var för övrigt väldigt enkel! Visst har du vul imorn? Känner inget ännu!

Haha det var säkert rätt! Åh vad bra. Tycker gonal är väldigt enkel också, bara fyremadel som gjorde ont! Men har kört på bedövningsplåster så det funkar :))) imorgon är det vul!! Hoppas dom växt till sig!
  • LLW
    Sommarhopp skrev 2018-10-07 19:37:20 följande:

Jag ÄR gravid! Rubardag 7 idag och testet är mycket starkare än i fredags, så det kan inte vara ovitrellen som spökar. Vågar inte glädjas än eftersom det blivit missfall av mina två tidigare graviditeter, men jag hoppas det är tredje gången gillt!

Åh vad roligt! Stort lycka till, hoppas verkligen det är tredje gången gillt!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-07 15:46:05 följande:

Ja fyremadel va inte kul. Den sista som jag tog gjorde så sjukt jävla ont... men då började ja blöda oxå så måste gjort nåt galet! Vilken tid ska du vara där imorn?

Ska dit 9 imorgon! :) vill bara sova nu så jag får vakna och åka dit haha. Hur dags är ditt plock??
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-07 22:15:51 följande:

Förstår det!! Som julafton haha (not). Dom kör igång kl 11 men ska va där 10 o lämna spermaprov o lite sånt. Hör Av dig efter besöket o berätta hur det gått!

Åh nu är du på plats! Håller alla tummar för er!!

Mitt plock blir nog på torsdag, hade två blåsor på 1.8 och 1.9 sen flera på 1.5 typ. Hon var förvånad över att jag inte haft mer ont i magen trots att de växt en del sen sist. Det är jag ju bara glad för haha. Dom ringer innan 4 och berättar om det blir på torsdag, ska ju sövas så måste planeras med narkosen och så.

Hoppas du mår bra efteråt, berätta gärna hur det gått <3
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-08 12:41:40 följande:

Å spännande. Vad olika dagar det kan bli fast vi typ började samtidigt! Äggplocket kan ju kännas väldigt olika, o även olika för samma person om man gör der flera ggr. Vill inte skrämma upp dig men vill ändå va ärlig. Mitt gjorde väldigt ont. Grät mig igenom hela processen. Det va skitjobbigt. Fick ut 10 ägg. Återföring på onsdag on d inte ringer o säger lördag istället. Hör av dig när du vet när ditt blir :)

Klart du ska vara ärlig med hur det gick! Så tråkigt att du hade så ont :( fick du inte ordentligt med bedövning eller gick det inte att ge mer? 10 ägg är väl ändå ganska perfekt? Har för mig att de sagt i ivf-podden att det är det antal de ?vill? få ut. Känns det okej? Har du ont fortfarande?

Mitt blir på torsdag klockan 7 ringde de precis och sa! Sövs först och sen är det plock 7.30. Så antar att de vill att det växer lite till efter sista sprutan orgalutran ikväll :) hoppas så innerligt att det finns något att plocka ut sen!
  • LLW
    Ontopic skrev 2018-10-09 12:46:18 följande:

Nä fy det låter så himla otäckt!! Jag vill inte göra det där plocket alltså!! Haha! Hoppas det inte blir så jag får ha det, men med min otur så förväntar man sig inget annat..

vi är i från Kalmar men får behandlingen på RMC Linköping.. Ni?

Hej! Vi går också på rmc i Linköping. Har precis börjat behandling och har äggplock på torsdag. Jag har varit riktigt nervös för plocket då jag får så väldigt ont även vid mindre ingrepp som spolning etc, så jag bad att få bli sövd. Det är inte så vanligt verkar det som men dom gick med på det och jag känner mig så mycket lugnare. Tips att be om det om du är väldigt orolig kanske? Har ni börjat behandling än?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-10 10:57:57 följande:

Insättning idag, OM de inte ringer då blir det femdagars på lördag. Vill att de ska ringa o bli på lördag. Fått för mig att det är bättre odds! Är jag ute o cyklar? De ringer isf mellan 10-12...

Har de ringt eller ska ni dit? Ni kanske redan är? Berätta sen!!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-10 15:21:30 följande:

Ruvare nu!! 6 av 10 befruktade som har fortsatt dela sig jättebra. Ett litet ligger i mig nu :D

Jaaaa!! Vilka härligt nyheter! Hur kändes insättningen? Ska du ta lutinus ikväll?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018