• Percafluviatilis

IVF sommar/höst 2018

Nervös inför ultraljud imorgon. Senaste behandlingen sjönk allt hopp vid första vulet då de endast kunde se två blåsor, inte ens några småblåsor. Jag vill inbilla mig att jag känner mer i magen denna gången men det kan jag göra även i naturlig cykler. Snälla låt det var fler än två blåsor denna gång. Så rädd för att få avbryta :(

• Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-08 19:12:14 följande:

Har du fått ökad dos Gonal F eller Menupur denna gången? Jag hade lite upplevelse som dig första gången då de bara kunde se ett par blåsor men gången efter la de dubbel dos direkt och då blev det alldeles lagom för mig. Jag är tydligen svårsrimulerad. Jag hoppas det går vägen och håller alla tummar inför i morgon! Känner så väl igen känslan !! Kram förhoppningsvis är det blåsorna som gör det lite trångt i magen och som känns! :)

Sist när jag fick så få blåsor gjorde vi långa protokollet med menopur. Tror vi började på 300 ie då och sen höjde till 375 ie och la till gonal f 75 ie i slutet. Jag har innan dess gjort korta två gånger, med Gonal f endast vilket gett 4-6 blåsor och 4 respektive 3 ägg (fem embryon totalt). Det var på privat klinik i väntan på att komma fram i landstingets kö.

Denna gången gör vi korta igen och jag får 375 ie gonal f och 75 ie menopur från start så därför kan de tyvärr inte höja mer (iallafall inte just denna kliniken). Men det funkade ju bra på gonal f de första två ivferna så jag försöker hålla fast vid det hoppet!

Tack för din pepp! <3 Hur känns det med ruvningen?
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-09 00:57:03 följande:

Ok då låter det som att de gör allt för att ditt resultat ska bli bra i alla fall! :) lika bra köra hög dos från början så de växer till sig, jag håller tummarna och hejar härifrån!!

Känner inget direkt av ruvningen :/ i morgon blir RD 5 och jag har hört att vissa fått positivt så tidigt men jag måste nog ändå vänta med tjuvtestningen några dagar till ;) förra gången tror jag fixk starkt plus på RD10 med blastocyst vid färskförsök, så nästa vecka blir det ju def test! Vill nog hellre testa neg än att vänta in mensen...blir liksom så jobbigt då har jag fått för mig.. kramar!

Ja, vi får hoppas att det ger resultat. Innan har ju äggen ändå bekänt färg även om de varit få. Jag är bara 28 ovh läkarna har sagt att mina ägg bör vara av bra kvalitet även om min äggreserv är låg. Det läskiga med att de kör högsta från början är att de ju inte kan göra mer om det visar sig att jag inte har några äggblåsor idag vid vul :(

Oj, vad snabbt tiden går när man inte själv ruvar! Vilken dag ska du testa? Så spännande! Håller med dig om att det är bättre med negativt än mens. Första ruvningen tjuvtestade jag och andra tjuvtestade jag inte. Mensen var sen andra ruvningen (ostimulerat fet) och jag fick upp hoppet rejält men mensen kom. Tog då direkt ett test som visade svagt. Hade jag tjuvat hade jag vetat tidigare och kanske fått ett starkare plus och därmed med mer säkerhet kunnat konstatera att det åtminstone fäste. Och så hinner man ju förbereda sig mer om man tjuvar och får neg. Håller tummarna!
  • Percafluviatilis

VUL idag visade 6 okej blåsor! Varit så orolig för att få liknande resultat som sist (två blåsor). Äggplock planerat till torsdag. Puh, lättnaden. Nu kan jag ladda om innan jag börjar noja för antalet ägg och kvalitet istället :)

• Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-09 15:51:00 följande:

Vilken lättnad! Skönt att ha ett datum att förhålla sig till!

Verkligen!

Hur känns det för dig nu?
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-09 17:23:56 följande:

Vad bra!!! =) nu har du nästa steg mot baby på torsdag! du kan ju själv inte påverka något och visst finns det alltid nåt att oroa sig för i processen men det lät som ett toppresultat i dag ialla fall =)

Ja! Hoppas så innerligt att vi får ut ett eller två ägg. Vi ska också få tillbaka två om det blir så många. Vågar inte tänka på återföring ännu dock. Först ska de få ut ägg!
  • Percafluviatilis
    Hoppomliv skrev 2018-09-09 19:53:43 följande:

Håller tummarna! Är det läkarna eller ni som vill återföra två? Vi hade eventuellt velat det om vi får chansen någon gång men hur restriktiva är läkarna?

Vi gjorde två privata IVFer innan vi kom till Sahlgrenska och Sahlgrenska har som policy att erbjuda att återföra två stycken på tredje försöket (egentligen då sista om man skulle gjort alla försök hos dem). När vi gjorde vår tredje IVF fick vi dock inte tillbaka något alls och nu är vi på fjärde behandlingen. Vi har dock tre i frysen hos den privata kliniken och har inte visat tecken på dålig kvalitet på ägg så jag vet inte riktigt hur de resonerar egentligen.
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-09 23:58:27 följande:

Jo, det känns helt ok. Ruvardag 4 och jag känner mig rätt lugn och hyfsat stabil. Dock väldigt trött och lite grinig.

Håller tummarna så hårt för dig! Det måste fungera denna gång!
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-10 22:11:13 följande:

Är det verkligen det? Tänker att det är en blastocyst återförd på dag 5 och jag är på ruvardag 5. Vet inte. Cykeln är ju, i och med behandlingen, helt satt ur spel, så jag vet inte när den borde komma (inte komna). Stämmer, vilken koll du har!

Tror inte det behöver vara ett negativt tecken med lite rosa! Hoppas på att det håller sig så.
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-10 23:41:21 följande:

Verkligen inte dumt. Det tröstade! Men nu är det mer och jag bryter ihop.

Nej, fyfan alltså :( Jag är så ledsen för sin skull!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018