• My102

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-12-03 17:34:38 följande:

Måste nog säga att det är det starkaste jag fått så här tidigt någon gång. Kan kroppen producera mer hög om båda embryona fäst tro?

Nu håller vi tummarna för att det är vår tur nu!! :) <3 det här MÅSTE hålla i sig.

Jag berättade för min man faktiskt, kan inte ljuga för honom, vi är ju två om detta. Sen bad jag om ursäkt eftersom vi hade sagt att vi skulle testa på fredag först. Men illamåendet tar kål på mig och jag kan inte dricka kaffe längre.

Har du några känningar i livmoder eller så?
  • My102
    authentic skrev 2018-12-04 11:56:10 följande:

Nja inte nämnvärt faktiskt. Du då?

Ibland känns det av, som tryck eller stick, inte molvärk dock. Fortfarande svullen. Är lite skraj att det kanske fäste men släppte.. tiden får utvisa! Nervigt
  • My102

Vad ska jag tro om detta? Har aldrig fått utslag på vare sig ?vanliga? eller ?tidiga? test som jag har fått nu. Det här är ett CB early. Svårt att få på bild.

• My102
    Inalina skrev 2018-12-05 08:46:00 följande:

sista bilden är det definitivt ett streck på.

du får nog ha lite tålamod då det är väldigt tidigt ännu. jag tror jag använde upp 9 tester för att vara helt säker på att det verkligen var ett plus... det bekymret skulle man nog inte ha om man väntade till test-dagen Håller tummarna

Ja det är ett streck där, utan att vrida och böja testet så syns det. Det vita reflekterar så mycket på bilden så det syns så dåligt. Jag trodde garanterat att det skulle vara blankt och att RFSU endast har gett mig spökstreck.

Jag försöker intala mig att det är tidigt samtidigt som jag inte tror ett dugg på det. Har trott så många ggr förrut och snubblat på mållinjen, känns det som.

Gäller att ha is i magen fast jag så gärna vill se ett starkt extra streck! Tänker att det kanske har gått pipsvängen ändå för att isåfall skulle testerna bli starkare :/

Är det inte det ena bekymret så är det de andra
  • My102
    authentic skrev 2018-12-05 18:52:43 följande:

Förstår din frustration :( men du kanske är en låghormonare, en person som bygger upp långsammare i början. Jag har läst om det i andra trådar, du ska absolut inte ge upp och tänka att det är kört! Jag tror att det är viktigt att tänka positivt. Den här gången har jag haft ett mantra i huvudet där jag försöker intala mig själv att jag är gravid. Läste nämligen en studie att man har fått väldigt bra resultat genom att använda sig av hypnos vid ivf utomlands. Man hypnotiserade alltså kvinnorna att de var gravida och på något sätt så tog kroppen emot embryot bättre.

Idag är det ju exakt 2 veckor sen vi gjorde vårt äggplock så idag är dagen då mensen ska ha kommit. Nu börjar dessa stunder då man studerar lutinuspinnen och kletet in i minsta detalj. Jag gör i alla fall detta

Jag skippar lutinuspinnen! Den är så obekväm! Det gör riktigt ont nu att ta lutinus, är torr och öm :(. Jag kanske ska intala mig själv det, får se om det går bättre :D

Såhär såg testet ut i eftermiddag, något där!

• My102
    nypan78 skrev 2018-12-05 21:14:13 följande:

Hur längesedan insättning är detta? När har du officiell testdag?

Insättning av fem dagars gjordes måndags eftermiddag den 26 nov. Officiell testdag är på söndag. Men det känns inte som att det kommer visa nåt starkare plus då!
  • My102

Jag tror det är kört här. Har inte fått någon ökning på RFSU och att CB early var därför nog spök. Lutinus kommer ut som ljusbrunt, dock väldigt skör där just nu men känns bara dumt att intala sig att det skulle vara nåt annat.

Jag ska på middag ikväll och tänker faktiskt ta mig ett glas vin! Oavsett så påverkar det inte utgången tänker jag.

Känner mig väldigt less nu och vill ge upp!

• My102
    Percafluviatilis skrev 2018-12-06 10:41:17 följande:

Tråkigt :( Jag har fått spökstreck likt dina på early. Tycker de är riktigt lömska. Tycker du ska testa igen om ett par dagar! Vilken dag är du på?

Ja väldigt lömsk! Har tom ett blått torksträck. Jag går in i ruvardag 10 i eftermiddag. Testdag på söndag. Man ser och hör att många får starka plus med blastocyster innan testdag. Så det lutar åt det negativa hållet här.
  • My102
    Etta skrev 2018-12-06 11:42:04 följande:

Kan också vara kemisk graviditet, om det är väldigt svagt blått, jag fick väldigt svagt blått på cb early flera dagar i rad men neg på RFSU.

Vad hände sen? Fick du mens eller fick du pos även på annat test?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018