• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

nypan78 skrev 2018-12-08 10:15:42 följande:

Nu har dem ringt. 7 av de 14 uttagna äggen var mogna, 5 befruktade och de odlar vidare tills på onsdag. Hoppas hoppas att de klarar sig och ser någorlunda bra ut då...

Utfallet verkar rätt bra än så länge med tanke på min ålder.

För övrigt mår jag bra, bara lite öm idag så det blir nog en tur till gymmet och en promenad ????

Lycka till alla ruvare som ska testa.

Vilket bra resultat! Hoppas att de nu ligger och delar sig ordentligt!

Tänk på att äggstockarna lär vara rätt svullna fortfarande bara (gällande gymmet). Men din kropp kommer nog att säga vad den tål. För mig tog det en vecka innan det slutade göra jäkligt ont att ens gå powerwalks.
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-08 13:34:22 följande:

Wow, stort grattis till blastocyst!! Har ni fått det förr?

Tack! Känns fint att ha en i frysen. Vid ett tidigare försök fick vi två till frysen.
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-12-08 15:07:17 följande:

Jag stormtrivs med mitt illamående och min yrsel så fort jag reser mig upp :) tog ett ClearB idag med veckoindikator som slog om till 2-3 så det kändes väldigt bra.

Har redan informerat kliniken och graviditeten och har fått tid för VUL i början av januari. Känns som en evighet dit, jobbig väntan utan att veta om det finns något foster.

Låter underbart! Jag är grymt avundsjuk och glad för din skull!
  • Akira Öken
    Annanathalia skrev 2018-12-08 21:02:07 följande:

Hm nej skulle jag väl ändå säga, spänner lite lite i brösten och molvärk men det kan ju likaväl vara lutinusen helt enkelt. Känslan i kroppen är dock kanske gravid, men nej vågar heller inte hoppas. Förhoppningen om att det skall gå och bli en bebis är som du säger en dröm som känns väldigt avlägsen. Tyvärr!

Hoppas att din känsla stämmer!
  • Akira Öken

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

• Akira Öken

Tack då mycket för alla grattis och alla peppande ord! Den finns så mycket kärlek och omtanke här!

Jag blöder fortfarande lite och är ett vrak. Tror ångesten lyser som en aura omkring mig. Detta är så tufft!

• Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-12-09 21:21:22 följande:

Jag säger ändå grattis!! Vilken dag är du på nu?? Vet att mina ord säkert inte lugnar men många blöder i början... fördtår att det inte lugnar dig..

Jag är på ruvardag 10 idag.
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-09 21:25:44 följande:

[quote=79275259][quote-nick]Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:[/quote-nick]

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

[/quote

Wow fantastiskt!!! Ska ju inte vara konstigt att det blöder lite. Tänk ändå, oavsett så är det ett plus idag! När är din riktiga testdag? Känner du av något? Ett försiktigt grattis härifrån!

Testdag den 16 dec. Känner mig väldigt labil, men det hänger väl ihop med situationen och även hormonerna. Lite ont i brösten och så molar det lite kring livmodern.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018