• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Ontopic skrev 2018-11-29 20:51:54 följande:

De skulle bara ringa om det inte blev insättning på fredagen. Men samtidigt trodde nog jag att de skulle bli insättning på måndagen med tanke på antal ägg, så nu tror jag att det inte blev så många befruktade. Men antar att vi får veta i morgon..

Hur det än blir: lycka till imorgon!
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-11-30 06:45:05 följande:

Då var det slut på ruvandet här, blev inget denna gång heller. Vet knappt vad vi kan förändra längre, känns snart som att vi testat allt, även om det fortfarande kanske finns några vägar kvar.

Usch vad tråkigt att höra! Det kanske inte är något som behöver förändras. Det kan ju vara så att embryot helt enkelt inte utvecklas som det ska. Stor kram
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-11-30 07:05:55 följande:

Någon mer som känner som mig varför ska jag gå igenom det här och blir ledsen varje kväll när jag ska den andra sprutan tycker den är hemsk. Blev besviken att jag ska till läkaren på Måndag då jag från början skulle komma på Fredag. Men blodprovet visade att jag inte påverkas av sprutorna så att äggen ska växa så därför använder jag samma mängd o de tror äggplock blir på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag som hoppats på att det skulle bli i början av nästa vecka. Hur stora ska äggen bli innan de tar ut dem? Hur mycket växer de varje dag?

Jag tror vi är många dom kan känna igen oss i det du skriver. Det ÄR orättvist och ibland orkar man inte hålla modet upp, då får man bryta ihop och komma igen när man orkar.

Vad tråkigt att de inte växer som tänkt. När man tar ägglossningssprutan brukar de vilja att äggblåsorna är kring 20 mm.
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-11-30 10:56:24 följande:

Vad tråkigt att resultatet inte blev bättre men det kan fortfarande gå vägen. Håller tummarna för er!

Lycka till idag! Blev det två tillbaka?

Tack för tummar och lycka till! Det blir 2 tillbaka. :)
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-11-30 12:57:25 följande:

Av sju blåsor - ett ägg. Tror vi ger upp nu. Med vår tidigare befruktningsgrad lär ju inte detta befruktas.

Vad tråkigt! Hoppas att ägget ändå blir befruktat. Vad säger läkaren om att blåsorna är tomma?
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-11-30 15:57:55 följande:

Ja tyvärr är det det som bi är rädda för. Nu när vi äntligen har fått upp befruktningsgraden de senast två gångerna med Menopur så har det ändå bara varit ett ägg som delat sig dag 2, och vi antar ju att dessa två ägg som lett till våra båda insättningar, inte fortsätter dela sig heller och då kommer det ju aldrig att funka. Önskar så att vi hade lyckats få fler till att dela sig och att vi hade fått en blastocyst, men vi verkar aldrig komma dit.

Grattis till två tillbaka! Det är vår dröm att få! Vilken dag blir set återföring?

Tänker även att det kan variera från gång till gång utan att det är något direkt "fel". Min läkare brukar prata om att det är nya spermier och nya ägg varje gång och att resultatet därför kan bli väldigt olika. Vet du hur ni går vidare nu?

Tack för grattis! De återfördes under gårdagen! Så nu är jag för första gången ruvare av två (!) tvådagars. :)
  • Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-30 17:33:32 följande:

Läste att ni inte fick så många som delade sig. Tråkigt, men bra att ni får två tillbaka. Håller tummen.

Vi gick lite bättre besked igår, tydligen var det fem (och inte tre) som delat sig. Så två tillbaka och tre som odlas vidare. :) Så det känns lite positivare nu och bitterhetsnivån har sjunkit ett par snäpp. Tack för tummen!
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-30 18:12:12 följande:

Alltså nu är jag på ruvardag 4 och känner att det börjar sticka i min läpp, munsår på gång, slem i halsen och känner mig lite allmänt hängig. Kan det påverka tro? Usch man blir ju så orolig för allt!!

Låter som att du börjar bli lite förkyld. Hoppas att det blivit bättre sedan igår! Tror inte att sådant påverkar ruvningen alls.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-12-01 10:16:27 följande:

Å härligt. När fick du testdag? Va bra att du fick tillbaka 2!!

Eller hur! Minns inte riktigt, tror det var 16 eller 18 december. Jag är ju vanligtvis väldigt fyrkantig, men den här gången har jag bestämt mig för att testa innan angivet testdatum. :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018