• Percafluviatilis

IVF sommar/höst 2018

Ägguttag idag. Rekord på fem ägg! Sugen slutade fungera efter första ägget och det blev lite panik men läkarteamet löste det efter några minuter. Man fick byta både slang, nål och pump. Läskigt som sjutton. Nu börjar oron över att inget av dem ska klara sig till lördag.

• Percafluviatilis
    Wonderfluff skrev 2018-09-13 13:55:57 följande:

hjälp vilken dramatik! tur att det löste sig! grattis till många ägg :).

Verkligen! Tack! :)
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-13 14:56:29 följande:

vad härligt med äggrekord!! =) och att det verkar gott bra trots lite drama, hejar på till på lördag då!

Ja, vi har fått fyra som mest men då ett omoget. Nu vet vi ju inte hur många som befruktas men vi får hoppas att de inte ringer imorgon.
  • Percafluviatilis

Av våra fem ägg befruktades två. De återfördes idag och såg tydligen jättefina ut. Kan inte låta bli att fundera över varför vi förra gången inte fick några befruktade och denna gång fick tre obefruktade. Vid våra privata försök har alla vi fått ut befruktats.

• Percafluviatilis
    Hoppomliv skrev 2018-09-15 18:09:35 följande:

Har du förändrat något i behandlingen på den nya kliniken?

Första gången på denna klinik fick jag menopur (i slutet tillägg med Gonal f) och vi gjorde då långa protokollet. Denna gången högsta dos Gonal f och tillägg av lite menopur, korta protokollet. Försöken på andra kliniken använde vi bara gonal f och korta protokollet. Så jag har fått för mig att det är menopur som ställer till det. Nästa gång tänker jag kräva att slippa menopur helt.
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-15 22:19:27 följande:

så spännande med 2 tillbaka till dig =) håller tummarna

Ja, vi får hoppas att detta är slutet på vår resa även om jag faktiskt inte känner något hopp alls tråkigt nog. De såg perfekta ut och hade följt varandra exakt i utvecklingen så jag borde ju vara glad och hoppfull men jag är bara trött och tar ut saker i förskott :(
  • Percafluviatilis
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:53:22 följande:

Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?

Jag har tyvärr aldrig varit gravid (möjligen en kemisk sista gången jag ruvade) men det jag känt av lutinus är värk i livmodern och ömma bröst. Så jag vet att kroppen kan luras en del.
  • Percafluviatilis
    Hoppomliv skrev 2018-09-16 13:23:11 följande:

Så olika det kan vara! För oss är det Menopur som gäller och mycket sämre resultat med Gonal-f. Hoppas att det funkar för er!

Verkligen! De flesta verkar ju fungera bättre på menopur men inte jag. Vi får se hur detta går.
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-17 06:52:46 följande:

Är bara på rd 5 med en 2dagsrs så vet att det absolut inte är ett grav symptom. Men igår fick jag värsta illamående attacken. Sprang till toan å trodde jag skulle spy men kom inget. Idag hände samma nu på morgonen. Jag är väldigt svullen om magen. Undrar om det är symptom på överstimulering? Eller kan det va lutinus? Men aldrig känt av lutinus på det här sättet. Å det är fjärde gången jag använder det..

är det nån som känner igen eller vet vad det kan bero på? Tack :)

Jag har fått jätteillamående av Lutinus denna gång! Men inte fått det någonsin tidigare. Så säkert lutinus!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018